29 cze 19:14
jc:
x = cos t
y = sin t
z = t
g(x,y,z)=z
∫02π g(x,y,z) √(x')2 +(y')2 +(z')2 dt
= ∫02π t √ 2 dt = 2√2 π2
Jaki to ma sens?
29 cze 20:16
Metis: Cześć
jc
O jakim sensie piszesz ?
29 cze 20:31
jc: O sensie zadania. Niby z czego jest ta linia śrubowa? Można było po prostu spytać
o pole trójkąta prostokątnego równobocznego nawiniętego na walec.
29 cze 20:38
kula: trójkąt prostokątny równoboczny istnieje?!
29 cze 20:41
Metis: jc nie mam pojęcia. Również nigdzie nie mogłem odnaleźć analogicznego zadania.
Mam jeszcze kilka podobnych zadań.
Pomożesz mi?
29 cze 20:43
29 cze 20:48
jc: Pokaż zadania
29 cze 20:48
Adamm: kula, jaka ironia
29 cze 20:51
jc: Korzystasz ze wzoru
∫ Pdx + Q dy = ∫∫ (Qx − Py) dx dy
Pierwsza całka po brzegu obszaru, druga po obszarze.
Indeksy x, y oznaczają pochodne cząstkowe.
Obszarem jest koło o promieniu 1 i środku (1,1).
Licząc całkę podwójną możesz przejść do zmiennych biegunowych.
29 cze 21:01
Metis: ok , zaraz spróbuję to policzyć
a 3) ?
29 cze 21:03
jc: Co to jest tworząca walca?
29 cze 21:03
Metis: Z wiki:
Tworząca walca – prosta przesuwającą się równolegle wzdłuż krzywej płaskiej (podstawy walca)
kreśląc powierzchnię walcową.
29 cze 21:03
Metis: Rok temu kurs ten zaliczyły 3 na 170 osób w jednej grupie.
Łącznie 3 grupy po +−150 osób co daje jakieś 20 osób na 450 studentów
29 cze 21:05
jc: Ile waży walec? m=2π∫02 z dz = 4π.
Moment bezwładności = mr2 + mr2 = 8π
Wynik jak dla obręczy, moment bezwładności względem środka + dodatek z tw. Steinera.
Kto wymyśla takie zadania?
29 cze 21:09
Metis: Nie wiem czy mogę podać Ci tutaj nazwisko
To pyt. z ubiegłorocznego egzaminu. Niedawno je dostałem, a wcześniej ucząc się, nie
spodziewałem się ani takiego poziomu ani takiej treści.
Jutro mają być podobne więc dziękuję, że mi pomagasz.
29 cze 21:12
29 cze 21:12
jc: Lepiej nie podawaj, a nuż tu zajrzy.
W książkach, z których się uczyłem było jedno ogólne twierdzenie Stokesa
∫δD w = ∫D dw
δD oznacza brzeg D
29 cze 21:21
Metis: oj czeka mnie za tydzień egzamin poprawkowy
29 cze 21:42
Metis: jc a zerknąłeś na to 4) i 5) ?
29 cze 22:01
jc: (4) sparametryzuj trójkąt i podstaw do wzoru na strumień.
(5) Oblicz całkę objętościową z dywergencji.
Ale jak masz się przygotować, to licz. To nie są trudne zadania.
Trzeba znać pojęcia.
Miałeś analizę 2?
29 cze 22:11
Metis: Tak
29 cze 22:13
bezendu:
Elementy analizy wektorowej−Skoczylas.
30 cze 23:59