Qwerty: Rozwiąż równanie
ez =−20
20 maj 14:31
nocnaćma: zrobilbym to tak
z= ln−20
ale tutaj mam zonk bo logarytm z liczby ujemnej nie istnieje wedlug mnie .
ale czy dobrze mysle to nie wiem
20 maj 14:42
nocnaćma: oczywiscie
z=ln(−20) lepszy zapis
20 maj 14:45
karty do gry: lnz = ln|z| + i arg(z)
Wzór jest oczywiście prawdziwy dla dowolnej liczby zespolonej z różnej od 0.
20 maj 14:55
Krzysiek: e
z=−20
e
z=e
ln(−20)
e
z−ln(−20)=−1
e
z−ln(−20)=e
iπ
z−ln(−20)=iπ
z=iπ+ln(−20)
20 maj 14:58
'Leszek: Powinno byc z = π i + ln |20 |
20 maj 15:09
Qwerty: na zajęciach rozwiązywaliśmy to tak,
przykład
e
z = −2
e
x (cosy+jsiny)=−2
i nagle z tego jest siny=0
y=kπ
e
x coskπ=−2
e
x (−1)
k =−2
k=2n−1
e
x=2
z=ln2 +j(2n−1)π <−−− to jest ten wzór, o którym wspomniał karty do gry
ale nie mam pojęcia skąd nagle to k=2n−1 i y=kπ
20 maj 15:32
'Leszek: Bo liczba zespolona ma glowny argument Arg(z) , ale cyklicznie argument sie powtarza
co 2kπ , w tym przypadku jak narysujesz liczbe zespolona z = − 20 na wykresie Gaussa
to glowny orgument Arg(−20) = π , i uwzglednij okresowosc .
20 maj 15:38
Qwerty: a skąd po prawej stronie wzięło się do eπi
20 maj 22:04