matematykaszkolna.pl
Qwerty: Rozwiąż równanie ez =−20
20 maj 14:31
nocnaćma: zrobilbym to tak z= ln−20 ale tutaj mam zonk bo logarytm z liczby ujemnej nie istnieje wedlug mnie . ale czy dobrze mysle to nie wiem
20 maj 14:42
nocnaćma: oczywiscie z=ln(−20) lepszy zapis
20 maj 14:45
karty do gry: lnz = ln|z| + i arg(z) Wzór jest oczywiście prawdziwy dla dowolnej liczby zespolonej z różnej od 0.
20 maj 14:55
Krzysiek: ez=−20 ez=eln(−20)
ez 

=−1
eln(−20) 
ez−ln(−20)=−1 ez−ln(−20)=e z−ln(−20)=iπ z=iπ+ln(−20)
20 maj 14:58
'Leszek: Powinno byc z = π i + ln |20 |
20 maj 15:09
Qwerty: na zajęciach rozwiązywaliśmy to tak, przykład ez = −2 ex (cosy+jsiny)=−2
ex cosy=−2  
ex siny=0
i nagle z tego jest siny=0 y=kπ ex coskπ=−2 ex (−1)k =−2 k=2n−1 ex=2 z=ln2 +j(2n−1)π <−−− to jest ten wzór, o którym wspomniał karty do gry ale nie mam pojęcia skąd nagle to k=2n−1 i y=kπ
20 maj 15:32
'Leszek: Bo liczba zespolona ma glowny argument Arg(z) , ale cyklicznie argument sie powtarza co 2kπ , w tym przypadku jak narysujesz liczbe zespolona z = − 20 na wykresie Gaussa to glowny orgument Arg(−20) = π , i uwzglednij okresowosc .
20 maj 15:38
Qwerty: a skąd po prawej stronie wzięło się do eπi
20 maj 22:04