matematykaszkolna.pl
Liczby zespolone M.: Wiem, że to nie ta podstrona, ale nie wiem (znaczy wiem, ale nie wiem, czy dobrze rozumuję), mianowicie: 1) Na płaszczyźnie zespolonej zaznacz zbiór: |z+2|=|z−7|.
8 maj 20:46
M.: W sensie, nie wiem, jak wejść na podstronę studencką, to rozumowanie (nie wiadomo, czy błędne), dotyczyło zadania. Się zapętliłam.
8 maj 20:47
AiO: Masz po lewo nawigacje i tam dla studenta
8 maj 20:52
Adamm: rysunek|z+2|=|z−7| to punkty równo odległe od −2 jak od 7
8 maj 20:58
M.: Ok. Czy mogę to rozpisywać podobnie jak dla wartości bezwzględnej czy jest to stricte zabronione?
8 maj 21:29
Adamm: zależy co masz na myśli |z+2|=|z−7| z+2=z−7 lub z+2=7−z ? no tak to nie możesz co najwyżej podstawić z=x+yi ale sposób w jaki ja to zrobiłem jest najprostszy i najszybszy
8 maj 21:33
M.: Ok, zrobiłam tak ostatnio i równocześnie narysowałam tę oś pionową i mi nie zaliczył; tzn., że jak cały ten "z" jest ujemny ze strony lewej, a z prawej jest dodatny, to jest to sprzeczność, ale nie zaliczone miałam całości pewnie za te bezwzględne. No cóż, zdarza się.
8 maj 21:35
Adamm: w sensie 21:33? jak sama widzisz z rysunku, rozwiązań jest nieskończenie wiele
8 maj 21:37
M.: Tak, w sensie 21:33
8 maj 21:38
Mila: z=x+iy, x,y∊R Interpretacja geometryczna równania: |z+2|=|z−7| |z−(−2)|=|z−7| symetralna odcinka o końcach : (−2,0) i (7,0)
 5 
Re(z)=

 2 
 5 
albo x=

,
 2 
8 maj 21:42
M.: z=2,5 jest bardzo źle? Skoro to oznacza tyle samo, co x=2,5; y=0?
8 maj 21:53
M.: yi, niedociśnięcie klawisza.
8 maj 21:56
M.: Pardon, yi w takim wypadku należą do zbioru liczb rzeczywistych,
8 maj 21:59
Mila: z=2,5 może być, patrz jednak na zapisy z ćwiczeń.
8 maj 22:02