Liczby zespolone
M.: Wiem, że to nie ta podstrona, ale nie wiem (znaczy wiem, ale nie wiem, czy dobrze rozumuję),
mianowicie:
1) Na płaszczyźnie zespolonej zaznacz zbiór:
|z+2|=|z−7|.
8 maj 20:46
M.: W sensie, nie wiem, jak wejść na podstronę studencką, to rozumowanie (nie wiadomo, czy błędne),
dotyczyło zadania. Się zapętliłam.
8 maj 20:47
AiO: Masz po lewo nawigacje i tam dla studenta
8 maj 20:52
Adamm:
|z+2|=|z−7| to punkty równo odległe od −2 jak od 7
8 maj 20:58
M.: Ok. Czy mogę to rozpisywać podobnie jak dla wartości bezwzględnej czy jest to stricte
zabronione?
8 maj 21:29
Adamm: zależy co masz na myśli
|z+2|=|z−7|
z+2=z−7 lub z+2=7−z ?
no tak to nie
możesz co najwyżej podstawić z=x+yi
ale sposób w jaki ja to zrobiłem jest najprostszy i najszybszy
8 maj 21:33
M.: Ok, zrobiłam tak ostatnio i równocześnie narysowałam tę oś pionową i mi nie zaliczył; tzn., że
jak cały ten "z" jest ujemny ze strony lewej, a z prawej jest dodatny, to jest to sprzeczność,
ale nie zaliczone miałam całości pewnie za te bezwzględne. No cóż, zdarza się.
8 maj 21:35
Adamm: w sensie 21:33?
jak sama widzisz z rysunku, rozwiązań jest nieskończenie wiele
8 maj 21:37
M.: Tak, w sensie 21:33
8 maj 21:38
Mila:
z=x+iy, x,y∊R
Interpretacja geometryczna równania:
|z+2|=|z−7|
|z−(−2)|=|z−7| symetralna odcinka o końcach :
(−2,0) i (7,0)
8 maj 21:42
M.: z=2,5 jest bardzo źle?
Skoro to oznacza tyle samo, co x=2,5; y=0?
8 maj 21:53
M.: yi, niedociśnięcie klawisza.
8 maj 21:56
M.: Pardon, yi w takim wypadku należą do zbioru liczb rzeczywistych,
8 maj 21:59
Mila:
z=2,5 może być, patrz jednak na zapisy z ćwiczeń.
8 maj 22:02