matematykaszkolna.pl
Co tu jest nie tak? Martin: Dany jest trapez ABCD. Punkt E jest punktem przecięcia się przekątnych. Ramiona przedłużono do przecięcia w punkcie F. Wykaż, że prosta EF dzieli dłuższą przekątną trapezu na połowy. Czy odpowiedź, bazująca na tym, żeby dorysować symetryczny trójkąt, odbity względem prostej AB, który stworzyłby deltoid byłaby uznana? I na podstawie tego, że jedna przekątna deltoidu dzieli się na pół udowodnić założenie? I drugie pytanie, czemu 1000 lim n→4x2+x+1−2x nie będzie równać się 0? Pomnożyłam to, żeby sprowadzić do wzoru skróconego mnożenia przez 4x2+x+1+2x
6 maj 13:05
Rafal: 1) Nie widzi mi się to, mógłbyś narysować? A jeśli chodzi o najszybsze rozwiązanie, to... twierdzenie Talesa+twierdzenie Cevy=koniec dowodu emotka
6 maj 13:39
Martin: Dobra, jak tutaj to rysuję to też tego już nie widzę emotka Z twierdzenia Cevy nigdy nie miałam okazji korzystać, ale poczytam i zobaczę emotka Dziękuję emotka
6 maj 14:35
Kacper: Jest błąd w treści, bo EF dzieli dłuższą podstawę,a nie przekątną emotka
6 maj 14:46
Martin: Prawda, mea culpa
6 maj 23:44
Eta: rysunek Dorysuj odcinek MN ∥ AB i przechodzący przez punkt E 1/ z podobieństwa trójkątów ABD i DME oraz ABC i CEN z cechy (kkk)
|ME| w |EN| w 

=

i

=

⇒ |ME|=|EN|=x
|AB| u |AB| u 
zatem punkt E jest środkiem odcinka MN i MN∥AB 2/ wniosek z tw. Talesa........... punkty K i L są też środkami podstaw AB i CD co daje tezę emotka
7 maj 00:39