trygonometria
cotyniepowiesz98: Jak rozwiązać równanie:
2 sinx + 3 cosx = 6
doszłam do postaci:
−5 sin x + 6sin2x −27=0
ale nie wiem co dalej..
16 kwi 16:07
Adamm: 2sinx+3cosx≤5
równanie sprzeczne
16 kwi 16:08
Jerzy:
Ciekawe kiedy jest równe 5 ?
16 kwi 16:56
Adamm: Jerzy, nie mówię że może być równe
zdaje sobie sprawę z tego że 2sinx+3cosx nie może przyjąć nawet wartości 5
16 kwi 16:59
Jerzy:
To był
Adamm tylko żart
16 kwi 17:01
Adamm: to chyba taki raczej z tych bardziej nieśmiesznych
16 kwi 17:04
Jerzy:
Do autora postu...a jaka jest największa wartość lewej strony ?
16 kwi 17:05
Adamm: mam nadzieję że się nie obrazisz, to pozytywna krytyka
16 kwi 17:05
Jerzy:
Nie obrażam się, ale ktoś mógłby pomyśleć,że osiąga 5.
16 kwi 17:08
karty do gry: Osiąga. Co prawda nie w rzeczywistych ale osiaga.
16 kwi 17:08
Adamm: autorka postu pewnie nawet nie wie co to znaczy liczba zespolona
16 kwi 17:13
Mariusz:
| 3 | | 2 | |
2 sinx + 3 cosx=√13( |
| cosx+ |
| sinx) |
| √13 | | √13 | |
| 2 | |
2 sinx + 3 cosx=√13cos(x−θ) θ=arctan( |
| ) |
| 3 | |
| 2 | |
2 sinx + 3 cosx=√13cos(x−arctan( |
| )) |
| 3 | |
−
√13≤2 sinx + 3 cosx≤
√13
16 kwi 23:31
Mariusz:
2 sinx + 3 cosx = 6
| eix−e−ix | | eix−e−ix | |
2i( |
| )+3( |
| )=6 | −2 |
| 2i*i | | 2 | |
−4i(U{e
ix−e
−ix)−6(U{e
ix−e
−ix)=−12
(−6−4i)e
ix+(6+4i)e
−ix=−12
(3+2i)e
ix−(3+2i)e
−ix=−6
(3+2i)e
2ix−(3+2i)=−6e
ix
(3+2i)e
2ix+6e
ix−(3+2i)=0
e
ix=t
(3+2i)t
2+6t−(3+2i)=0
16 kwi 23:47
Mariusz:
| eix−e−ix | | eix+e−ix | |
2( |
| )+3( |
| )=6 |
| 2i | | 2 | |
| eix−e−ix | | eix+e−ix | |
−2i( |
| )+3( |
| )=6 |
| 2i(−i) | | 2 | |
| eix−e−ix | | eix+e−ix | |
−4i( |
| )+6( |
| )=12 |
| 2 | | 2 | |
−2i(e
ix−e
−ix)+3(e
ix+e
−ix)=12
(3−2i)e
ix+(3+2i)e
−ix=12
(3−2i)e
ix−12+(3+2i)e
−ix=0
(3−2i)e
2ix−12e
ix+(3+2i)=0
t=e
ix
(3−2i)t
2−12t+(3+2i)=0
17 kwi 00:19
Izzy: Mariusz Ty to jesteś przepraszam za wyrażenie prze chuj
17 kwi 00:54
Mariusz:
Liczba zespolona punkt na płaszczyźnie
Jeżeli punkty płaszczyzny są przypisywane zgodnie z układem kartezjańskim
to mamy postać algebraiczną liczby zespolonej
Jeżeli punkty płaszczyzny są przypisywane zgodnie z układem biegunowym
to mamy postać trygonometryczną liczby zespolonej
17 kwi 01:19
Mariusz:
Współrzędna odcięta to część rzeczywista , a współrzędna rzędna to część urojona
Długość promienia wodzącego to moduł liczby zespolonej a miara kąta nachylenia
promienia wodzącego do osi biegunowej to argument liczby zespolonej
(tangens tego kąta to współczynnik kierunkowy prostej zawierającej promień wodzący)
Zależnie od przyjętej konwencji za argument główny bierzemy liczbę z przedziału
(−π,π> bądź <0,2π)
Dla zera argument jest nieokreślony i sam moduł wystarcza do zdefiniowania liczby
Jednostka urojona i (fizycy lubią używać literki j)
i
2=−1
Sprzężenie liczby zespolonej
Liczba sprzężona do danej liczby to taka liczba że
część rzeczywista i moduł pozostają bez zmian
natomiast część urojona i argument zmieniają znak
Dodawanie i odejmowanie
(część rzeczywistą dodajemy do rzeczywistej a urojoną do urojonej,
jak to się dodawało wektory ?)
Mnożenie
(tak jak mnożenie dwumianów pamiętając że i
2=−1
wygodnie jest to zobrazować w postaci trygonometrycznej
gdzie moduły mnożysz a argumenty dodajesz)
Dzielenie
(rozszerzasz ułamek o sprzężenie mianownika
wygodnie jest to zobrazować w postaci trygonometrycznej
gdzie moduły dzielisz a argumenty odejmujesz)
Pierwiastkowanie
Pierwiastek stopnia n to zbiór rozwiązań równania z
n=x
Mamy do dyspozycji wzór de Moivre
| Arg(z)+2kπ | | Arg(z)+2kπ | |
n√z=|z|1/n(cos( |
| )+isin( |
| )) k=0..n−1 ∊ℤ |
| n | | n | |
e
z=e
Re(z)(cos(Im(z))+isin(Im(z)))
17 kwi 01:59