matematykaszkolna.pl
Sześcian- nie mogę zrozumieć. Delcik: Witam! Czemu przekrojem nie może być po prostu trójkąt, który swój wierzchołek ma w punkcie P, na wieszchołku sześcianu? Ja to sobie wyobrażam tak, że sześcian zrobiony z masła przecinam rozgrzanym do czerwoności nożem. No i nikt w sumie nie powiedział, czy "uderzam" nożem w wieszchołek sześcianu czy gdzieś dalej ZADANIE: https://matematykaszkolna.pl/strona/692.html
15 kwi 14:52
Jerzy: Tutaj masz narzucony kąt nachylenia przekroju do podstawy.
15 kwi 14:54
Delcik: No rozumiem, 60*. Ale jak ja mam to wykorzystać do rysunku?
15 kwi 14:56
Jerzy: Przecież masz pokazany rysunek tego przekroju.
15 kwi 14:58
Delcik: No mam. Rzecz w tym, że nie rozumiem czemu tak, a nie inaczej.emotka
15 kwi 14:59
Jerzy: Poniżej pokazano jak sprawdzić, czy przekrój przechodzi przez wierzchoek, czy nie.
15 kwi 15:00
Delcik: Jezu, rzeczywiście.... Nie zwróciłem uwagi, dziękuję ^^
15 kwi 15:09
Delcik: To z innej beczki Jak obliczyć |CD|?
15 kwi 15:39