matematykaszkolna.pl
Jak to podstawić w tabelę Tomek: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/768f3cbcac9b3e81 wynik jest R\{0} ale chodzi mi o podstawianie w tabelę , jak podstawiam −3,−2,−1,0,1,2,3,wychodzi mi co innego, może mi ktoś rozpisać tabelkę do porównania
10 kwi 00:57
bezendu: x3+4x≠0 x(x2+4)≠0 x=0 D=R\{0} Żadnych tabelek się nie robi to tego typu zadań.
10 kwi 01:01
Tomek: kiedy robię tabelkę a kiedy nie ?
10 kwi 10:44
Jerzy: To jest równanie , więc nie ma potrzeby robienia żadnych tabelek,tylko rozwiązywać go.
10 kwi 10:47
Tomek: rozumiem ale powiedz kiedy robimy tabelkę a kiedy nie bo zawsze mam problem że jak mam zadanie " f (x) coś tam" to nie wiem jak zacząć
10 kwi 10:51
Jerzy: W której jesteś klasie ?
10 kwi 10:52
Tomek: 1 LO zaocznie II semestr
10 kwi 10:53
Jerzy: Można się posłużyć tabelką prze rysowaniu wykresów bardziej skomplikowanych funkcji. Na poziomie liceum nie stosuje sie raczej tabelek.
10 kwi 10:55
Tomek: a dlaczego w tym samym zadaniu przy równaniu dziedzina wyszła R\{0} a w tabelce co innego ? skoro X− to dziedzina a Y− wartość funkcji, myślałem że tabelkę i równanie możemy zamiennie stosować
10 kwi 10:59
Jerzy: Przy określaniu dziedziny funkcji eliminujemy te wartości argumentów, dla których funkcja nie istnieje ( nie jest określona ).
 1 
Np. funkcja f(x) =

nie istnieje dla x = 0 , stąd jej dziedzina to: R\{0}
 x 
10 kwi 11:04
Tomek: dzięki wielkie emotka
10 kwi 11:07