matematykaszkolna.pl
Czy jak jest (2m+8)^2 trzeba zastosować wzór skróconego mnożenia? Mateusz Król: Rozwiązaniem nierówności (2m+8)2≤0 jest A. zbiór liczby rzeczywiste B. zbiór pusty C. liczba (−8) D. liczba (−4)
4 kwi 16:12
kochanus_niepospolitus: pytanie 1: Czy liczba podnoszona do 2 może być liczbą ujemną (czyli <0) ? pytanie 2: A kiedy liczba podnoszona do 2 będzie równa zero ( czyli = 0) ? Wyciągnij wnioski z odpowiedzi na te dwa pytania
4 kwi 16:15
Mateusz Król: A jak zrobię tak to będzie źle jak ja chcę?
4 kwi 16:16
kochanus_niepospolitus: a skąd mam wiedzieć jak 'TY chcesz zrobić'
4 kwi 16:17
Mateusz Król: jak jest (2m+8)2 mogę zastosować wzór skróconego mnożenia?
4 kwi 16:19
Jerzy: Rób jak chcesz , byle dobrze i zgodnie ze sztuką matematyczną.
4 kwi 16:19
Jerzy: Tylko po co ? a2 ≤ 0 ⇔ a = 0
4 kwi 16:20
kochanus_niepospolitus: Tak jak Jerzy napisał: oczywiście rób jak chcesz (byle matematycznie poprawnie), tylko po kiego grzyba sobie utrudniać życie, korzystać ze wzoru skróconego mnożenia (po co), aby później liczyć Δ i znowu zapisywać w tej formie z której się wychodziło
4 kwi 16:22
kochanus_niepospolitus: Jakbyś się chociaż przez chwilę zastanowił nad odpowiedzią na te dwa pytania to byś krzyknął: "jakie to banalne" i po 15 sekundach myślenia nad tym zadaniem, przeszedł do kolejnego
4 kwi 16:23
Jerzy: a2 ≤ 0 ⇔ a2 < 0 lub a = 0 ⇔ a = 0
4 kwi 16:25
Mateusz Król: To jak zrobić najszybciej? Bo musze mieć obliczenia. Bo sorka od korków jest strasznie dociekliwa o te obliczeniaemotka
4 kwi 16:27
Adamm: napisz coś takiego ponieważ (2m+8)2≥0 to nierówność (2m+8)2≤0 może być prawdziwa jedynie gdy 2m+8=0
4 kwi 16:28
kochanus_niepospolitus: Przepraszam, ale teraz przeklnę KURWA ... Jerzy już Ci drugi raz napisał jak najszybciej to zrobić I bardzo dobrze, że jest 'dociekliwa' bo Ty nie starasz się nawet myśleć nad problemem
4 kwi 16:29
Jerzy: (2m+8)2 ≤ 0 ⇔ (2m+8)2 < 0 ( sprzeczność ) lub (2m+8) = 0 ⇔ m = − 4.
4 kwi 16:30
Jerzy: Spokojnie emotka
4 kwi 16:32
Jerzy: Tym bardziej ma rację kochnaus , bo jest wiele zadań takich, że jak sie nie pomysli to mozna nad nimi śleczeć godzinami , a rozwiazanie jest na 5 minut.
4 kwi 16:34
Jerzy: Spróbuj dla wprawy rozwiązać nieroność: | 3 − x | < − 2
4 kwi 16:36
kochanus_niepospolitus: Jerzy ... na jakie 5 minut? Takie zadanie jak to (a takie teraz przecież królują przy testach) są na paręnaście sekund każde. Kto potrafi pomyśleć, a nie 'łupie bezmyślnie' ten zrobi cały czas w mgnieniu oka, pozostali będą jęczeć, że za mało czasu.
4 kwi 16:36
Jerzy: Miałem na mysli inne zadania na "pomyślenie" , nie to :
4 kwi 16:37
Adamm: spokojnie, nawet jeśli mu powiecie żeby myślał, to nie zacznie, tak samo będzie robił jak wcześniej i nie ma na to lekarstwa, można to jedynie zaakceptować
4 kwi 16:44