;CCC
cynamonek: Dwa kolejne wierzchołki kwadratu mają współrzędne A = (3, −7) B = (−1.−2 ) wyznacz pozostałe
wierzchołki

Wybaczcie ale jakoś myślę, tak prostego zadania nie moge

p
11 mar 14:20
Jerzy:
1) prosta AB
2) odległość AB
3) prostopadłe do AB przez punkty A i B
4) okrąg o środku w A i promieniu IABI
5) punkty przecięcia z prostopadłą przez punkt A
6) okrąg o środku w B i promieniu IABI
7) punkty przecięcia z prostopadłą przez punkt B
Wyjdą dwa kwadraty.
11 mar 14:35
Jerzy:
Możesz też wykorzystać rachunek wektorowy.
11 mar 14:39
cynamonek: o rachunku wektorowym to jeszcze nie slyszałem ; )
11 mar 14:52
Jerzy:
Wykorzystuje się warunek prostopadłości wektorów.
11 mar 15:01
cynamonek: poczytam i się do edukuję : )
11 mar 15:32
Mila:

II sposób (wektory)
A = (3, −7) ,B = (−1,−2 )
AB
→=[−4, 5]
BC
→⊥AB
→⇔
BC→=[5,4] lub BC→=[−5,−4]
B(−1,−2)→T
[5,4]→C=(−1+5,−2+4)=(4,2)
lub
B(−1,−2)→T
[−5,−4]→C'=(−1−5,−2−4)=(−6,−6)
−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
A(3,−7)→T
[5,4]→D=(3+5,−7+4=(8,−3)
A(3,−7)→T
[−5,−4]→D=(3−5,−7−4=(−2,−11)
11 mar 16:10
cynamonek: Mila jak coś zrobisz to zawsze tak ładnie, zrozumiale i czytelnie
12 mar 09:44
Antonni: No bo widzisz cynamonku
Pani Mila ma wiadomosci ktorych my nie mamy wiec musimy sie duzo jeszcze uczyc.
12 mar 09:55
cynamonek: ehh lubię jak ktoś przykładowo rozwiążę moje zadanie
12 mar 10:05
Antonni: A na maturze kto za Ciebie rozwiaze ?

Chyba ze przez
12 mar 10:11
cynamonek: haha

Noo ba

zrobimy konferencje z Milą

ej ale dowiedziałem się ,że
wektorowo tego nie mogę robić :C muszę tej 1 słabej metody się uczyć ;>
12 mar 11:52
Jerzy:
A czemu uważasz,że jest ona słaba ?
12 mar 12:16
cynamonek: Jakoś tak mi niestety nie leży

ale Jak się czegoś nie lubi to trzeba to polubić i tyle
12 mar 12:22
Mila:
cynamonek, to pisz wyniki do każdego punktu z wpisu Jerzego z 14:35.
12 mar 17:57
Mila:
Oj, chyba utworzę anagram nicka.
12 mar 18:38
Alky: cynamonek, warto jednak ogarnąć sobie rozwiązanie zadań tego typu metodą Mili−wektorowo,
bo zajmuje zdecydowanie mniej czasu i mniejsza szansa na pomyłkę

Zresztą jak już sobie
ogarniesz to wydaje mi się też prostsza ( choć ja jak zaczynałem geometrie analityczną i
wpadłem na to zadanie to początkowo robiłem sobie tak na logikę "swoim" sposobem, a więc na
piechotkę, tak jak podawał Jerzy na początku, a potem dopiero zauważyłem jak można sobie
ułatwić życie przy tego typu zadaniach
12 mar 18:47
Lubięliczyć: Ej, to co na maturze sie tu spotykamy z Milą? Bo ja też 98
12 mar 18:55
Antonni: No ja tez ...8

tak ze bedzie razniej
12 mar 18:58
Alky: Jak ładnie poprosisz to może jeszcze przesiedzi obok 5 lat studiów
12 mar 18:59
Lubięliczyć: Haha, a jak próbne?
12 mar 19:08