matematykaszkolna.pl
ss Maciek: jak to rozłożyć na czynniki? a)x2−2x−3 b)3−4x−4x2
21 lut 18:38
Pytający: a) (x+1)(x−3)
 1 3 
b) −4(x−

)(x+

)
 2 2 
21 lut 18:48
Pełcio: a) (x+1)(x−3) b) najłatwiej policzyć deltę i miejsca zerowe emotka (2x+3)(2x−1)
21 lut 18:51
Maciek: no dobra, ale jak to się robi (bez obliczania delty)
21 lut 18:57
Pełcio: ja to robię tak np. masz pierwszy przykład x2−2x−3 tworzysz sobie nawiasy, tak troche zgadując: wiesz, że jeśli masz mieć x2 to: (x+−...)*(x+−...) teraz patrzysz na ostatni wyraz, masz −3, więc możliwe opcje to: (x−3)(x+1) lub (x+3)(x−1) i sprawdzasz czy któreś gra , ale to jest być może słaby sposób.
21 lut 19:01
Maciek: na taki przykład sposób jest dobry ale na pdpkt b) cięzko
21 lut 21:47
relaa: 3 − 4x − 4x2 = 4 − 1 − 4x − 4x2 = 4 − (1 + 2x)2 = (2 − 1 − 2x)(2 + 1 + 2x) = (1 − 2x)(3 + 2x)
21 lut 21:56
Pełcio: dlatego napisałem że w podpunkcie b lepiej policzyć miejsca zerowe ale też się da tym od biedy emotka o teraz jeszcze widzę, że mi brakuje minusa z przodu w b)
21 lut 21:57
Pełcio: O, albo tak emotka Cześć relaa!
21 lut 22:00
relaa: Witam Pełcio.
21 lut 22:02