matematykaszkolna.pl
Warsztat Saizou : Milu, Eto i inni miłośnicy matematyki. Mam pytanie: na jaki temat można poprowadzić warsztat z matematyki w gimnazjum, szkole podstawowej? Chciałbym pokazać, że matematyka jednak jest ciekawa. Myślałem nad strategiami wygrywającymi i przegrywającymi, czyli w i jak grać aby wygrać.
17 lut 22:02
Maciek: w gimnazjum? emotka nie te czasy
17 lut 22:05
Metis: Ma rację
17 lut 22:05
Eta: emotka
17 lut 22:06
Saizou : Gimnazja działają na zasadzie wygaszania obecnie więc te czasy emotka
17 lut 22:07
Metis: Wiele się nie zmieni emotka choć dobrze, że likwidują tę patologię.
17 lut 22:10
Adamm: patologia będzie nadal, przeniesie się do podstawówki
17 lut 22:11
Saizou : Metis nie koniecznie, chyba nie widziałeś programów nauczania. Ogólnie wg mnie gimnazja nie były złe, taka opinia wyrobiła się przez to że dzieciaki w tym wieku są szalone, hormony buzują itp. oraz to że ukończyli pewien etap edukacji i myślą, że są nie wiadomo kim
17 lut 22:13
Mila: 1) SP Origami− łatwe figury przestrzenne: sześcian, wielościan gwiaździsty− to wystarczy parkietaże, fraktale− dywan Sierpińskiego itp. Prezentację potrafisz zrobić? Poczytaj "Śladami Pitagorasa" − będzie to nauczanie czynnościowe.
17 lut 22:14
Saizou : Origami niestety odpada, bo już jest taki warsztat Ale dzięki Milu za zainteresowanie
17 lut 22:15
Mila: SP− arabeski, malowanie na gotowych szablonach− dzieci mają fantazję− konkurs na najładniejszą pracę.
17 lut 22:17
Metis: Saizou programy nauczania to najmniejszy problem Może będziesz miał okazję zobaczyć jak to wygląda. Świat się niestety wypala.
17 lut 22:18
Metis: Dobry wieczór Milu emotka Jak zdrowie emotka ?
17 lut 22:18
Adamm: liczby Fibonacciego?
17 lut 22:20
Maciek: Największy problem to soc**zm oraz 500+
17 lut 22:21
Saizou : Adamm zakładaj, że uczniowie to średni uczniowie. To może być za trudne
17 lut 22:21
Metis: Może liczby pierwsze ich zainteresują?( wspomnieć o ich wyjątkowości, o tym, że brak na nie wzoru − to może zadziałać na wyobraźnie tych gówniarzy )
17 lut 22:21
Adamm: liczby trójkątne?
17 lut 22:24
Adamm: nie no, myślę że liczby Fibonacciego nie byłyby chyba jednak aż takie trudne, mogę się mylić
17 lut 22:28
Adamm: a to jest akurat ciekawy temat
17 lut 22:28
KKrzysiek: @Saizou, co byś im nie pokazał, i tak nie będą słuchać. Także nie przejmuj się tym za bardzo. Narysuj im trójkąt prostokątny. Powiedz im, że mając dwie wartości przyprostokątnych będziesz mógł wyznaczyć trzecią 'belkę' , która utworzy trójkąt prostokątny. To chyba wystarczy.
17 lut 22:50
KKrzysiek: Wstęga Möbiusa może ich zainteresować...
17 lut 22:58
Mila: W GM. Skrócone sposoby liczenia. Ciekawe liczby− własności liczby 1001− ( liczba Szeherezady), liczby trójkątne, doskonałe, zaprzyjaźnione. Literatura− Lilavati, Przez rozrywkę do wiedzy.
17 lut 23:11
eldo: Było już wcześniej, ale ja także polecam ciąg Fibonacciego. Prezentacja w stylu Mirosława Zelenta na youtubie o liczbach Fibonacciego po prostu nie może nie zadziałać na wyobraźnię.
17 lut 23:28
52: Możesz im pokazać jak wykonują mnożenie 4−latki w Japonii. https://www.youtube.com/watch?v=bI2Vkfvma5A
18 lut 10:25
Krzysiek: O grze Nim
18 lut 11:18
Programista: Co do liczb pierwszych to nie powielaj plotki, że nie istnieją wzory na nie. Istnieje wiele różnych wzorów jawnych które generują wszystkie kolejne liczby pierwsze. Są jedynie na tyle złożone, że obecnie nie mają zastosowania − traktuje się je jako ciekawostkę.
18 lut 11:43
'Leszek: Wedlug mnie dobrym tematem bylaby na odpowiednim poziomie teoria grafow i elementy matematyki dyskretnej.Te tematy mozna przedstawiac w bardzo pogladowy sposob , a dzieci maja nietuzinkowe sposoby patrzenia na swiat. Ktos kiedys powiedzial, ze dzieci umieja myslec bardziej abstrakcyjnie niz dorosli !
18 lut 12:54
===: ... Ludzie (przynajmniej niektórzy) Dlaczego innych chcecie traktować jak gówniarzy (gnojków)? Tak chcecie do nich dotrzeć ? Zacznijcie od zaprzestania pobłażania ... nie chce sie uczyć ... nie musi ... musi siedzieć na drugi rok. A średniej szkoły skończyć nie musi Nie dostosowywać poziomu nauczania do sredniactwa !
18 lut 13:00
Kacper: Niestety wytłumacz to tym postawionym wyżej emotka
18 lut 14:00
===: A co tu tłumaczyć? Ten wyżej nie uczy w szkole .. a nauczyciel musi mieć szacunek do samego siebie. Jeśli go nie ma ... nie może oczekiwać go od innych
18 lut 14:03
Saizou : Dzięki wielkie, ale chyba zostanę przy strategiach wygrywających emotka
18 lut 16:45
Mariusz: Liczby Fibonacciego wymagają wprowadzenia pojęcia rekursji ciągów geometrycznych, szeregów , pochodnych lub uogólnionego dwumianu Newtona lub splotu ciągów, funkcji tworzących itp
18 lut 19:12
daras: najlepiej w karty z nimi pograj, to i logika i rachunek prawdopodobieństwa i duch walki emotka
18 lut 19:14
Adamm: Mariusz, nie prawda wymagają tylko rekursji ile to jest by przedstawić dziecku co to jest liczba Fibonacciego? mamy 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, ... dodajemy 2 poprzednie, i tak powstaje następna nie muszą nawet wiedzieć co to jest rekursja zaproponowałem to bo dużo jest ciekawych związków między liczbami Fibonacciego a na przykład roślinnością ogólnie, liczby które powstają przez dodanie dwóch poprzednich, nie tylko Fibonacciego
18 lut 19:19
Saizou : darsa w brydżyka
18 lut 19:21
Eta: ♠♣♥♦
18 lut 19:23
Mariusz: Jeżeli chcesz wyprowadzić wzór jawny to potrzebujesz tego co napisałem Jeżeli chcesz pokazać związek liczb Fibonacciego ze złotym podziałem to potrzebujesz też granicy no ale z potrzeby pochodnej wynika potrzeba granicy
18 lut 19:26
qdwd: Pokaż im jak liczyć karty
18 lut 19:32
Mariusz: Liczby Fibonacciego pojawiają się w algorytmie scalania wielofazowego podczas rozdzielania serii Jeżeli w pliku źródłowym liczba serii nie jest liczbą Fibonacciego to dodaje się puste serie Seria to uporządkowany ciąg elementów Jeżeli w pliku mamy co najwyżej jedną serię to plik mamy posortowany
18 lut 19:55
wmboczek: 1. algorytm sortowania − uczniowie stają w rządku i się porządkują 2. rzucanie kostkami i przechodzenie częstości w prawdopodobieństwo 3. gra z paradoksem Monty Halla 4. działania modulo i kongruencje. Jak powstały cechy podzielności 5. optymalizacja liniowa
18 lut 21:20
bezendu: Policz z nimi jakąś całkę krzywoliniową, ale zainteresuj ich rachunkiem prawdopodobieństwa to zaczną grać w lotto i pokera
18 lut 21:32
Mariusz: No nie do całek krzywoliniowych to jeszcze nie będą przygotowani bo to sporą część analizy trzeba omówić Elementy kombinatoryki mogą być Liczenie NWD korzystając z naprzemiennego odejmowania oraz dwójkowy układ liczbowy np z pionkami na szachownicy to już było w piątej klasie
18 lut 21:57
daras: @Saizou brydż jest za trudny na początek zacznij od ogórka
19 lut 08:40