matematykaszkolna.pl
Rysowanje funkcji 1.676: Mam takie pytanie jak narysowac dkoladnie wykres funkcji −x3+9x umiem wyznaczyc pochodna i ekstrema ale nie mam pojecia jak ja narysowac. Dziękuję za pokoc
8 lut 10:02
Jerzy: rysunek
8 lut 10:09
cosinusx: Tym sposobem to jeszcze być potrzebował punkty przegięcia i przedziały wklęsłości/wypukłości. A przecież taka funkcja to wielomian. Znajdź miejsca zerowe. Wykres zaczynasz rysować z prawej strony: przy najwyżej potędze jest minus, więc pod osią OX. Rysujesz w kierunku od prawej do lewej, jak pierwistek jednokrotny− przechodzisz przez oś X, jak dwukrotny− odbijasz od osi.
8 lut 10:10
1.676: Czyli rozumiek ze na poziomie liceum nie mam narzędzi zeby dokladnie narysowac ta funkcje?
8 lut 10:13
Jerzy: Jeśli porafisz policzyć granice,miejsca zerowe i ekstrema lokalne, to wystarczy do jej naszkicowania.
8 lut 10:17
Adam: dokładnie przecież nigdy nie narysujesz, to jest abstrakcyjna funkcja
8 lut 10:20
===: a jakich to narzędzi jeszcze Ci brakuje. Umiesz policzyć miejsca zerowe, granice, ekstrema i wystarczy. Chcesz jeszcze dokładniej ... to zrób tabelkę co 0,1 i licz 4 lata emotka
8 lut 10:21
cosinusx: Nie Jerzy, to nie wystarczy. Trzeba jeszcze wiedzieć, czy funkcja jest wklęsła czy wypukła. Ale oczywiście na poziomie LO należy się posłużyć wiedzą na temat wykresów wielomianów, a nie na siłę próbować badać przebieg zmienności funkcji.
8 lut 10:22
Jerzy: Zapewniam Cię,że na poziomie szkoły średniej wystarczy.
8 lut 10:23
cosinusx: Tak, jeśli wykorzysta się wiedzę o kształcie wykresu wielomianów
8 lut 10:25
Adam: tak właściwie to mogliby uczyć jak badać drugą pochodną w liceum
8 lut 10:28
Jerzy: A czym różni się badanie drugiej pochodnej, od pierwszej ? emotka
8 lut 10:29
Adam: no właśnie emotka
8 lut 10:30