Statystyka - istotność/ufność
Blon: Witam, mam problem z takim zadankiem:
Na podstawie wyników ankietowania 3600 osób, dział pewnej firmy ustalił, że w opinii 10%
ankietowanych firma ta jest lepsza od innych. Po przeprowadzeniu reklamy zrobiono wsród 100
osób sondaż, w którym taką opinię wyraziło 15 osób. Czy wyniki sondażu potwierdzją, iż
kampania reklamowa istotnie poprawiła konkurencyjność firmy? (poziom ufności 95%)
Nie jestem do końca przekonany jak się za to zabrać, mam porównać 2 wyniki, czyli z moich
obliczeń wychodzi:
N1=3600
n1= 360
w1=0.1
N2=100
n2=15
w2=0.15
Z tablicy normalnej = 1,96
S1=0.3
E1=0.0098
S2=0,36
E2=0,07
(prosiłbym kogoś o zweryfikowanie czy to są poprawne wartości, jeśli nie, mógłbym prosić
pokazanie w jaki sposób się to liczy) i co dalej, jak to udowodnić, czy wyniki potwierdzają,
czy nie potwierdzają? Prosiłbym o wytłumaczenie.
1 lut 22:27
Blon: Odświeżam, mógłby ktoś pomóc?
2 lut 19:06