matematykaszkolna.pl
Statystyka - istotność/ufność Blon: Witam, mam problem z takim zadankiem: Na podstawie wyników ankietowania 3600 osób, dział pewnej firmy ustalił, że w opinii 10% ankietowanych firma ta jest lepsza od innych. Po przeprowadzeniu reklamy zrobiono wsród 100 osób sondaż, w którym taką opinię wyraziło 15 osób. Czy wyniki sondażu potwierdzją, iż kampania reklamowa istotnie poprawiła konkurencyjność firmy? (poziom ufności 95%) Nie jestem do końca przekonany jak się za to zabrać, mam porównać 2 wyniki, czyli z moich obliczeń wychodzi: N1=3600 n1= 360 w1=0.1 N2=100 n2=15 w2=0.15 Z tablicy normalnej = 1,96 S1=0.3 E1=0.0098 S2=0,36 E2=0,07 (prosiłbym kogoś o zweryfikowanie czy to są poprawne wartości, jeśli nie, mógłbym prosić pokazanie w jaki sposób się to liczy) i co dalej, jak to udowodnić, czy wyniki potwierdzają, czy nie potwierdzają? Prosiłbym o wytłumaczenie.
1 lut 22:27
Blon: Odświeżam, mógłby ktoś pomóc?
2 lut 19:06