matematykaszkolna.pl
Zbadać mnotonicznosc i ekstreme. Oraz określić wkleslos i wypuklosc i istnieje p ...: F(x)=−4x3+3x+1
30 sty 12:53
Jerzy: 1) Dziedzina 2) Pochodna 3) Druga pochodna.
30 sty 12:55
...: Obliczenia
30 sty 12:55
Jerzy: Tak.
30 sty 12:58
...: Wyślesz mi?
30 sty 13:01
Jerzy: Nie potarfisz policzyć tak banalnych pochodnych ?
30 sty 13:02
...: Nie. Nie miałam tego w szkole średniej?
30 sty 13:04
Jerzy: Nie opowiadaj bzdur... f'(x) = −12x2 + 3 .... teraz kiedy ta pochodna się zeruje ?
30 sty 13:05
...: Nie wiem nie miał tego
30 sty 13:06
Jerzy: Czego nie miał ?
30 sty 13:06
...: Pochodnych. Rozwiąż proszę
30 sty 13:09
Jerzy: Już Ci pierwszą pochodną policzyłem.
30 sty 13:12
...: A reszta?
30 sty 13:12
Jerzy: Pytam, kiedy pierwsza pochodna się zeruje ?
30 sty 13:13
...: Nie wiem
30 sty 13:17
Jerzy: I Ty studiujesz ?
30 sty 13:18
Krzysiek: Witaj Jerzy emotka A moze to ten z rzadu co robi teraz licencjat
30 sty 13:19
Jerzy: Witam emotka niewykluczone emotka
30 sty 13:20
...: Tak. Ale w liecum nie miałam tego. Bo to teraz na rozszerzeniu
30 sty 13:25
Jerzy: Nie gadaj głupot ... na poziomie liceum nie miałaś równania: 3 − 12x2 = 0 ?
30 sty 13:27
Mariusz: iloraz różnicowy
f(x+Δx)−f(x) 

Δx 
granica ilorazu różnicowego przy przyroście argumentu dążącym do zera
 f(x+Δx)−f(x) 
limΔx→0

 Δx 
Ty liczysz właśnie tę granicę
30 sty 14:06
Jerzy: Daj spokój Mariusz .... kto bada funcję, nie umiejąc liczyć prostych pochodnych, a o równaniu: 3 − 12x2 = 0 nie wspomnę emotka
30 sty 14:10
Mariusz: Jak chcesz drugą pochodną to tę granicę liczysz dwa razy Raz z danej funkcji a drugi raz z wyniku
30 sty 14:11
Mariusz: Skoro nie umie liczyć pochodnych to dobrze byłoby pokazać jak to się robi Zakładając że jako tako umie liczyć granice wprowadza się takie pojęcia jak przyrost funkcji , przyrost argumentu , iloraz różnicowy, granica ilorazu różnicowego przy przyroście argumentu dążącym do zera
 f(x)−f(x0) 
pochodna funkcji w punkcie limx→x0

 x−x0 
itp Możliwe że nie mieli pochodnych w średniej Ostatnio były różne dziwne cięcia w programie
30 sty 14:22
Jerzy: Równania kwadratowe też wycięli ?
30 sty 14:25
Mariusz: Czepiasz się , nawet jeśli wycięliby je to rozwiązywanie równań kwadratowych można sprowadzić do wzorów skróconego mnożenia
30 sty 19:04
Adamm: pochodnych nie ma w programie liceum dla poziomu podstawowego, one są w rozszerzeniu
30 sty 19:09
Mariusz: Jeśli nie pamiętasz jak rozwiązywać równanie kwadratowe to spróbuj wykorzystać wzory skróconego mnożenia (a+b)2=a2+2ab+b2 (a−b)2=a2−2ab+b2 (a−b)(a+b)=a2−b2
30 sty 19:11
5-latek: Z tego co pamietam to przez jakis czas tez nie bylo wzorow skroconego mnozenia w programie
30 sty 19:13
5-latek: Mariusz nie przesadzajmy . Rownanie kwadratowe to powinno sie umiec rowiazac Tak samo jak slyszse na etrapezie (bawet jesli nie wiesz co to wielomian ... to dasz rade Bez jaj Student nie wie co to wielomian
30 sty 19:15
Adamm: ax2+bx+c=0 zakładając że a≠0
 b c 
x2+

x+

=0
 a a 
 b b2 c 
(x+

)2

+

=0
 2a 4a2 a 
 b b2−4ac 
(x+

)2=

 2a 4a2 
teraz zakładając że b2−4ac≥0
 b b2−4ac 
x+


 2a 2a 
 −b±b2−4ac 
x=

 2a 
30 sty 19:19
Mariusz: Gdy podstawówki były ośmioletnie to wzory skróconego mnożenia były w podstawówce
30 sty 19:43