matematykaszkolna.pl
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak było zrobione to zadanie <prosi> Marta: Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć nie było mnie w szkole i nie wiem jak to liczyć .. Układy równań: oznaczone, sprzeczne i nieoznaczone: jak oni to zrobili w szkole: 4x − y = 3 2x − 0,5y = 6 4 −1 −−− = −−−−−− 2 −0,5 2=2= 3/6 układ jest sprzeczny Nie rozumiem skąd się wzięło 2= 2 = 3/6 mógłby mi ktoś wytłumaczyć. Z góry dziękuję za pomoc.
16 sty 17:30
taa: bo tutaj wzięto współczynniki z obu równań. w 1. równaniu 4x − y = 3 przy x stoi 4 a przy drugim 2x − 0,5y = 6 stoi 2 i zrobiono ułamek: 4/2 potem tak samo zrobiono z y i przyrównano do siebie 4/2= 2 −1/−0,5=2 czyli jest równe ale zgodnie z tą metodą trzeba też przyrównać do siebie wyniki czyli 3 do 6. ale 3/6 nie jest równe 2 rozumiesz?
16 sty 17:46
Marta: nie rozumiem −1/−0,5=2 1 podzielić na o,5 to jest 0,5 to razy 2 to jest 4... to 2 do 4 nie jest równe
16 sty 17:57
Marta: dzięki za pomoc już wiem jak to zrobić <3 ; * źle podzieliłam..xD Dzięki wielkie <33.
16 sty 18:03