matematykaszkolna.pl
ciąg Kropka: Każdy z kilkunastu chłopców przestawił liczby 1, 2, 3, ..., 9 tworząc inne ustawienie a1, a2, ..., a9, a następnie od a1 odjął 1, od a2 odjął 2, itd. dochodząc do a9 od którego odjął 9, otrzymując nowy zestaw 9 liczb celem obliczenia ich iloczynu. Dziewczęta natomiast zgadywały, jakie iloczyny mogli chłopcy otrzymać. Z ich strony padło 5 stepujących odpowiedzi: iloczyn jest liczbą równą 0, jest liczbą parzystą, jest liczbą nieparzystą, jest liczbą ujemną, jest liczbą dodatnią. Ile z tych 5 odpowiedzi miało realne szanse się potwierdzić? a) 1 b) 2 c) 3 d) 4 e) 5 ^^^Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zdaniaemotka
27 sty 14:31
g: Warto zauważyć, że suma liczb po przestawieniach i odjęciach jest równa zero. Czyli, że albo wszystkie są równe zero, albo muszą występować zarówno dodatnie i ujemne. a) iloczyn może być zero, ale nie musi. b) iloczyn może być liczbą parzystą. wystarczy że jeden z czynników jest parzysty. c) iloczyn nie może być liczbą nieparzystą. w zestawie 1,2,...,9 jest więcej liczb nieparzystych, więc musi wystąpić różnica (nieparzysta−nieparzysta) która jest parzysta, wiec cały iloczyn też. d) iloczyn może być liczbą ujemną, np. (2−1)(3−2)...(9−8)(1−9) e) iloczyn może być liczbą dodatnią, np. (3−1)(4−2)...(9−7)(1−8)(2−9)
27 sty 14:53