ai
KKrzysiek: Algorytm MiniMax , sztuczna inteligencja
Potrzebuję prostych informacji jak działa ten algorytm, wraz z implementacją w C# (lub java
albo cpp), im krótszy tym lepszy. Chodzi mi, aby zrozumieć sposób działa na podstawie jakiejś
gry np.kółko i krzyżyk (pole o romiarach 3x3 dla dwóch graczy).
Jak program oblicza prawdopodobieństwo dobrego ruchu / dokonuje dobrego wyboru z dużym
procentem wygranej. Jak te dane są przetrzymywane, odczytywane?
23 sty 01:55
Dziadek Mróz:
Ten algorytm męczyłem ze dwa tygodnie zanim go zrozumiałem, tyle, że my robiliśmy go na
przykładzie drzewa z wartościami numerycznymi. Skorzystaj z tego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=STjW3eH0Cik
23 sty 08:46
23 sty 08:52
23 sty 10:42
23 sty 12:08
KKrzysiek: Marnie z tymi materiałami do nauki... Poszukam czegoś na zagranicznych stronach.
23 sty 18:31
jc: KKrzysiek, czego oczekujesz?
Chcesz przykład, to spójrz na źródło w pierwszym odnośniku.
Chcesz więcej przykładów? Co byś chciał rozpracować?
Chcesz podstawy − masz na wiki, choć w praktyce robi się trochę inaczej
(nie rozpatruje się osobno każdego gracza, tylko zmienia się znaki przy wywołaniu).
Algorytm alfa−beta stosuje się, aby zmniejszyć liczbę przeglądanych gałęzi.
Dobrze jest już na początku wybrać w miarę dobry ruch.
Poza tym sztuką jest wybranie dobrej funkcji oceniającej.
23 sty 22:17
KKrzysiek: Mówisz o kartoflach .jar?
23 sty 22:49
KKrzysiek: Nie powiedziałem , że oczekuje czegoś konkretnego. Materiały wyżej przedstawione nie wyczerpują
tematu, po prostu będę kontynuował research i dokształcał się w zakresie tego algorytmu.
23 sty 22:54
KKrzysiek: Przejrzałem, przyda się.
23 sty 23:01
jc: Myślałem raczej o źródle strony .html i .js.
Algorytm poznałem na wykładzie o zwycięskim programie szachowym.
Czy masz na myśli jakąś konkretną grę?
−−−−−
szukaj (n,alpha)
IF n = 0 THEN RETURN ocena
beta = − infinity
FOR j IN lista ruchów
ruch(j)
t = − szukaj( n−1, − beta)
cofnij ruch
IF t <= alpha THEN RETURN beta
IF t < beta THEN beta=t
RETURN beta
23 sty 23:12