15 sty 13:15
Metis: Za moich czasów... to taka była podstawa
15 sty 13:20
Ajtek:
Witaj
Eta .
Fajne zadanka
15 sty 13:21
Eta:
Witam
@
Metis
Oooo ... tak to były "zamierzchłe czasy"
( rok wstecz)
15 sty 13:33
Benny: Chyba nic skomplikowanego nie ma
15 sty 13:38
Metis: Otóż to
Eta
Za moich czasów nie było tak łatwo
15 sty 13:43
Adamm: zd 16.
udowodnić że 3x2+3y2+3z2+4xy+4zy+4xz≥0
korzystając z równości (x+y+z)2=x2+y2+z2+2xy+2zy+2xz mamy
3x2+3y2+3z2+4xy+4zy+4xz≥0 ⇔ 2(x+y+z)2+x2+y2+z2≥0
co jest zawsze prawdziwe jako suma liczb nieujemnych
c. n. d.
15 sty 14:38
Adamm: numery mi się pomyliły, to było zadanie 12
15 sty 14:40
Pełcio: Czy ktoś mi może pokazać jak zrobić np. zadanie 7/9?
15 sty 18:22
Adamm: zadanie 7? przecież ty jeszcze nie miałeś granic... ale ok
| (n−1)2 | | (1−1/n)2 | |
limn→∞ |
| = limn→∞ |
| = |
| (2n−2)2+(6n+3)2 | | (2−2/n)2+(6+3/n)2 | |
15 sty 18:25
Pełcio: czyli to się robi tak, że:
(1−1/n)2 zmierza do 1 bo im większe n tym bliżej jedynki i reszta tak samo?
15 sty 18:27
Adamm: zd. 9
a
1=k, a
2=k−1
| k−1 | | 1 | |
iloraz q= |
| =1− |
| <1 (q>0) |
| k | | k | |
k=
√5 lub k=−
√5 więc k=
√5
15 sty 18:28
Adamm: no tak
definicja granicy jest trudna, ale mówi tylko tyle że coś może być dowolnie blisko danej liczby
15 sty 18:29
Adamm: nie cofam, to
to co powiedziałem to jest punkt skupienia
15 sty 18:32
Pełcio: a dlaczego n−1 jest przekształcone w 1−1/n?
to wygląda tak jakby do tego n−1 dopisywało się
pod spodem n w mianowniku
15 sty 18:34
Adamm: podziel licznik i mianownik przez n2
15 sty 18:35
Pełcio: no działa, czyli tak się robi zawsze? i dlaczego? jeżeli to jakieś grubsze tłumaczenie to nie
musisz
15 sty 18:38
Adamm: robi się tak ponieważ trzeba w miarę łapatologicznie pokazać że granica to akurat jest taka a
nie inna
ten który by ci sprawdzał maturę musi wiedzieć skąd co się wzięło
15 sty 18:40
Pełcio: a są przykłady w których dzieli się przez coś innego? bo rozumiem że to podzielenie licznika i
mianownika to jest takie "skrócenie"= uproszczenie po to żeby dokładnie zobaczyć jak ta
granica się będzie zachowywać
15 sty 18:44
Adamm: raczej, nie
na poziomie licealnym granice są banalne
15 sty 18:46
Pełcio: ok, dziękuję
15 sty 18:46
Jolanta: Mogłabym prosić o poziom podstawowy ?
15 sty 23:14
Alky: Eta A masz moze odpowiedzi gdzieś do tego, bo nie mogę znaleźć, a sprawdzibym sobie
Swoją drogą dali poziom zbliżony do podstawy ( jak mówił
Metis ). Gdyby tylko w maju
mogłoby to tak wyglądać
17 sty 23:19
Benny: Które chcesz sprawdzić?
17 sty 23:28
17 sty 23:30
17 sty 23:30
Metis: Tak jak mówiłem
17 sty 23:34
Alky: @Benny Generalnie sprawdzić wyniki, bo lubię gdzieś zgubić minusa etc. ale dzięki
@Eta Dzięki wielkie
17 sty 23:37
kuń: dzięki Eta
17 sty 23:41
Pełcio: Te na mój obecny poziom, czyli bez stereo, prawdopodobieństwa i optymalizacji z pochodną
całkiem przyjemne
Ale pewnie to co wypisałem jest zawsze najtrudniejsze
17 sty 23:42
Eta:
Na zdrowie ...
17 sty 23:42
Benny: Eta rzuć coś ładnego, bo algebra abstrakcyjna jest słaba
17 sty 23:46
Pełcio: Rzeczywiście Metis, wasza maturka była wyjątkowo podła
17 sty 23:47
Metis:
18 sty 08:46
daras: ale za naszych czasów
Metis chociaż były zadania do wyboru
18 sty 11:13
Metis:
18 sty 12:17
Alky: Co rozumiesz przez "zadanka do wyboru", daras ? Czegoś nie wiem ? xD
18 sty 15:26
daras: @
Alky było 5 zadań, z których na
piątkę należało wybrać i bezbłędnie rozwiązać 3
szóstek wtedy nie było, porównaj prawdopodobieństwa zdania na piątkę starej i nowej matury
18 sty 17:00
Alky: Mówimy o mature sprzed roku ?
18 sty 17:02
Alky: maturze *
18 sty 17:03
Alky: " ale za naszych czasów Metis chociaż były zadania do wyboru" to mnie zbiło troszkę z tropu .
Nie ważne ^^
18 sty 17:10
Ajtek:
daras, dodać należy, że każde zadanie było za 10 punktów. Zaliczenie uzyskiwało sie za
zgromadzenie 16 punktów, przy czym jedno z zadań musiało być ocenione na minimum 8 punktów.
Zatem była możliwość wyłapania 21 punktów i mieć maturę w plecy.
18 sty 17:20