matematykaszkolna.pl
:) kyrtap: emotka
14 sty 22:52
Benny: Hejo emotka
14 sty 23:03
Metis: emotka
14 sty 23:20
Metis: Co tam słychać?
14 sty 23:33
Mariusz: Nudzi się ? Zadanie Mamy stosunkowo mały plik i chcemy go wczytać do pamięci linia po linii tak aby móc wybierać linie wg pewnego wymyślonego przez nas kryterium Język programowania Pascal lub C Najlepiej aby użyć listy tej łączonej wskaźnikami W C mamy ponowny przydział pamięci ale w Pascalu może być z tym gorzej dlatego proponuję użyć listy
14 sty 23:42
jc: Mariusz, co nie podoba Ci się w takim rozwiązaniu: wczytujesz linię, jeśli pasuje to zapisujesz. Do tego nie potrzebujesz dużo pamięci, list, itp.
14 sty 23:45
kyrtap: spoczko emotka a u Was jak tam?
15 sty 00:16
Benny: Leci sobie powoli do sesji
15 sty 00:20
Mariusz: jc twój pomysł byłby dobry gdybyśmy po jednokrotnym przeczytaniu mogli stwierdzić czy linia pasuje do naszego kryterium wyboru a jeśli kryterium wyboru jest uzależnione od danych w innym pliku ?
15 sty 00:32
Mariusz: jc do czego wg ciebie mogłyby się przydać takie struktury jak stos, kolejka,lista,drzewo czy graf
15 sty 00:36
jc: Mariusz, drzewa używa się do przechowywania bad danych, kolejka (priorytetowa) − kodowanie Huffmana, minimalne drzewa rozpinające, ... na stosie kładziesz adresy powrotne oraz zmienne lokalne wywoływanych funkcji, lista? tekst przetwarzany w edytorze? graf? wymyśl sam
15 sty 00:45
jc: miało być "baz danych"
15 sty 00:46
Mariusz: Niedawno znalazłem w sieci notatki z wykładu a algorytmów i struktur danych Przedstawiony był dam pseudokod dodawania elementów do listy i usuwania elementów z listy https://matematykaszkolna.pl/forum/342037.html Przedstawione pseudokody zawierają jednak błędy Gdzie są te błędy i jak je poprawić ?
15 sty 00:52
jc: Jak poszukasz w sieci, to może trafisz na moją implementację B−drzewa. Gdyby, nie to, że kiedyś uczyłem takich rzeczy, nie zawracałbym sobie głowy zapisywaniem takich struktur.
15 sty 01:09
Mariusz: Jakie zapytanie dać aby znaleźć twoją implementację tego drzewa Czy aby na pewno w tym drzewie były obsłużone błędy ? (Skąd mam wiedzieć że wyszukana implementacja jest akurat twoja) Skoro uczyłeś to wiesz że zaczyna się od stosunkowo łatwych struktur danych (stos i kolejkę można zrealizować na liście) aby później przejść do bardziej zaawansowanych i algorytmów na nich Poza tym jeżeli tego uczyłeś to jaki problem wskazać błąd Z drugiej strony po co miałbyś kłamać ? Chyba coś kręcisz Gdyby popatrzeć na wpisy to tylko Dziadek Mróz odpowiada z programowania
15 sty 01:31
Mariusz: Inne zadania Jak ustawić n hetmanów na planszy o wymiarach nxn tak aby się nie atakowały Pokazać drogę skoczka dla danego pola startowego i rozmiaru planszy lub wypisać komunikat że takiej drogi nie znaleziono Skoczek ma odwiedzić każde pole tylko raz
15 sty 02:09
aWe: Mariusz, 2:09, istnieją już rozwiązania w Internecie. Same modele matematyczne. Łatwo je zaimplementować.
15 sty 03:22
15 sty 03:23
aWe: Mariusz, nie ekscytuj się aż tak. Te drzewo jc było trochę takie trywialne, prosty sposób realizacji. Lepiej napisać je samemu.
15 sty 03:25
aWe: Ten 'pseudokod' trochę mi przypomina Pascala , niestety nie pomogę. Nie rozumiem w ogóle jakie kryteria są brane pod uwagę, to i błędu nie znajdę.
15 sty 03:27
Dziadek Mróz: Ja Pascala nie tykam nawet patykiem. Nie cierpię jego składni
15 sty 03:28
aWe: No ja również emotka
15 sty 03:28
Mariusz: Tak zamiast czytelnego kodu i słówek angielskich wolisz jakieś klamerki
15 sty 03:36
Mariusz: To wiesz skąd wziąć te drzewo i czy nie ma w nim błędów Ma tam napisane dodawanie węzłów , usuwanie węzłów , przeglądanie drzewa 2:09 to algorytmy z powrotami Co do Pascalowego kodu to skoro mnie zmusili do nauki angielskiego to czemu tego nie wykorzystać
15 sty 03:42
Mariusz: Co do struktur danych takie Zelenty zrobiły je na tablicach i jaki jest sens tego Twierdzi że nie chciał wprowadzać "trudnych konstrukcji językowych"
15 sty 03:46
jc: Mariusz, Jest dostępnych wiele książek na temat algorytmów i struktur danych. W internecie znajdziesz wiele dobrych opracowań. Na pewno znajdziesz poprawnych wiele kodów. Jak już zrozumiałeś na czym polega algorytm, to napisanie kodu jest sprawdzianem, czy dobrze zrozumiałeś. W przypadku złożonych struktur danych, to żmudna praca, która ma sens, jeśli się uczysz i sprawia Ci to przyjemność lub jeśli masz pomysł, na coś nowego. Należy korzystać z gotowych rozwiązań. Spytaj informatyków, ile takich rzeczy kodowali? Komu się np. chciało zaimplementować drzewo czerwono−czarne? I jaki jest w tym sens. Co do Pasacala, mimo że od niego zaczynałem, to nie podoba mi się i tyle, choć doceniam znaczenia Pascala w historii.
15 sty 07:26