struktura jako argument
jakon: zadanie w c++
kolizja
Pisze grę w c++ i mam pytanie tj. jak przesyłać do funkcji strukture(zdefiniowaną globalnie) i
jak ją odbierać?
aktualnie probowalem cos takiego:
struct Struktura{
int x, y;
}nazwastruktury;
void funkcja(Struktura qwerty);
int main(){
funkcja(nazwastruktury);
return 0;
}
void funkcja(Struktura qwerty){
int zmienna = qwerty.x;
}
12 sty 16:27
g:
void funkcja(Struktura *qwerty) {
int zmienna = qwerty−>x;
qwerty−>y = wynik;
}
albo
void funkcja(Struktura &qwerty) {
int zmienna = qwerty.x;
qwerty.y = wynik;
}
12 sty 16:52
jakon: dzięki!
12 sty 17:07
Dziadek Mróz:
Błąd składni programu:
struct Struktura
{
int x, y;
} nazwa_struktury;
Pisz nazwy tak aby można było z góry wiedzieć o jaki typ danej zmiennej chodzi:
struct Struktura
{
int x, y;
} struktura;
Nazwy typów piszemy dużą literą, nazwy zmiennych piszemy małą literą oraz tak aby zawierały
część nazwy typu
12 sty 18:28
jakon: dzieki
12 sty 19:13