matematykaszkolna.pl
Różnica liczba całkowitych, zadanie z treścią Trocyli: Cześć,  Uprzejma prośba o wytłumaczenie skąd wziął się wynik dla Wyjścia z przykładów:  Przykład numer 1:  Wejście:  5 3  1 2 3 4 5   Wyjście:  1    Przykład numer 2:  Wejście:  4  2137  1  3  3  7  Wyjście:  2    Przykład numer 3:  Wejście:  6 7   1 2 3 4 5 6  Wyjście:  6    A treść zadania jest następująca:  Gra różnicowa to hit tegorocznej jesieni. Basia i Antek także ulegli modzie i co piątek stają ze sobą w szranki, organizując weekendowe rozgrywki. Zasady są proste: do każdej rozgrywki potrzebna jest liczba p, zwana liczbą różnicową oraz ciąg dodatnich liczb całkowitych. Partię zaczyna Antek, a jego zadaniem jest wybór jednej z liczb. W kolejnym kroku Basia wybiera jedną z pozostałych liczb. Jeżeli różnica liczb wybranych przez oboje zawodników jest podzielna przez p, wówczas zwycięża Basia. W przeciwnym przypadku wygrywa jej rywal. Antek jest bardzo pewny siebie i zaczął myśleć nad bardziej zaawansowaną strategią. Zastanawia się, na ile sposobów może wykonać ruch, który – niezależnie od ruchu Basi – da mu pewne zwycięstwo w rozgrywce. Pomóż Antkowi odpowiedzieć na nurtujące go pytanie.  Wejście: W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się dwie liczby n i p (2 ≤ n ≤ 5*105; 1≤ p ≤ 106) oznaczające odpowiednio długość ciągu oraz liczbę różnicową. W kolejnym wierszu dane jest n dodatnich liczb całkowitych, nie większych niż 109. Wyjście: Na wyjściu powinna znaleźć się jedna liczba – liczba wygrywających ruchów Antka. Jeśli Antek nie może wygrać żadnej gry, należy wypisać 0.
28 gru 20:40