matematykaszkolna.pl
Ciągłość funkcji pomóżcie BiednyStudent:
 ln(4−x)x−4, x<4  
f(x)= 23, x=0
 16−x2x−4, x>4 
a treść zadania to "Zbadaj ciągłosć funkcji f w punkcie x0=0" Czy może mi ktoś wyjaśnić jak robić tego typu zadania?
7 gru 20:07
Jerzy:
 2 
Sprawdzić, czy granica funkcji (górnej) przy x →0+ jest równa

 3 
7 gru 20:10
Omikron: To nie jest funkcja, dla argumentu 0 przyjmuje dwie wartości.
7 gru 20:10
BiednyStudent: Jak to przyjmuje 2 wartości dla zera?
7 gru 20:16
Omikron:
2 ln4 

i

3 −4 
7 gru 20:17
Jerzy:
 2 
f(0) =

 3 
7 gru 20:17
Adamm:
 ln(4−x) ln4 2 
pisze

dla x<4, zatem przyjmuje wartość

dla x=0 oraz

dla x=0
 x−4 −4 3 
to jest funkcja wielowartościowa
7 gru 20:19
BiednyStudent:
 e4 
Granica "górnej funkcji" jest równa

tak?
 −4 
7 gru 20:26
Jerzy:
 ln4 
Funkcja jest nieciągła w punkcie x = 0, bo w tym punkcie "wyrwano" jej wartość

 −4 
 2 
i zastąpiono wartoscią

 3 
7 gru 20:44
Adamm: nieprawda bo to nie jest funkcja
7 gru 20:45
BiednyStudent: to jest zadanie z przykładowego kolokwium więc gyby mi się takie trafiło to co mam napisać?
7 gru 20:54
Jerzy: rysunek Z formalnego punktu widzenia ..nie jest, ale jeśli dobrze przepisana treść zadania, to można ją lekko "naciągnąć" Np: f(x) = x i f(x) = 2 dla x = 0
7 gru 20:55
Jerzy: Sprawdź, czy dobrze przepisałeś przedział okresloności ( dziedziny) tej funkcji.
7 gru 20:57
Jerzy: a powinno być: f(x) = x dla x ∊ (−,0) U (0,+) i f(x) = 2 dla x = 0
7 gru 20:58
7 gru 20:59
Jerzy: No jest dylemat, bo to faktycznie ( przy takim zapisie ) nie jest funkcja.
7 gru 21:28
BiednyStudent: :(
7 gru 21:45
Omikron:
 2 
Myślę, że intencją autora było

dla x=4 i zbadać ciągłość w tym punkcie.
 3 
7 gru 22:03