matematykaszkolna.pl
Figury geometryczne 5-latek: No trudno. Skoro sie powiedzialo geometria to musze sie przeżegmac i zaczac . Zadanie nr 1 Dane jest n punktow (n>3) z ktorych zadne trzy nie sa wspoliniowe a) Ile prostych mozna przeprowadzic przez te punkty ? b) Kazdy z punkto wybieramy jako poczatek polprostej , ktora przechodzi przez drugi z wybranych punktow . Ile takich polprostych mozna poprowadzic Czy ta liczba moze byc nieparzysta ? Wiem ze przez dwa punkty mozna poprowadzic dokladnie jedna prosta .
26 lis 20:47
Saizou : Mamy n punktów, wiece z jednego punktu wybiega n−1 prostych, ale przeliczamy dodatkowo proste
 n(n−1) 
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 
kilka razy stąd mamy

=
 2  
26 lis 20:51
Metis: Saizou wejdź na to GG
26 lis 20:53
5-latek: rysunekWitam emotka Teraz te polproste . Zrobie np dla 4 punktow Moze jes wypiszse Polprosta AB , AC, AD, BD, BC, CD Bo polprosta np DA to jest ta sama polprosta AD . Tak ? TO wtakim razie dostaniemy parzysta ilosc . A lie bedzie takich polprostych dla npunktow ?
26 lis 21:05
Mila:
 
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 n*(n−1) 
a)
=

  2 
b) n*(n−1) Półproste z rysunku: AB,AC,AD BA,BD,BC CA,CB,CD, DA,DB,DC
26 lis 21:13
Jack: moja pierwsza klasowka w LO z prawdopodobienstwa
 
nawias
n
nawias
nawias
2
nawias
 
dalem odp.
bo zadne 3 nie moga byc, ale nie mialem kompletnego pojecia czy do bedzie
  
dobrze emotka
26 lis 21:16
5-latek: Dorbry wieczor Milu emotka Trzeba jednak liczyc
26 lis 21:19
Mila: A ile przekątnych?
26 lis 21:26
5-latek: Tzn . ile bedzie przekatnyck\h w n−wielokacie ? jeszcze dojde do tego ale wiem
 n(n−3) 
p=

 2 
Jutro juz bede wstawial nastepne (geometria Lomnicki, Trelinski ) Masz Milu moze ja ?
26 lis 21:33
5-latek: Eta emotka pewnie ma . jakby cos to moge zagladnac do Bialsa z podsatwowki (od 6−8 klasa )
26 lis 21:37
Janek191: Białasa ? emotka
26 lis 21:39
5-latek: tak emotka Do 5 klasy dalem wnuczcze (zabrala do Niemiec ) .
26 lis 21:43
Mila:
 n*(n−1) 
Jeżeli masz n−kąt wypukły to łącząc wierzchołki otrzymasz:

odcinków.
 2 
Chodzi mi o to, czy rozumiesz związek mojego pytania z zadaniem (a) Wszystkich odcinków masz:
 n*(n−1) 

 2 
Jeżeli odejmiesz liczbę boków to masz liczbę przekątnych.
n*(n−1) 

−n − liczba przekątnych.
2 
To właśnie ten wzór , który podałeś. Można dojść do niego różnymi drogami.
26 lis 21:59
5-latek: rysunekTo bedzie temat drugiego zadania .
 n(n−1) 
Teraz wlasnie sobie tak pomyslaem ze np odcinkow bedzie

bo np odcinek AB to
 2 
to samo co odcinek BA i nalezy ich iloc podzielic przez 2 Natomiast jesli chodzi o polproste to np polrosta AB to nie to samo co polprosta BA
26 lis 22:17
Mila: No dobrze.emotka
26 lis 22:18
5-latek: Moze bedzie dobrze emotka
26 lis 22:22