matematykaszkolna.pl
Wielomiany 5-latek: W wyrazeniu p[−1−x2−y2−z2} w polu liczb z espolonych to wyrazenie mozna rozpatrywac przy dowolnych wartosciach liczb x,y.z Natomiast w polu liczb rzeczywistych nie jest dopuszczalny zaden zespol liczb rzeczywistych Dlaczego ? Bo jesli jesli podniesiemy liczby x y z do potegi drugiej i wezniemu liczby w nawias to pod pierwiastkiem dostaniemy liczbe ujemna ? Z drugiej strony jesli nie wezniemy w nawias to dla liczb x y z ale ujemnych dostaniemy wartosc pod pierwiastkiem dodatnia i juz mozna rozpatrywac . Wiec jak to nalezy rozpatrzyc ?
24 lis 20:57
5-latek: ma byc −1−x2−y2−z2
24 lis 21:05
jc: Jakie jest źródło problemu? Przy okazji, u nas mówi się ciało.
24 lis 21:21
'Leszek: Cale wyrazenie pod pierwiastkiem kwadratowym jest ujemne dla x,y,z,⊂ R co jest niemozliwe w zbiorze liczb R , ale mozliwe w dziedzinie C ( liczby zespolone)
24 lis 21:31
5-latek: po prostu nie pomyslalem dobrze bo przeciez nie mozna zapisac tak np −1− −22 − −32 − −52 Tylko nalezy wziac (−2) 2 (−3)2 (−5)2 i wtedy jest dobrze .
24 lis 21:38
Mila: −1−x2−y2−z2 −1−x2−y2−z2<0 dla x,y,z∊R Nie wiem o co Ci chodzi z tymi nawiasami?
24 lis 21:50
Adamm: gdyby było np. −1+(−x)2+(−y)2+(−z)2, a przynajmniej ja to tak rozumiem
24 lis 21:52
Eta: A miał się "małolat" .........uczyć planimetrii emotka emotka
24 lis 21:52
5-latek: Milu jesli wezme np za xliczbe dodatnia to np x=2 to 22=4 Natomiast jesli wezme za x liczbe ujemna to np (−2)2=4 ale juz −22=−4 dlatego wedlug mnie nalezy wziac liczbe ujemna w nawias
24 lis 21:53
Mila: Rozwiąż sobie maturkę rozszerzoną.
24 lis 21:56
5-latek: Dobry wieczor Eta emotka Tak bede sie uczyl .Mam juz tez Lomnicki Trelinski (dwie czesci udalo mi siie bardzo tanio kupic ) No ale znowu tam pisza o szkole podstawowej wiec jak nie urok to ..... emotka Bede wstawial z tych ksiazek zadania . Juz mam pewne sprawy zalatwione .
24 lis 21:58
jc: Oczywiście, że tak. Zgodnie z obowiązującymi umowami. Wiele języków programowania pozwala na opuszczenie nawiasu traktując operator zmiany znaku jako mocniejszy operator od podnoszenia do potęgi. Uważam jednak, że lepiej tak nie pisać. −22 = 4, ale 1−22 = −1
24 lis 22:01