matematykaszkolna.pl
aa dziwne: Witam, mam do Was pytanie. Pole zajmuje obszar 400m2. Ile wynosi bok pola. Jak to obliczyć NIE używając pierwiastka? Pomagałem ostatnio dziecku z 6kl i było takie zadanie i nie wiedziałem jak je obliczyć bez używania pierwiastka.
13 lis 20:43
Ajtek: Dziwna treść, nie ma nic wspomniane jaką figurą jest to pole.
13 lis 20:44
Adamm: bok? czy możemy mówić o boku dla z góry nie określonej figury?
13 lis 20:45
5-latek: Ty juz lepiej temu dziecku nie pomagaj
13 lis 20:45
Adamm: zakładając że pole jest kwadratem, jeśli bok tego kwadratu to a a*a=20m*20m więc a=20m
13 lis 20:47
Adamm: poradziliśmy sobie? poradziliśmy używając pierwiastków? nie to jest takie trudne?
13 lis 20:48
Adamm: a tak poza tym to nie rozumiem czemu to dziecko ograniczasz, i nie mówisz że jest coś takiego jak pierwiastek
13 lis 20:51
Adamm: to może być dla niego krzywdzące
13 lis 20:51
PW: Ajtek ma rację. Przecież równie dobrze 10.40 = 400. Słowo "pole" nie jest synonimem kwadratu. A już "pole zajmuje obszar" to dziwoląg językowy, może dobry dla rolnika, ale nie na lekcje matematyki. Biedne dzieci. Konieczna jest reforma nauczania (tylko mnie nie bijcie) emotka
13 lis 20:55
dziwne: Przepraszam Was najmocniej. Oczywiscie w zadaniu chodziło o kwadrat.
13 lis 21:03
dziwne: Nie cytowałem treści zadania, po prostu to był jego sens. A pole, bo zadanie miało kontekst rolniczy emotka
13 lis 21:05
PW: Przykazanie nr 1. Treści zadań podawać będziecie dosłownie.
13 lis 21:05
Ajtek: [PW]] wierzysz w to przykazanie, bo ja już nie . Witam obecnych Panów emotka.
13 lis 21:06