aa
dziwne: Witam, mam do Was pytanie.
Pole zajmuje obszar 400m2. Ile wynosi bok pola.
Jak to obliczyć NIE używając pierwiastka? Pomagałem ostatnio dziecku z 6kl i było takie zadanie
i nie wiedziałem jak je obliczyć bez używania pierwiastka.
13 lis 20:43
Ajtek:
Dziwna treść, nie ma nic wspomniane jaką figurą jest to pole.
13 lis 20:44
Adamm: bok? czy możemy mówić o boku dla z góry nie określonej figury?
13 lis 20:45
5-latek: Ty juz lepiej temu dziecku nie pomagaj
13 lis 20:45
Adamm: zakładając że pole jest kwadratem, jeśli bok tego kwadratu to a
a*a=20m*20m
więc
a=20m
13 lis 20:47
Adamm: poradziliśmy sobie? poradziliśmy
używając pierwiastków? nie
to jest takie trudne?
13 lis 20:48
Adamm: a tak poza tym to nie rozumiem czemu to dziecko ograniczasz, i nie mówisz że jest coś takiego
jak pierwiastek
13 lis 20:51
Adamm: to może być dla niego krzywdzące
13 lis 20:51
PW: Ajtek ma rację. Przecież równie dobrze 10
.40 = 400. Słowo "pole" nie jest synonimem
kwadratu.
A już "pole zajmuje obszar" to dziwoląg językowy, może dobry dla rolnika, ale nie na lekcje
matematyki. Biedne dzieci. Konieczna jest reforma nauczania (tylko mnie nie bijcie)
13 lis 20:55
dziwne: Przepraszam Was najmocniej. Oczywiscie w zadaniu chodziło o kwadrat.
13 lis 21:03
dziwne: Nie cytowałem treści zadania, po prostu to był jego sens. A pole, bo zadanie miało kontekst
rolniczy
13 lis 21:05
PW: Przykazanie nr 1. Treści zadań podawać będziecie dosłownie.
13 lis 21:05
Ajtek:
[PW]] wierzysz w to przykazanie, bo ja już nie
.
Witam obecnych Panów
.
13 lis 21:06