matematykaszkolna.pl
Udowodnić prawdziwość równania? Wrona: Witam, mam rozwiązać równanie ax2 +bx+c=0 korzystając tylko ze wzorów skróconego mnożenia. Ktoś ma jakiś pomysł?
11 lis 16:17
Puma: Doprowadzic do postaci kanonicznej
11 lis 16:18
Adamm: np. x2+2x−3=0 (x+1)2=4 x+1=2 lub x+1=−2 x=1 lub x=−3
11 lis 16:26
Wrona: W treści zadania nie ma nic o tym że można podstawiać liczby, a biorąc pod uwagę że jest to zadanie z * ciężko mi uwierzyć że rozwiązanie zajmie 4 liniki. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
12 lis 13:14
Krzysiek: No coz . Odezwal sie po calym dniu . Powiedzial co wiedzial i poszedl .
12 lis 13:17
PW: Wrona, dostałaś dwie bardzo dobre odpowiedzi. Pierwsza − precyzyjna i ogólna (teoretyczna), trzeba przypomnieć sobie co to jest postać kanoniczna; druga − na przykładzie, ale pokazująca sens działań. Jeszcze opakować w pudełko z kokardką?
12 lis 13:19
Wrona: Co ma wnosić Twój komentarz? Wyraziłem tylko swoją opinie co do tego zadania.Poza tym ciężko mi się było odezwać skoro mnie nie było w domu.
12 lis 13:20
PW: Jakieś k... niezadowolenie przebijało z twojego „podziękowania” o 13:14. Jeżeli ciężko ci uwierzyć, to może spróbuj zrozumieć co piszą − to wymaga trochę wysiłku umysłowego.
12 lis 13:26
Mariusz: Korzystasz z wzoru na kwadrat sumy bądź różnicy a następnie z wzoru na różnicę kwadratów (a±b)2=a2±2ab+b2 a2−b2=(a−b)(a+b)
12 lis 13:27
Wrona: Faktycznie dostałam odpowiednie odpowiedzi, przyznaje się do błędu. Pozdrawiam i dziękuje jeszcze raz za pomoc.
12 lis 13:29
Krzysiek: Wrona Pokaze Ci przyklad zadania . Udowdnij ze reszta otrzymana przy dzieleniu liczby pierwszej p przez 30 jest rowna 1 lub liczbie pierwszsej . To zdanie bylo na jakims niedawno konkursie (czyli ma byc trudne To samo zadanie w innym zbiorze zadan jest oznaczone jako latwe . Postarj sie sm zrobic co napisali a bedzie pan zadowolony jak to mowia emotka
12 lis 13:34