matematykaszkolna.pl
Wykres Agata: Naszkicuj wykres funkcji: a) f(x) = |x−3|(x−1) b) f(x)=(x+1)|x−2| c) f(x) = x|x+1| − x c) f(x) = x2 + 4|1−x| dla xe (0,2> Prosze o wytlumaczenie szczegolowe jak to robic emotka
9 lis 17:22
Adamm: dzielisz na przedziały i lecisz, np. f(x)=x|x+1|−x dla x<−1, f(x)=−x2−2x, rysujesz dla danego przedziału dla x≥−1, f(x)=x2, to samo
9 lis 17:26
Agata: nie czajeemotka
9 lis 17:48
PW: rysunekDla zadań a) i b) widzę możliwość wykręcenia się sianem. f(x) = |x−3|(x−1) ⇒ f2(x) = |x−3|2(x−1)2 = (x−3)2(x−1)2 = [(x−3)(x−1)]2 skoro f2(x) = a2, to f(x) = a (jeżeli a >0) lub f(x) = − a (jeżeli a <0). Rysujemy wykres h(x) = (x−3)(x−1), nasza f pokrywa się z h tam, gdzie h(x) ≥ 0, zaś jest równa −h tam, gdzie h(x) <0..
9 lis 17:51
Omikron: Agata, w przedziale (−,−1) x+1 jest dodatnie czy ujemne?
9 lis 17:55
Agata: ujemnie?
9 lis 18:23
Agata: takie niby proste ,nie czaje jak to przekształcać ?emotka
9 lis 18:23
Krzysiek: Czyżby ? .
9 lis 18:26
Omikron: Skoro jest ujemne w tym przedziale to |x+1|=? (opuść moduł)
9 lis 18:28
Agata: −x+1
9 lis 18:37
Agata: .
9 lis 18:42
Agata: lol
9 lis 18:47
Omikron: Nie
9 lis 18:50
Omikron: Musisz zmienić znak, czy opuszczając moduł stawiasz przed nim − −(x+1)=−x−1
9 lis 18:50
Omikron: *czyli
9 lis 18:51
Agata: ale to do którego jest przykładu? bo sie pogubilam
9 lis 18:55
Agata: −x−1 juz rozumiem,a który to przyklad?
9 lis 18:56
Omikron: W przykładzie c to masz, ale ogólnie taką zasadę się stosuje. Rysuj sobie wykres wyrażenia wewnątrz modułu i sprawdzaj kiedy jest ujemne, a kiedy nieujemne. Dziel na odpowiednie przedziały i zdejmuj moduł.
9 lis 19:00
Krzysiek: I tak zaraz dostaniesz odpowiedz Nie czaję tego
9 lis 19:01
Agata: Dzieki Omikron już rozumiem emotka
9 lis 19:04