matematykaszkolna.pl
zespolone qwerty: takie zadanie (liczby zespolone) z3=1 próbowałem to sprowadzić do postaci trygonometrycznej, ale jakieś bzdury wychodzą.
7 lis 13:49
jc: Masz kilka sposobów. Zapisz prawą stronę w postaci trygonometrycznej i zastosuj wzór na pierwiastki. Drugi sposób. Zapisz wielomian z3−1 jako iloczyn i zwyczajnie policz pierwiastki.
7 lis 13:54
qwerty: Z3−1=0 (z−1)(z2−z+1)=0 z=1 V Δ=1−4=−3 Δ= −3=3i
 1−3i 
z1=

 2 
 1+3i 
z2=

 2 
7 lis 14:02
qwerty: Mam coś takiego. Ten sposób z postacią trygonometryczną jak zacząć?
7 lis 14:04
Janek191: Brak trzeciego pierwiastka z3 = 1
7 lis 14:10
jc: Jeśli zn = 1, to z= cos 2kπ/n + i sin 2kπ/n, k = 0,1,2,...,n−1 U nas n = 3. Wstawiasz k=0,1,2 i masz pierwiastki. −−−− Ogólniej, jeśli zn = r (cos α + i sin α) to z = nr (cos α/n + i sin a/n) (cos 2kπ/n + i sin 2kπ/n), k = 0,1,2,...,n−1
7 lis 14:10
jc: Janek191, z=1 jest w trzeciej linii od góry.
7 lis 14:12
opiekacz_do_chleba: qwerty, tam powinno być (z−1)(z2+z+1)=0
7 lis 14:13
jc: Dodam, że zapis nieco bezsensowny z=1 lub Δ=−3.
7 lis 14:13
jc: Faktycznie, nawet w takim miejscu uczniowie potrafią się pomylić...
7 lis 14:14
qwerty: ok dziękuję, mam jeszcze pytanie do jednego przykładu: z4−1=2iz2 Czy można tu dokonać podstawienia t=z2 i rozwiązać?
7 lis 14:15
Janek191: @ jc: Nie zauważyłem emotka
7 lis 14:19
jc: qwerty, tak.
7 lis 14:21
qwerty: Dziękuję wszystkim za pomoc.
7 lis 14:22