matematykaszkolna.pl
zmienność funkcji Angel: Zbadaj przebieg zmienności funkcji
 1 
f(x)=

(1+e−x) 
Proszę o dokładne wytłumaczenie bo jestem w tym kompletnie zielonaemotka
26 paź 09:31
Jerzy: Zacznij od dziedziny i policzenia pochodnej.
26 paź 09:34
Angel: w tym jest problem że w ogóle nie ogarniam tych pochodnych... nie miałam tego w liceum a gościu na studiach nam tego nie umie wytłumaczyć
26 paź 09:37
Angel: A co do dziedziny to obliczyłam że e−x≠−1 i co mam z tym dalej zrobić
26 paź 09:40
Puma: Panie Jerzy . Nam Pani od matematyki mowila ze badanie przebiegu funkcji to cala kwintesencja analizy matematycznej i duza szkoda ze nie ma jej w liceum . Wiec jak na studiach mozna byc kompletnie zielonym ? . Jej sie chyba nie chce liczyc i szuka kogos kto by to za nia policzyl .
26 paź 09:40
Jerzy: Zatem co jest dziedziną ?
26 paź 09:41
Angel: Siedze nad definicją pochodnej od kilku godzin i po prostu tego nie rozumiem. Uwierz mi panie/pani PUMA że gdybym umiała to zrobić sama to bym to zrobiła.
26 paź 09:44
Jerzy:
 1 
Ile wynosi pchodna z funkcji: f(x) =

?
 x 
26 paź 09:47
Angel: Ln(x)?
26 paź 09:49
Jerzy: To akurat całka emotka to jest pochodna elementarna i trzeba ją znać na pamięć, a jeśli nie pamietasz, to albo liczysz ze wzoru na iloraz funkcji, albo liczysz pochodną: (x−1)'
26 paź 09:53
Puma:
 1 1 
(

)'= −

x x2 
26 paź 10:02
Jerzy: To teraz pochodna z danej funkcji.
26 paź 10:03
Puma: Tamta pochodna to akurtanie byla prosta bo bezposrednio ze wzoru Szukalem w notatkach brata zeby CI pomoc
 ex 
Pochodna z danej funkcji to

(1+ex)2 
26 paź 10:20
Jerzy: Dobrze . Czy ta pochodna się zeruje ?
26 paź 10:25
Puma: Panie Jerzy ale to ma rozwiazywac Angel emotka
26 paź 10:27
Jerzy: Pytanie do niej .... ale chyba "odpuściła" emotka
26 paź 10:28