matematykaszkolna.pl
Wartość bezwzględna. Esgath: |x−1|+|5−x|−2|x+3|+|x+1|<2x Ktoś powie jak to zrobić poprawnie ? Czy mam to każdej możliwej dodatniej i ujemnej robić przypadek ?
25 paź 17:41
5-latek: Tak robic 5 przedzialow i liczyc
25 paź 17:42
eldo: zastanawiam się jaki jest cel tego zadania...chyba jedynie taki, żeby zniechęcić do matematyki.
25 paź 17:52
5-latek: Albo polepszyc sprawnosc rachukowa . Zadania z lat 70−tych dopiero by Cie zniechecily emotka
25 paź 17:54
Esgath: Czy takie będą przypadki? 1. (− ; −3) 2. (− ; −1) 3. (− ; 1) 4. (5; ) //////
25 paź 18:03
eldo: kiedyś wpadł mi w ręce jakiś stary podręcznik do matematyki, rzeczywiście było pełno przykładów z trudnymi rachunkami emotka pytanie do autora: to przykład z jakiejś książki, czy nauczyciel wymyślał?
25 paź 18:04
Esgath: Chyba wymyślone
25 paź 18:06
Adamm: rysunek(−;−3), <−3;−1), <−1;1), <1;5), <5;)
25 paź 18:06
5-latek: Nie liczba przedzialow jest o 1 wieksza niz modulow Po za tym przeciez na lekcji pokazali jak zapisywac przedzialy .
25 paź 18:06
Esgath: Wyszło x> 11/7 X>−1/7 X>−4/5 X>0 X>11 Jak zapisać to poprawnie?
25 paź 18:26
Adamm: https://matematykaszkolna.pl/strona/1806.html spójrz na ten przykład i rób tak samo
25 paź 18:27
Esgath: (−4/5;1) i (−1/7;1) i <1;5) i (11 ;)
25 paź 18:49