matematykaszkolna.pl
Co myślicie o takim podejściu naczyciela?[TO FAKT] uczeń: Aha spoko ''nauczyciel'' matematyki , nie potrafi wytłumaczyć zadania i każe nam sobie zobaczyc u wójka GOOGLE?! ..
20 paź 17:55
Mila: "wujka". Wpisz, czego nie rozumiesz.
20 paź 17:56
5-latek: A sprobuj uczniu napisac takie zadanie np na matematyka .pl Zostaniesz od razu zbanowany
20 paź 17:58
uczeń: Sorry za ortografa ,ale ja nie rozumiem takiego podejścia nauczyciela do ucznia,że niby co ja mam wszystko sprawdzać w google jak nie rozumiem?..
20 paź 17:58
Mila: Nie denerwuj się, wpisz zadanie, wytłumaczę.
20 paź 18:00
PW: Na spokojnie. Nie ma człowieka, który w każdej chwili wie wszystko, nawet w swojej specjalności. Poza tym − jeśli mówi, że nie wie i poleca poszukać, to wcale nie znaczy, że nie potrafi i jest "nauczycielem". A może chce was zachęcić do samodzielnego myślenia? To bardzo dobre podejście, na ogół człowiek pamięta długo i dobrze to, co sam dobrze przemyślał. A jakie to zadanie? Tu jest forum dedykowane rozwiązywaniu zadań, a nie ocenianiu nieznanych osób.
20 paź 18:04
uczeń: Dokładnie wiem do czego jest forum,przepraszam,ale musze to gdzieś w końcu wydusić z siebie. Nie sądze,iż chce zachęcić,raczej w dużym stopniu zniechęca.. i żeby tak lekcja w lekcje? Troche szklak mnie bierze,jak cała lekcje omawiał jedno zadanie,nie dość,że nikt nic nie zrozumiał, to każde sobie sprawdzić w internecie,ale do rzeczy zadanie: Zależność mocy P baterii samochodowej od natężenia prądu I określa wzór P(I)= V * I − I2, gdzie V − napięcie, zaś r − opór wewnętrzny baterii. Jakie powinno być natężenie prądu, aby moc baterii była maksymalna? to nie jest to zadanie,które na lekcji robiliśmy , tak dla uświadomienia
20 paź 18:17
Adamm: tam jest l2 w drugim?
20 paź 18:20
uczeń: i jak z zadaniem pomozecie?
20 paź 18:20
uczeń: tak
20 paź 18:21
uczeń: napisze dokładniej : P(I) = V * I * I2 *r
20 paź 18:22
Adamm: wykresem funkcji jest parabola, trzeba poszukać wierzchołek tej paraboli
20 paź 18:22
Adamm: ok teraz już nie wiem
20 paź 18:23
uczeń: Mila ,pomożesz?
20 paź 18:26
Mila: Musisz poczekać, aż pojawi się fizyk na forum.
20 paź 18:26
Adamm: tam jest − czy * w środku bo już niewiem
20 paź 18:27
uczeń: Ale to jest z matematyki
20 paź 18:28
uczeń: Powinno byc tak: P(I)=V * I − I2 * r Sorry wszystko mi sie juz miesza..
20 paź 18:30
Adamm: czy r>0
 V 
jeśli tak to funkcja jest kwadratowa ograniczona z góry, P(l)=rl(

−l)
 r 
 
 V 
0+

 r 
 V 
lw tej funkcji to

=

 2 2r 
 V 
odp. natężenie prądu powinno wynosić

 2r 
20 paź 18:35
yht: P(I) = I(V−I*r) miejsca zerowe: I(V−I*r) = 0 I = 0 lub V−I*r = 0 −I*r = −V |:(−r)
 V 
I =

 r 
 V 
miejsca zerowe: I1 = 0, I2 =

 r 
wierzchołek leży w połowie między miejscami zerowymi
 I1+I2 
Iśr =

 2 
 
 V 
0+

 r 
 
Iśr =

 2 
 {V}{r} 
Iśr =

 2 
 V 
Iśr =

 2r 
20 paź 18:36
uczeń: Wynik dobry,ale nie rozumiem wykonania go..
20 paź 18:37
Adamm: yht to lepiej wytłumaczył
20 paź 18:38
Mila: rysunek Parabola jest skierowana w dół ( przykładowy wykres ) Największa wartość P(I) jest w wierzchołku paraboli (p,q)
 −b 
p=

 2a 
P(I)=V * I − I2 * r b=V a=−r
 −V V 
p=

=

 −2r 2r 
Albo jako średnią arytmetyczną między miejscami zerowymi I1 i I2
 V 
I1=0 , i2=

tak, jak obliczył Kolega Yht
 r 
 V 
Pmax dla I=

 2r 
20 paź 19:09
Antonni: A ty uczen potrafisz podziekowac za prace ?
20 paź 19:26
uczeń: Oczywiście,że potrafie DZIĘKUJĘ ŚLICZNIE emotka
20 paź 20:56
Mila: To już wszystko jasne?
20 paź 21:48
an: To zadanie prawdopodobnie miało pokazać co daje tzw. stan dopasowania źródła prądu do obciążenia kiedy uzyskuje się maksymalną moc na obciążeniu, co jest bardzo często wykorzystywane w elektronice. Wzór P=VI−I2r wzór ten określa nie moc baterii lecz moc wydzielaną na obciążeniu (odbiorniku) przy czym V a właściwiej E jest siłą elektromotoryczną baterii SEM
 E2 
Maksymalna moc baterii byłaby przy obciążeniu równym Ro= 0 czyli PB=

niestety moc
 r 
na odbiorniku Ro=0 wyniesie 0 W stanie dopasowania zachodzi wiele ciekawych zależności, być może o nich chciał Wam opowiedzieć nauczyciel.
20 paź 22:00
5-latek: To co w koncu sie z tymi nauczycielami dzieje ze nie potrafia nauczyc ? Moze minister edukacji ma racje ze cos z tymi gimnazjami jest nie tak skoro z nich wywodza sie przyszli nauczyciele ?
20 paź 22:56
an: Z punktu widzenia matematyki to chodzi o wyznaczenie prostego ekstremum, ale jeśli chodzi o fizykę (elektrotechnikę) i praktyczne wykorzystanie tego ekstremum to jest to bardziej skomplikowane. Nauka w dzisiejszych szkołach jest jakaś.... rachunek prawdopodobieństwa statystyka; a po nauce myślą że na internecie forsa leci z nieba ,ale to może mi się tak wydaje.
21 paź 00:17