Co myślicie o takim podejściu naczyciela?[TO FAKT]
uczeń: Aha spoko ''nauczyciel'' matematyki , nie potrafi wytłumaczyć zadania i każe nam sobie
zobaczyc u wójka GOOGLE?! ..
20 paź 17:55
Mila:
"wujka".
Wpisz, czego nie rozumiesz.
20 paź 17:56
5-latek: A sprobuj uczniu napisac takie zadanie np na matematyka .pl
Zostaniesz od razu zbanowany
20 paź 17:58
uczeń: Sorry za ortografa ,ale ja nie rozumiem takiego podejścia nauczyciela do ucznia,że niby
co ja mam wszystko sprawdzać w google jak nie rozumiem?..
20 paź 17:58
Mila:
Nie denerwuj się, wpisz zadanie, wytłumaczę.
20 paź 18:00
PW: Na spokojnie. Nie ma człowieka, który w każdej chwili wie wszystko, nawet w swojej
specjalności. Poza tym − jeśli mówi, że nie wie i poleca poszukać, to wcale nie znaczy, że nie
potrafi i jest "nauczycielem". A może chce was zachęcić do samodzielnego myślenia? To bardzo
dobre podejście, na ogół człowiek pamięta długo i dobrze to, co sam dobrze przemyślał.
A jakie to zadanie? Tu jest forum dedykowane rozwiązywaniu zadań, a nie ocenianiu nieznanych
osób.
20 paź 18:04
uczeń: Dokładnie wiem do czego jest forum,przepraszam,ale musze to gdzieś w końcu wydusić z siebie.
Nie sądze,iż chce zachęcić,raczej w dużym stopniu zniechęca.. i żeby tak lekcja w lekcje?
Troche szklak mnie bierze,jak cała lekcje omawiał jedno zadanie,nie dość,że nikt nic nie
zrozumiał,
to każde sobie sprawdzić w internecie,ale do rzeczy zadanie:
Zależność mocy P baterii samochodowej od natężenia prądu I określa wzór P(I)= V * I − I2,
gdzie V − napięcie, zaś r − opór wewnętrzny baterii.
Jakie powinno być natężenie prądu, aby moc baterii była maksymalna?
to nie jest to zadanie,które na lekcji robiliśmy , tak dla uświadomienia
20 paź 18:17
Adamm: tam jest l2 w drugim?
20 paź 18:20
uczeń: i jak z zadaniem pomozecie?
20 paź 18:20
uczeń: tak
20 paź 18:21
uczeń: napisze dokładniej : P(I) = V * I * I2 *r
20 paź 18:22
Adamm: wykresem funkcji jest parabola, trzeba poszukać wierzchołek tej paraboli
20 paź 18:22
Adamm: ok teraz już nie wiem
20 paź 18:23
uczeń: Mila ,pomożesz?
20 paź 18:26
Mila:
Musisz poczekać, aż pojawi się fizyk na forum.
20 paź 18:26
Adamm: tam jest − czy * w środku bo już niewiem
20 paź 18:27
uczeń: Ale to jest z matematyki
20 paź 18:28
uczeń: Powinno byc tak: P(I)=V * I − I2 * r
Sorry wszystko mi sie juz miesza..
20 paź 18:30
Adamm: czy r>0
| V | |
jeśli tak to funkcja jest kwadratowa ograniczona z góry, P(l)=rl( |
| −l) |
| r | |
| | | V | |
lw tej funkcji to |
| = |
| |
| 2 | | 2r | |
| V | |
odp. natężenie prądu powinno wynosić |
| |
| 2r | |
20 paź 18:35
yht:
P(I) = I(V−I*r)
miejsca zerowe:
I(V−I*r) = 0
I = 0 lub V−I*r = 0
−I*r = −V |:(−r)
| V | |
miejsca zerowe: I1 = 0, I2 = |
| |
| r | |
wierzchołek leży w połowie między miejscami zerowymi
20 paź 18:36
uczeń: Wynik dobry,ale nie rozumiem wykonania go..
20 paź 18:37
Adamm: yht to lepiej wytłumaczył
20 paź 18:38
Mila:
Parabola jest skierowana w dół ( przykładowy wykres )
Największa wartość P(I) jest w wierzchołku paraboli (p,q)
P(I)=V * I − I
2 * r
b=V
a=−r
Albo jako średnią arytmetyczną między miejscami zerowymi I
1 i I
2
| V | |
I1=0 , i2= |
| tak, jak obliczył Kolega Yht |
| r | |
20 paź 19:09
Antonni: A ty uczen potrafisz podziekowac za prace ?
20 paź 19:26
uczeń: Oczywiście,że potrafie DZIĘKUJĘ ŚLICZNIE
20 paź 20:56
Mila:
To już wszystko jasne?
20 paź 21:48
an:
To zadanie prawdopodobnie miało pokazać co daje tzw. stan dopasowania źródła prądu do
obciążenia kiedy uzyskuje się maksymalną moc na obciążeniu, co jest bardzo często
wykorzystywane w elektronice.
Wzór P=VI−I
2r wzór ten określa nie moc baterii lecz moc wydzielaną na obciążeniu (odbiorniku)
przy czym V a właściwiej E jest siłą elektromotoryczną baterii SEM
| E2 | |
Maksymalna moc baterii byłaby przy obciążeniu równym Ro= 0 czyli PB= |
| niestety moc |
| r | |
na odbiorniku R
o=0 wyniesie 0
W stanie dopasowania zachodzi wiele ciekawych zależności, być może o nich chciał Wam
opowiedzieć nauczyciel.
20 paź 22:00
5-latek: To co w koncu sie z tymi nauczycielami dzieje ze nie potrafia nauczyc ?
Moze minister edukacji ma racje ze cos z tymi gimnazjami jest nie tak skoro z nich wywodza sie
przyszli nauczyciele ?
20 paź 22:56
an: Z punktu widzenia matematyki to chodzi o wyznaczenie prostego ekstremum, ale jeśli chodzi
o fizykę (elektrotechnikę) i praktyczne wykorzystanie tego ekstremum to jest to bardziej
skomplikowane. Nauka w dzisiejszych szkołach jest jakaś.... rachunek prawdopodobieństwa
statystyka; a po nauce myślą że na internecie forsa leci z nieba ,ale to może mi się tak
wydaje.
21 paź 00:17