matematykaszkolna.pl
Ciagi Rafalori: Witam. 5 lat bez matematyki jestem dlatego mam pytanie jak to rozwiazac emotka an= 1− 1/n an= 1/ 2 do potęgi n an= 1− 1/2 do potęgi 2 Rzecz jasna mowa o ciagach.
17 paź 10:14
Jerzy: Rzecz jasna musi być jakieś polecenie w zadaniu.
17 paź 10:15
piotr1973: a jakie jest polecenie?
17 paź 10:15
PW: No …"jak to rozwiązać".
17 paź 10:18
5-latek: Pewnie studia a tu zonk emotka
17 paź 10:19
Janek191: Obliczyć granice tych ciągów ? emotka
17 paź 10:19
Janek191:
 1 
an = 1 −

 n 
więc
 1 
lim an = lim 1 − lim

= 1 − 0 = 1
 n 
n→ n→ n→
17 paź 10:21
Janek191:
 1 
an =

 2n 
lim an = 0 n→ bo lim 2n = + n→
17 paź 10:22
5-latek: Witamemotka A Ty Janek191 jak zwykle musisz sie domyslac emotka jesli sie jeszce nie domysliles to przez takie cos wlasnie to forum traci na znaczeniu bo byle lajza tu wpiszse co popadnie i dostanie rozwiaznie (bo zawsz sie ktos domysli co autor mial na mysli Przepraszam jesi Cie urazilem .
17 paź 10:24
Rafalori: Może chodzi tu o monotonicznosc? Dokladnie STUDIA
17 paź 10:25
Jerzy: To wstyd student ,żeby nawet nie przepisać treści zadania !
17 paź 10:28
Rafalori: Hoho. Jerzy nie bądź bardziej irytujący niż jesteś.
17 paź 10:30
Janek191: rysunek
 1 
an = 1 −

 n 
Ten ciąg jest rosnący, bo an+1 − an > 0 Patrz też na wykres emotka
17 paź 10:31
5-latek: I tak oto to forum UPADA emotka Janek 191 mialem bardzo duzy szacunek dla Ciebie (ze wzgledu na wiek i wiedze jednak teraz .....
17 paź 10:44
Mariusz: Rafał podaj zwartą postać funkcji tworzącej dla tych ciągów (takiej funkcji tworzącej która dla ciągu jedynek daje sumę szeregu geometrycznego dość często jest jeszcze używana taka funkcja tworząca która dla ciągu jedynek daje exponentę)
 1 
an=1−

tutaj dla n=0 będzie problem (dzielenie przez zero)
 n 
chyba że zera nie zaliczacie do liczb naturalnych (u mnie zaliczali)
17 paź 13:08
faust: zdarzenia A i B są niezależne. Udowodnij, że zdarzenia A∪B i C też są niezależne.
17 paź 13:22
jc: Przyłączę się do 5−latka. Systematycznie pojawiają się polecenia: rozwiąż ciąg, całkę, szereg, oblicz styczną, zbieżność, równanie, itp. Często brakuje nawiasów. I co z tego, że uczeń lub student zobaczą rozwiązanie? Potem się dziwi, dlaczego nie ma zaliczenia, choć coś tam napisał, czasem nawet w części dobrze. A w rozmowie takie braki od razu wychodzą. Dlatego oczekujmy, że choć treść zostanie w miarę sensownie zapisana. W powyższym zadaniu mogły być inne pytania: czy ciąg jest monotoniczny, czy jest ograniczony, jak wygląda zbiór wartości, itp.
17 paź 13:33