Liczby
Pati18773: | 9a+b | |
Uzasadnij, że |
| ≥√ab wiedząc, że a<b |
| 6 | |
Zrobilam tak
9a+b≥6
√ab |
2
81a
2+18ab+b
2≥36ab
81a
2−18ab+b
2≥0
(9a−b)
2≥0
czy to dobrze ?
16 paź 18:13
Adamm: musi być a≥0 oraz b≥0
16 paź 18:15
Pati18773: To mam dopisac ?
16 paź 18:17
Adamm: na kartce, tutaj pisać nie musisz
poza tym, jeśli a≥0 oraz b≥0 to jest ok
16 paź 18:19
Pati18773: A ro super
dziękuję
16 paź 18:22
Pati18773: To*
16 paź 18:22
Pati18773: A taki przyklad ?
| 1 | | 1 | | 1 | |
(a+b+c)( |
| + |
| + |
| )≥6 |
| a | | b | | c | |
16 paź 18:28
PW: Pati18773, z przykrością zawiadamiam, że Twój dowód jest wadliwy logicznie. Wychodząc od
tezy pokazałaś prawdziwość jakiegoś zdania. Nic to nie mówi o prawdziwości tezy.
16 paź 19:22
ICSP: Wystarczy przyjąć a = b = 1 , c = −2
16 paź 19:24
PW: ICSP rzeczywiście podałeś
przykład.
16 paź 19:29
ICSP:
16 paź 19:38
azeta: 9a−6
√ab+b≥0
podnoszenie takiego wyrażenia do kwadratu jest niebezpieczne, tak jak ujął to PW.
16 paź 20:21
Leszek: Przy zalozeniu a≥0 i b≥0 obie strony nierownosci 9a+b≥6√ab sa dodatnie wiec
mozna podnosic do kwadratu strony
16 paź 20:36
azeta: (3√a−√b)2=9a−6√ab+b
po co kombinować?
16 paź 20:41
Mateusz: Niestety PW dzisiaj uczniów nie uczy się na matematyce konsekwencji zapisu, czy
wypowiadanych tez ogolnie logiki
Przykład tego jest powyżej( gdzie uczen nie zmuszany do uzasadniania swoich kroków stosuje
swoje reguły bo mu sie tak wydaje że będzie ok). I niestety też na w większości lekcji
matematyki dowody koncza sie tak jak u Pati... zadnego komentarza
ewentualnie do tego dopisane c.n.u ( ale brakuje przed tym skrotem uzasadnienia logicznego)
16 paź 20:59