matematykaszkolna.pl
Graniastosłup przekrój sens polecenia jam: rysunekWitam nie do końca rozumiem polecenie w zadaniu o treści: Trójkąt DBC1 jest przekrojem graniastosłupa prawidłowego czworokątnego (rysunek), który tworzy z płaszczyzną podstawy kąt 60 stopni . Oblicz wysokość tego graniastosłupa. Tu chyba nie ma wszystkich danych ?!?!
 a2 
Bo jeśli krawędź podstawy oznaczymy przez a to przekątna AC a2, jej połowa to

i
 2 
 a6 
wysokość graniastosłupa to

. Pytanie czy o to w tym zadaniu chodzi?
 2 
14 paź 18:13
Adamm: tak
14 paź 18:19
PW: No tak,
 h 
tg60° =

 
a2 

2 
 
14 paź 18:23
PW: Na ogół nie pisze się tego i uznaje takie rysunki za poprawne. Spróbuj jednak uzasadnić (samemu sobie) emotka dlaczego zaznaczony kąt jest rzeczywiście kątem między płaszczyzną trójkąta DBC1 a płaszczyzną podstawy.
14 paź 18:40
jam: Rozumiem obliczenia. Chodziło mi bardziej o to że dotychczas jeśli w zadaniu była podana jakaś zmienna to tylko ona mogła występować w odpowiedzi. Tutaj dla mnie jest to niejasne, że mam uzależnić wysokość od zmiennej nie podanej w zadaniu, stąd moje pytanie.
14 paź 18:51
PW: W treści zadania powinno być powiedziane "w graniastosłupie (…) o krawędzi podstawy a".
14 paź 18:56