matematykaszkolna.pl
Pole rombu funkcja analityczna dcane: Pole rombu ABCD jest równe 32. Wyznacz współrzędne punktów B i D, jeśli A(−4,−2), C(4,6) Może ktoś wytłumaczyć jak to zrobić Już mam p(przekatna1) = 82 p2 = 42 funkcja prostej AC = y = x + 2 funkcja prostej prostopadlej (wiec prostej BD) = −x + 2 no i co teraz... proszę o wytłumaczenie, a nie rozwiązanie
12 paź 18:17
PW: Słusznie, przekątne rombu są prostopadłe. A przecinają się ...
12 paź 18:21
dcane: bez przesady, przecinają się pod kątem prostym tyle to wiem, ale nadal nie wiem jak to wykorzystać
12 paź 18:22
PW: ... w połowie!
12 paź 18:24
dcane: a no to wiadomo no ale co z tego
12 paź 18:25
5-latek: Oznacza to ze nie przeczytales dobrze wskazowki jesli sa prostopadle to przecinaja sie opod katem prostym (to logiczne A przecinaja sie ? Przeciez przecinaj sie w polowie (czyli przekatne sie polowia . Skoro masz dlugosc jednej przekatnej to policz dlugosc drugiej
 e*f 
P=

 2 
f− masz P masz policz e
12 paź 18:28
5-latek: tak zazwyczaj bywa jak sie robi zadanie z geometrii czy geometrii analitycznej bez rysunku
12 paź 18:29
PW: To ja cię naprowadzam i ja zadaję pytania. Przecież nie chciałeś gotowego rozwiązania. Jakie znasz wzory na pole rombu?
12 paź 18:29
PW: A, 5−latek. To już po wszystkim ...
12 paź 18:30
dcane: przeciez wyraznie napisalem ze obliczylem juz dlugosc przekatnych...
12 paź 18:30
5-latek: Przepraszam PW emotka
12 paź 18:32
dcane: no dobra, a więc prosze o kontynowanie naprowadzania
12 paź 18:34
PW: Nic, to było skwitowanie, że zadanie jest już rozwiązane, w porządku. |Widzę jednak, że dcane nadal nie wie. Nie obliczyłeś jeszcze długości przekątnych − jednakowe nie są.
12 paź 18:36
dcane: ej ale wam się nie wyświetla czy co przeciez napisalem ze obliczylem XD "Już mam p(przekatna1) = 8√2 p2 = 4√2 funkcja prostej AC = y = x + 2 funkcja prostej prostopadlej (wiec prostej BD) = −x + 2"
12 paź 18:39
PW: Wypowiadasz się mętnie. p2 = 42 zrozumiałem jako "połowa przekątnej AC". Wbij cyrkiel w punkt wspólny przekątnych i zakreśl okrąg o promieniu 42. Tam gdzie przetnie prostą prostopadłą do AC, są punkty B i D.
12 paź 18:51
dcane: ale jak to ma sie do obliczania? przeciez rownie dobrze moge sobie narysowac i z osii wyczytac
12 paź 18:54
PW: No i znowu − zadajesz aroganckie pytania zamiast najpierw pomyśleć co do ciebie mówią. Na lekcjach też tak się zachowujesz? Skończyłem pomaganie, nie płacą mi za to.
12 paź 18:57
dcane: nie odpowiadam za twoją interpretację, z mojej strony nie padło nic aroganckiego bez względu na to jak to interpretowałeś, ale w każdym razie dzięki za chęci
12 paź 18:58