matematykaszkolna.pl
gimn Krzysiek: rysunekrozwiazac nierownosc 2
 4x−5 
|

|<3
 2x+7 
 4x−5 
−3 <

< 3
 2x+7 
4x−5 4x−5 

< 3 i

>−3
2x+7 2x+7 
4x−5 < 3(2x+7) i U{4x−5}>−3(2x+7) 4x−5 < 6x +21 i 4x−5 > −6x − 21 −2x <26 i 10x>−16 /10 x > 13 i x >−1.6 suma zbiorów to xe (−1,6 , oo+)? to jest rozwiazanie tej nierownosci?
11 paź 11:17
Jerzy: Nie wolno ci mnozyć przez : 2x + m7
11 paź 11:20
5-latek: Rozwoazan nie sprawdzalem ale samo rozwiazanie jest zle x∊(13,) Przeciez widzisz gdie rozwiazania sie pokrywaja na osi .
11 paź 11:22
Krzysiek: @Jerzy, chodzi CI o ot 2x+7 ≠0 2x ≠ −7 x = −7/2?
11 paź 11:23
Krzysiek: @6−latek x e(13,+oo)?
11 paź 11:24
Jerzy: Nie ... .nie mozesz mnozyć obydwu stron nierówności przez: 2x + 7 ( bo nie wiesz jaki ma znak )
11 paź 11:24
5-latek: Nie cuduj kolego Umiesz rozwiazywac nierownosci wymierne ?
11 paź 11:24
Krzysiek: 5−latek, ucze się dopiero @Jerzy, a no tak, rozumiem, masz racje
11 paź 11:25
Krzysiek: @Jerzy czyli a/b>3 , to a*b>3
11 paź 11:25
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/strona/1695.html To masz pomoc A myslalem ze w gimnazjum juz Wam pokazywali emotka
11 paź 11:26
Krzysiek: 5−latek, dzięki, porozwiązuje sobie Zapomniałem po prostu o tym, co Jerzy napisał. Tak ma racje, wiem juz jak poprawic ten blad.
11 paź 11:28
jc: −3 < (4x−5) / (2x+7) < 3 (4x−5) / (2x+7) < 3 (x + 13) / (2x+7) > 0 x < −13 lub x > −7/2 −3 < (4x−5) / (2x+7) 0 < (5x+8) / (2x+7) x < −7/3 lub x > − 8/5 część wspólna x < −13 lub x > −8/5
11 paź 11:29
Jerzy: @jc ..... jakim sposobem to rozwiązujesz ? , przecież to jest żle !
11 paź 11:32
Jerzy: OK .... żle popatrzyłem emotka
11 paź 11:37
5-latek: To ja teraz moj imiennku pokaze CI sposob ktorego nauczyla nas Pani przedszkolanka
 a |a| 
KOrzystamy z wlasnosci wartosci bezwzglednej |

|=

 b |b| 
nasza nierownosc mozemy zapisac tak
|4x−5| 

<3
2x+7| 
Dla x≠−3,5 |2x+7| jest zawszse dodatnie wiec mnozymy obie stony nierownosci przez |2x+7| bez obawy zmiany zwrotu nierownosci czyli |4x+5|<3|2x+7| Teraz przedzialy a to potafisz bo juz takie nierownosci liczyles .
11 paź 11:38
5-latek: Jerzy emotka To tez tak nie dokonca . Niech Krzysiek sobie sprawdzi sam czy zle czy dobrze . jesli zle to niech sam napiszse gdzie zle .
11 paź 11:42
Jerzy: Masz rację , ale znacznie szybciej liczy się przez wspólny mianownik, niż w przedziałach emotka
11 paź 11:48
5-latek: Tez czasami tak licze jak pokazales Ty emotka
11 paź 11:50
jc: 5−latku, gdzie spotykamy takie nierówności? Chyba tylko w liceum.
11 paź 12:01
5-latek: Dzien dobry jc emotka Wedlug mnie tylko w liceum . Ale ostatnio przeczytalem ze Krzysiek mial w gimnazjum logike dla opornych wiec myslalem ze takie nierownosci mial tez emotka
11 paź 12:14
Krzysiek: Na dodatkowych zajeciach mamy materiał przygotowawczy do liceum. Bylo coś o nierownosciach, takiej jeszcze nie mielismy. Przykład przepisalem z matemaksa, bo dostep byl premium i nie było widać rozwiązania.
11 paź 12:19
5-latek: Masz dwa sposoby Prosze wyprobowac jeden i drugi Skoro miales dodatkowe zajecia w gimnazjum to oznacza ze jestes rozgarnietym chlopcem wiec co mial oznaczac post 11:23?
11 paź 12:32
Krzysiek: 5−latek na te zajęcia kazy moze przyjść, to nie tak ze ja orlem jakims jestem Mianownik ulamka musi byc rózny od zera?/ |2x+7| ≠ 0 2x ≠ −7 x ≠ −7/2 d = r\{−7/2|
11 paź 12:38
Krzysiek: Porozwiązuje sobie jednak te latwiejsze rownosci
11 paź 12:43
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/forum/332524.html Dostales tutaj podpowiedz . Napisales OK czyli wszystko rozumiesz Okazuje sie teraz ze nie . Kogo oszukujesz ? Trzeba bylo dopytac wczoraj jesli nie rozumiales .
11 paź 12:43
Krzysiek: Nie nie, rozumiem. Zrobilem juz te nierownosć. Chodzi mi o to, ze nie bede porywac sie narazie na takie trudne. Nie oszukuje.
11 paź 12:46
5-latek: Krzysiek zapamietaj sobie . Ja nie wiem nic , ty nie wiesz nic ale razem wiemy duzo emotka Podobne do sceny z filmu Ziemia obiecana .
11 paź 12:49