matematykaszkolna.pl
Logarytm Magda: 2log32=? Hm, log32 to (log23)−1 2(log23)−1=? Jak sobie poradzić z tą potęgą potęgi?
22 wrz 22:49
Puma:
 1 1 
2log23(−1) =

=

tak mysle .
 2log23 2 
22 wrz 23:00
myszka: emotka @Puma sprawdzamy: 2log23= 3 ≠2
22 wrz 23:05
myszka: log32≈0,63 2log32= 20,63
22 wrz 23:06
Jack: duzo z tym nie zrobisz...musi zostac
22 wrz 23:08
Puma: Bardzo przepraszam . Pewnie ze 3 . Ale myszka sposob dobry ?
22 wrz 23:16
Jack: @Puma srednio dobry, a raczej troszke slabo...
 1 
2(log23)−1

 2log23 
22 wrz 23:18
Alky: A masz tylko to obliczyć, czy to część jakiegoś dłuższego równania? Puma chciał to zrobić ze wzoru loga b= 1logb a , ale to nie pyknie . Można chyba tylko oszacować
22 wrz 23:21
Puma: jack nie mam na to pomyslu wiec napisz jak to zrobic
22 wrz 23:21
Puma:
 1 
Alky chcialem to zrobic stosujac wzor a−n=

 an 
22 wrz 23:23
Alky: Emm tak teraz patrze to rzeczywiście xD To ja tak probowałem robić... Jest późno, mam wytłumaczenie , okej ?
22 wrz 23:25
Puma:
 1 
Teraz sobie mysle ze nalezalo najpierw log23 do potegi (−1) czyli

i potem
 log23 
podniesc 2 do tej potegi Ale nie wiem czy to dobrze ?
22 wrz 23:27
Jack: Puma Znajac tylko ten fragment zadania to nic z tym nie zrobimy. Mozna tylko oszacowac jak pisala myszka i Alky.
22 wrz 23:28
Puma: Rozumiem emotka
22 wrz 23:35
23 wrz 00:08
Magda: Miałam sprawdzić która z liczb jest większa: 8 czy 22log32 + log129 Doprowadzilam te drugą liczbę do postaci 2log32−log29 = 2log32−2log23 = 2log32:22log23 Mianownik to 9 i myślałam, że do licznika też jest jakiś trik z tych wzorów, ale widocznie nie tędy droga, będę próbować inaczej, dzięki!
23 wrz 08:59
ax: pewnie, że nie Jedna i druga strona to dwójka w jakiejś potędze... funkcja rosnąca ...zatem ... I tak to jest jak nie wpisujesz treści tylko jakieś bzdety
23 wrz 09:24
Magda: Gdyby zależało mi na rozwiązaniu zadania, wstawilabym jego treść na samym początku. Zastanawiałam się po prostu nad tym konkretnym problemem− nie da się tego uprościć i tego właśnie się chciałam dowiedzieć, dzięki
23 wrz 15:31
Mila: Porównujesz wykładniki potęgi liczby 2. Trzeba wpisywać treść zadania. Czasem uczniowie mają test wyboru np. do równania 3 stopnia. Na podstawie dystraktorów można wybrać prawidłową odpowiedź i nie ma wtedy potrzeby rozwiązywania tego równania, które jest trudne i trzeba stosować wzory Cardana.
23 wrz 16:14
Magda: Ja się nie zastanawiałam nad tym jak zrobić zadanie tylko czy da się coś zrobić z tym o co zapytałam− przykład już rozwiazalam także dziękuję wszystkim za pomoc.
23 wrz 16:22