matematykaszkolna.pl
wielokąty i okręgi pomocy proszę: rysuneka = 17, b = 8, jak obliczyć R?
8 wrz 17:37
Adamm: czy a jest od punktu przecięcia prostej z okręgiem?
8 wrz 17:41
pomocy proszę: a to są ramiona trójkąta, b jest styczny do okręgu
8 wrz 17:42
Tadeusz: dwa razy "randka z PięciąGorasem" emotka
8 wrz 17:45
pomocy proszę: a jak mam znaleźć te małe odcinki od podstawy do styczności?
8 wrz 17:47
Adamm: (a2−b2+r)2=r2+(a+b)2 może coś takiego?
8 wrz 17:47
pomocy proszę: skąd (a+b)2?
8 wrz 17:52
Adamm: rysuneknie pamiętam nazwy ale dla stycznych do ogręku zachodzi coś takiego
8 wrz 17:55
Adamm: a są od puntów styczności
8 wrz 17:55
Adamm: okręgu*
8 wrz 17:56
pomocy proszę: jestem w gimnazjum, nie było czegoś takiego
8 wrz 17:57
Janek191: Rysunek jest nieprecyzyjny emotka
8 wrz 17:57
Adamm: cóż, to nie jest nic zaawansowanego ale czasami jest przydatne, może nawet miałeś tylko nie pamiętasz
8 wrz 17:59
pomocy proszę: rysunekten trójkąt na górze jest równoramienny i ma podstawę 16 i ramiona 17, trzeba znaleźć promień takiego okręgu. Chyba źle zrozumiałeś zadanieemotka
8 wrz 18:00
Adamm: źle? czemu, przecież je rozwiązałem
8 wrz 18:01
Tadeusz: rysunek a to |AB| czy |AC|
8 wrz 18:02
pomocy proszę:
 1 
ale to jest 400 a w odp jest 13

i moje a nie są od punktów styczności
 3 
8 wrz 18:04
Adamm: powiedział że a to ramiona, więc |AC|
8 wrz 18:04
pomocy proszę: Tadeusz: AC = 17
8 wrz 18:04
Janek191: x = 15 oraz
15 + R  a 

=

R b 
8 wrz 18:09
Janek191: x + R = AO
8 wrz 18:10
Janek191: x2 = a2 − b2 = 172 − 82 = 289 − 64 = 225 x = 225 = 15
8 wrz 18:12
Adamm: (15+r)2=r2+252 152+30r+r2=r2+252 30r=400
 1 
r=13

 3 
to po to żeby udowodnić że rozwiązałem
8 wrz 18:13
pomocy proszę: a skąd ta równość ułamków?
8 wrz 18:14
Janek191:
15 + R 17 

=

R 8 
8*(15 + R) = 17 R 120 + 8 R = 17 R 120 = 9 R
 1 
R = 13

 3 
=============
8 wrz 18:14
Adamm: z podobieństwa
8 wrz 18:15
pomocy proszę: nic nie rozumiememotka
8 wrz 18:15
Janek191: Z podobieństwa trójkątów prostokątnych emotka
8 wrz 18:15
pomocy proszę: nie miałem podobieństwa i nie wiem jak to podniosłeś do kwadratuemotka
8 wrz 18:15
Adamm: Janek użył podobieństwa, ja nie
8 wrz 18:16
grthx: Znowu nie pojmujesz ? ile znowu postow ?
8 wrz 18:17
pomocy proszę: a to skąd r2+ 252?
8 wrz 18:18
Janek191: Cecha podobieństwa trójkątów KKK ( kąt, kąt, kąt )
8 wrz 18:18
pomocy proszę: grthx: nie każdy może być geniuszem
8 wrz 18:19
Adamm: z mojego poprzedniego wzoru, po prostu wstawiłem a=17, b=8
8 wrz 18:20
Adamm: moje rozwiązanie opiera się na tym o okręgach (już ci pisałem) oraz na tw. Pitagorasa
8 wrz 18:21
grthx: Bierzesz sie za zadanie z liceum a mowisz ze jestes w gimnazjum Po co ? Chcesz byc olimpijczykiem ? . To najpierw poczytaj teorie chociazby tak jak Vax
8 wrz 18:21
Adamm: szczerze to mi to wygląda na zadanie z gimnazjum, ale w sumie to nie wiem
8 wrz 18:22
pomocy proszę: grthx: to jest 2 klasa gimnazjum
8 wrz 18:23
Adamm: powiedz co miałeś, łatwiej będzie dopasować
8 wrz 18:24
Janek191: Moim sposobem można zrobić to zadanie w gimnazjum − było tw. Pitagorasa i cechy przystawania trójkątów.
8 wrz 18:24
Janek191: Pisz w kolejności: 18.12 18.09 18.14
8 wrz 18:26
pomocy proszę: dobra, chyba zajarzyłem skąd to 17+8, odcinki ze stycznych są równe emotka dzięki cech nie było jeszcze i nie było wzorów skróconego mnożenia, co go wykorzystałeś do tego kwadratu co obliczałeś emotka
8 wrz 18:28
grthx: I teraz maciu gitara emotka
8 wrz 18:29
Adamm: cóż, nie potrzeba wzorów skróconego mnożenia, wystarczy zwykłe mnożenie
8 wrz 18:29