???
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4413.html
czy to jest nierówność z wartośćią bezwzględną? jeśli nie to jak się za to zabrać? ,no bo
co tu dużo pisać zabrałbym się...,no chyba że tam jest bezwzględna to nie ,(bo tego nie ma na
maturze)
17 sie 02:20
Omikron: Widzę to zadanie jako pytanie od Ciebie już chyba po raz trzeci. Kiedyś Ci odpowiedziałem, że
jest to podwójna nierówność, pod zadaniem masz podane do niego rozwiązanie.
17 sie 02:27
maciu: ale jest tam bezwzględna?
17 sie 02:28
Omikron: Nie
17 sie 02:29
maciu: no ale w takich zadaniach to już chyba można coś podstawić?
17 sie 02:31
maciu: kurde,podstawiłbym coś
17 sie 02:33
Omikron: Nic tutaj nie podstawisz, rozwiąż dwie proste nierówności i znajdź część wspólną rozwiązań.
17 sie 02:39
maciu: powiedzmy ,że pojmuje
17 sie 02:41
nick: To jest dramat..
17 sie 06:43
5-latek : ale tylko dlatego ze przez tyle lat nie chcialo sie wziac ksiazki di reki i zrobic jakiekolwiek
pare zadan .
teraz jest reka w nocniku
17 sie 12:14
5-latek : oczywiscie ze mozesz podstwaiac kilka liczb i trafisz ale zamie ci to bardzo duzo czasu
bo np 5−1=4 teraz w druga strone
17 sie 12:18
5-latek : no ale ja juz sie nie wcinam do tematu
17 sie 12:19
maciu: wcinaj,wcinaj dlaczego nie?
17 sie 13:10
maciu: co by tu wstawić,ktoś wyjaśni jak to działa w takich przypadkach?
17 sie 13:36
5-latek : Maciu .tutaj ze to zrobib cos podstawiajac to trzeba miec lebski leb naprawde
dlkaczego? bo to jest nierownosc a nie rownanie .
masz tak
a≤x≤b to x≤b i a≤x ta druga nironosc mozemy zapisac tak x≥a (bo skoro a≤x to w
takim razie \
x≥a
u nas jest tak −4≤x−1≤4 wiex wedlug schematu piszemy
x−1≤4 to x≤4+1 to x≤...dokoncz
teraz x−1≥−4 x≥−4+1 to x≥ dokncz
17 sie 14:35
maciu: ja to tak pojmuje,że podstawiwm liczbe z przedziałów i sprawdzam(tak też było w ksiązce jak
zadac mature)
17 sie 15:12
5-latek : Jesli nie masz wariantow odpowiedzi to zapomnij o podstawieniu .
nalezy wtedy liczyc normalnie .
17 sie 15:14
maciu: ale w otwartych takiego czegos nie bedzie,chodzi mi o zamkniete,moze tak byc?
17 sie 15:15
maciu: to jest najgorsze,ten moment kiedy wiesz,że jestes juz przygotowany,wszystko umiesz i te
wyczekiwanie...
17 sie 15:18
5-latek : ja nie wiem . Raczej nie bedzie . Przeciez nawet gdyby byly odpowiedszi to nie bedziesz
sprawdzal kazda liczbe z przedzialu czy pasuje
Patrzac na to zadanie od razu elimunujemy odpowiedz A i B
zobacz mamy nierownosc taka ≤ (mniejszae badz rowne ) wiec muszsea byc w odpowiodzi kropki
zamalowane
Takie kropki maja odpowiedzi C I D
Tylko ktora teraz ?
na dobra sprawe po rozwiazniu x−1≤4 to x≤4+1 to x≤5 juz mozesz na pisac odp D
17 sie 15:23
maciu: A i B nie moze być
17 sie 15:26
maciu: D też nie wstaw −5 i zobaczysz,ta metoda jest ok
17 sie 15:27
maciu: Witaj 5−latku
17 sie 15:27
5-latek : Ach te klawiszse
Myslaem C a napisalem D
17 sie 15:42
maciu: ludzie maja wieksze problemy
17 sie 15:50
5-latek : naprawde wie cos o tym

ale nie nalezy sie poddawac
17 sie 15:52
maciu: napewno nie tyle co ja,masz racje,ale czasami nic nie mozna zrobić (oczywiście nie mam na myśli
matury)
17 sie 15:56