matematykaszkolna.pl
e maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4536.html co robie zle? 2(x−2)<=4(x−1)+1 2x−4<=4x−4+1 −2x<=1 (:2) −1/2x<=1 bardzo prosze mi objasnic te nierownosci
15 sie 14:10
Benny: −2x≤1 /:(−2) (jeśli dzielimy przez liczbę ujemną musimy zmienić zwrot nierówności)
 −1 
x≥

 2 
15 sie 14:12
6latek : Nie zrozumiales co do Ciebie napisalem w poprzednim poscie Trudno . Musisz sobie radzic sam .
15 sie 14:12
maciu: ale ja nie dzieliłem przez liczbe ujemną zobacz (:2)
15 sie 14:14
Benny: Możesz to zrobić również tak: −2x≤1 /:2
 1 
−x≤

(przenosimy wszystko na prawą stronę)
 2 
 1 
0≤x+

(iksy zostawiamy po prawej, a to co bez iksów na lewo)
 2 
−1 

≤x
2 
15 sie 14:16
maciu: znaczy tam jest błąd tak ma być ostatnie linijki −2x<= 1 (2) −x<= 1/2
15 sie 14:17
maciu: nie ten sposób mnie nie interesuje zobacz 14 17,gdzie jest błąd?
15 sie 14:17
maciu: to jest źle bo −2 jest mniejsza od 0 ,a pasuje bo by było −2<= 1/2 nie wiem gdzie zrobilem blad
15 sie 14:20
Benny: To co teraz napisałeś jest dobrze, ale to jeszcze nie koniec. Musisz podać przedział iksów dla których ta nierówność jest spełniona.
15 sie 14:38
Smule:
 1 
−x ≤

/*(−1)
 2 
 1 
x ≥ −

 2 
rozumiesz? jak mnozysz przez liczbe ujemna to odwraasz znak
15 sie 14:43
Smule:
 1 
−x ≤

/*(−1)
 2 
 1 
x ≥ −

 2 
rozumiesz? jak mnozysz przez liczbe ujemna to odwraasz znak
15 sie 14:43
maciu: ale ja nie mnożyłem tylko dzieliłem i to nie przez liczbe ujemną tylko dodatnia (2) i to jest źle bo −2 jest mniejsze od 0 i też pasuje zobaczcie prosze te zadanie w linku
15 sie 14:45
Smule: przeciez napisales w 14:17 i ja to dokonczylem wiesz co to liczba calkowita −1, −2, −3, 0, 1, 5, 62145, itd. skoro x jest wiekszy rowny od minus pol to najmniejsza liczba spelniajaca to rownanie jest 0
15 sie 14:46
Smule: Co jest wieksze −5 czy −1?
15 sie 14:46
maciu: −1
15 sie 14:48
Smule: to jaka jest najmniejsza liczba przedzialu x≥ −2.35?
15 sie 14:48
Smule: najmniejsza liczba calkowita z przedzialu
15 sie 14:48
maciu: już to pojmuje nie moze byc −2 ,bo znak sie zmieni bo jest −x
15 sie 14:49
Smule: dokonczam z 14;17 −2x<= 1 dzielimy przez 2 (nie zmieniamy znaku) −x ≤ 1/2 mnozymy przez −1 (zmieniamy znak, bo dzielimy/mnozymy przez −1) x ≥ −1/2
15 sie 14:51
Smule: to jaka jest najmniejsza liczba calkowita liczba z przedzialu x≥ −3.47421?
15 sie 14:51
maciu: wróćmy do −x <= 1/2 tam nie może być −1 bo by było 1 <=1/2 tak?
15 sie 14:52
6latek : zapis Smule x≥−2,23 oznazca ze sta to liczby wiekszse od −2,25 i rowna −2,35 INaczej mozemy to zapisac tak x∊<−2,35,) Teraz napisz jak jest najmnijsza liczba calkowita z tego przedzialu
15 sie 14:53
maciu: −2
15 sie 14:55
6latek : To teraz zacznij rozwiazywac rownania i nierownosci nie po swojemu (chcesz co posdtawiac ) tylko tak jak sie ma rozwiazywac Doszlismy do postaci −2x≤1 (teraz tak nie jest wazne czy dzielisz przez liczbe ujemna czy mnozysz przez liczbe ujemna obie strony nierownosci Zaesz znieniasz znak na przeciwny Dzielimy obie strony przez −2 Wiec mamy tak
−2x 1 


−−2 −2 
 1 
PO lewej stronie (−2) i(−2) sie skroci i zosatnie x po prawej masz −

 2 
 1 
bedzie x≥−

 2 
czyli mozemy to zapisac tak
 1 
x∊<−

,)
 2 
Jak bedzie w tym przedziale najmniejsza liczba calkowita ?
15 sie 15:05
maciu: mi sie wydaje ze dzieli sie tak na 2 −2> 1 −1>1/2
15 sie 15:11
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4540.html nie pojmuje tego typu zadan za y 0 to bedzie −3,ale czemu wspolrzedne 0,−3
15 sie 15:13
6latek : Zle CI sie wydaje A co z xem gdzie sie podzial ? UKradli ? Trzeba to szybko zglosic na policje bo ktos ukradl xsa . Przeciez x to niewiadoma nie moze sobie ot tak zniknac
15 sie 15:14
maciu: −2x > 1 dzielimy na 2 to −x > 1/2 co tu jest źle?
15 sie 15:15
6latek : DO tego zadania drugiego Ile razzy juz zesmy o tym pisali ? Nie czytasz postow y=ax+b (oczym mowi wspolczynnik b w tym wzorze ?
15 sie 15:16
maciu: o punkcie przeciecia z x
15 sie 15:16
6latek : NO to jest zle (post 15:15 ze jak wyznaczysz x to bedzie
 1 
−x>

 2 
 1 
to x<

a ty masz miec jak?
 2 
15 sie 15:18
maciu: a czemu tak nie jest (−2,2) przecież 2 kropki niezamalowane obie https://matematykaszkolna.pl/strona/4420.html
15 sie 15:19
6latek : Skonczmy to na razie 15:16 Nie z osia OX tylko z osia OY Jaki jest wzor funkcji napisz tutaj
15 sie 15:20
maciu: y=ax+b
15 sie 15:21
maciu: b z y, a w kwadratowej c tez z y
15 sie 15:21
6latek : CHodzi o funkcje zzadania
15 sie 15:21
maciu: napisalem wzor y=ax+b
15 sie 15:22
6latek : Nie bedziemy tak skakac po zadaniach . najpierw skonczymy jedno potem nastepne
15 sie 15:23
maciu: no to pisze y=ax+b
15 sie 15:24
6latek : W linku ktory dales jaki jest wzor funkcji ?
15 sie 15:24
maciu: liniowa funkcja
15 sie 15:25
6latek : czy tam jest napisane np y=x+5 czy moze y= 3x−6 albo y=5x+345 ? A moze inny ? Jaki ?
15 sie 15:26
maciu: nie jest tam napisane nic
15 sie 15:27
6latek : https://matematykaszkolna.pl/strona/4540.html jak tutaj jest napisane ?
15 sie 15:28
maciu: nie pojmuje dlaczego y=0?
15 sie 15:29
maciu: −3 to pojmuje na x
15 sie 15:30
6latek : Maciu napisz jak tam jest napisane y= i co dalej
15 sie 15:31
maciu: y=2x−3 3 to na osi x to pojmuje ze 3,ale czemu y=0 przeciez moze przecinac os y w punkci np: 2
15 sie 15:32
6latek : rysuneky=2x−3 czyli b=(−3) Pisalismy (mowilismy tyle razy ze wspolczynnik b mowi oty w jakim punkcie wykres przeciena oS OY Odzcytaj wspolrzedne tego punktu Pamietaj ze punkt ma dwie wspolrzedne xowa i yowa
15 sie 15:37
maciu: Y−3 x nie wiem
15 sie 15:44
6latek : Zapamietaj sobie ================= Kazdy punkt ktory lezy na osi OY ma wspolrzedna xowa rowna 0 Kazdy punkt ktory lezy na osi OX ma wspolrzedna y0wa rowna 0 Przeczytaj to sobie i napisz odpowiedz
15 sie 15:45
maciu: Pojmuje ale tego zadania z linku nie pojmuje. Z przedzialami
15 sie 15:49
6latek : Nie pojmujesz bo nie napisales odowiedzi czekam na odpowiedz (punkt pojdzie w las
15 sie 15:53
maciu: niebieski punkt ma współrzędne (0,−3)
15 sie 15:55
6latek : No widzisz skonczyles jedno zadanie . TO zadanie z przedzialami bedzie mi trudno TObie wytlumaczyc gdzyz nie masz wiadomosci Zosatwmy to na razie Teraz natomiast zajmniemy sie rownaniami i nierownosciami Zapamietaj sobie to [P[Jesli masz w nierownosci przy niewiadomej liczbe ujemna np −4x to po prawej stronie nieronosci bedzie zawszse x a lewa strone dzielisz przez liczbe stojaca przy x i zmieniasz zwrot nierownosci na przeciwny ]] Doszlismy np do takiej postaci −3x<−5 wyznacz x
15 sie 16:05
6latek : Teraz wychodze do rodzicow . jak wroce to spojrze
15 sie 16:12
maciu: Nie pojmuje co to znaczy ze po prawej stronie bedzie zawsze x
15 sie 16:18
maciu: −3x<−5 (*−1 3x<5 (:3 x<1,66
15 sie 16:25
maciu: −3x<−5 3x>5 x>1,66
15 sie 16:27
maciu: mam dylemat,lepiej powtarzać to co umiem intensywnie,czy umiarkowanie i uczyć się np jeszcze czegos zadan ze sredniej predkosci czy zadan na dowodzenie,nie wiem naprawde,moze byc tak ze tych zadan nie bedzie i zrobie blad bo moglbym sobie powtarzac to co umiem
15 sie 16:28
Benny: Jak Ci idzie z funkcją liniową oraz kwadratową?
15 sie 16:30
maciu: dobrze
15 sie 16:41
Benny: Z czym masz problemy?
15 sie 16:52
maciu: z geometria ,udowodnij,średnia predkość
15 sie 16:55
Benny: Wrzuć coś, powalczymy.
15 sie 16:57
maciu: walczyć,możemy ale ja zadaz z otwartej geometri juz przez 8 dni nie zrozumiem,a nawet powiedzmy jak zrozumiem np zadanie z ostroslupem,to za 8 dni moze byc jakis inny ostroslup....,tak samo gnębi mnie ta średnia prędkość,równie dobrze może tego nie być ale być coś takiego,kamil przez 3 dni przeczytał ileś tam kartek ile by przeczytał gdyby...podobne tez zadanie to sredniej predkosci,ale inny schemat robienia nie wiem za co sie zabrac,moze zadania na dowodzenie nie sa trudne jak na podstawe ?
15 sie 17:00
Smule: średnia prędkość już raczej nie występuje na maturze, ale to jest dość proste emotka
 s 
masz wzór v =

i to na nim operujesz licząc v średnią
 t 
prędkość średnia to inaczej mówiąc U{droga całkowita}{czas całkowity) jeśli np. samochód przebył drogę 100 km jadąc z prędkością 50 km/h, a potem przejechał 50 km jadąc z prędkością 10 km/h 1. liczysz t1 i t2
 s1 
t1 =

= 2h
 v1 
t2 = .. = 5h
 s1 + s2 100 km + 50 km 
Podstawiasz pod wzór v średnie =

=

~ 21.4
 t1 + t2 5h + 2h 
km/h
15 sie 17:11
maciu: w ostatnich 3 maturach nie było rzeczywiśćie,odpuśćić?
15 sie 17:13
Smule: ja bym odpuscil. To bylo gwarantowane zadanie na starej maturze (przed 2015), teraz juz nie.
15 sie 17:17
maciu: to za co by się wziąć oprócz geometri chodzi o zad otwarte
15 sie 17:18
Benny: Ciągi
15 sie 17:24
Smule: wzory skroconego mnozenia, ciagi i srednie wazone, mediany
15 sie 17:25
maciu: z tego wszystkiego tylko wzorow mnozenia nie umiem
15 sie 17:25
Smule: ciąg an jest określony wzorem an = 2n2 + 2n. Wykaż, że suma dwóch kolejnych wyrazów ciągu jest kwadratem liczby naturalnej.
15 sie 17:31
maciu: a1=22+2 =4 a2=2*4+4=12 4+12=16 42=16
15 sie 17:34
maciu: takie zadania to ja robie w dwie minuty
15 sie 17:34
Benny: Źle zrobiłeś. Czytaj ze zrozumieniem.
15 sie 17:40
maciu: to jak to ma być
15 sie 17:42
Smule: źle.
15 sie 17:42
Smule: wyznacz an i an+1
15 sie 17:42
maciu: nic z tego nie rozumiem an to an=a1+(n−1)r a co to a n+1?
15 sie 17:43
Eta: an+1= a1+(n+1−1)*r = a1+n*r ak= a1+(k−1)*r ap+2= a1+(p+2−1)*r itd................
15 sie 17:47
Smule: an = 2(n)2 + 2n an+1 = 2(n +1)2 + 2(n +1)
15 sie 17:48
maciu: boże
15 sie 17:49
Eta: Znowu nie przeczytałam treści zadaniaemotka bo maciu "miesza"......... i pyta o coś czego nie ma w treści później ma pretensje,że źle mu odpowiadam ( a czasem zadanie jest 10 wpisów wyżej)
15 sie 17:50
maciu: nie pojmuje
15 sie 17:51
maciu: w komentarzu 17 47 pierwszy wers,skąd mam wiedziec co to n,gdzie to jest? jak to wyznaczyc
15 sie 17:52
Eta: To nie ucz się tego,bo i tak nie "pojmiesz" !
15 sie 17:54
kyrtap:
15 sie 18:00
Smule: zamiast liczb w wzor wstaw n i n +1 i napsiz co ci wyszlo
15 sie 18:07
maciu: N to an wyraz ciagu?
15 sie 18:08
Smule: tak. wstaw to i napisz co ci wyszlo.
15 sie 18:09
6latek : Smule tutaj bedzie wzor skroconego mnozenia on ich nie umie . Wiec mozna sobie darowac Daj mu jakies inne zadania
15 sie 18:10
Smule: chcial dowody
15 sie 18:11
Eta: No ale...... pojawił się wzór skróconego mnożenia emotka a maciu nie chce się ...... wzorków uczyć bo nie wpadł na to,że (a+b)2= (a+b)(a+b) =.... i wymnożyć na piechotę!
15 sie 18:12
6latek : No wlasnie W dowodach zawsze jest wzor skroconego mnozenia czy to (a+b)2 czy (a−b)2 No ale on nie chce sie tego nauczyc .
15 sie 18:13
maciu: A trudne te wzory?
15 sie 18:15
Eta: Zadanie bojowe dla maciu Bez wzorów ! Oblicz : 1/ ( 2+3)2=.... 2/ ( 5−22)2 3/ pole kwadratu o boku a= 5−3 jest równe : A/ 25 B/ 2 C/28−103 D/ 28+53 takie zadania będą na bank
15 sie 18:16
6latek : Eta emotka Pozdrawiam Zrozum ze tutaj mnie ma liczb konktertnych tylko n wiec jak to policzy na kalkulatorze?
15 sie 18:16
maciu: Dobra robie te.zadania bez wzorow zaraz dam odp
15 sie 18:18
6latek : TO bylo do zadania z ciagow emotka Tutaj juz moze policzyc na woim ulubionym kalkulatorze
15 sie 18:18
maciu: 1zad 19.44 2zad 4.75
15 sie 18:20
kyrtap: Eta i 6latek wytrzymali z Was ludzie
15 sie 18:20
maciu: 3 c
15 sie 18:21
maciu: Wywalaj z tymi kretynskimi komentarzami krytupie czy jak ci tam
15 sie 18:22
6latek : A ile CI wyszlo naklakulatorze w 3 zadaniu ?
15 sie 18:23
6latek : Zaraz maciu zostaniesz sam
15 sie 18:24
maciu: nie pamietam chyba nie całe 10
15 sie 18:24
kyrtap: a tych wzorów nie ma w tablicach czasami? Eta ?
15 sie 18:25
Eta: No i teraz wypada dać blokadę ! za te Twoje wpisy..........
15 sie 18:25
6latek : Konktertnie ile ?
15 sie 18:25
maciu: czekaj chwile
15 sie 18:26
Eta: Jasne ,że wzory skróconego mnożenia są w tablicach! ale "leń" ... nawet nie chce tam zajrzeć i je zastosować!
15 sie 18:26
6latek : W tej chwili to czekam na decyzje Ety Jednak nie zrozumiales .
15 sie 18:27
kyrtap: a tak myślałem emotka
15 sie 18:27
maciu: w 3B
15 sie 18:27
maciu: ale o jaka decyzje chodzi? co ja zlego zrobilem jego komentarz byl bezsenowsny to mu odpisałem,że jest to niepotrzebne,skoro ja mam nie komentowac bez sensu to niech inni tez sie do tego zastosuja
15 sie 18:30
Eta:
15 sie 18:32
6latek : Nie ma sensu pisac skoro zostaniesz zablokowany Po drugie kyrtap nic nie napisal pod twoim adreem tylko do nas Ja nie wiem co zrobi Eta
15 sie 18:32
Eta: Daję maciowi ostatnią szansę! ( na prawdę ostatnią) Jeżeli coś.............. dam blokadę ! już bez ostrzeżenia!
15 sie 18:36
maciu: dobre te odpowiedzi moje?
15 sie 18:37
6latek : ODP do zadania nr 3 jaka jest ?
15 sie 18:39
maciu: b
15 sie 18:39
6latek : emotka
15 sie 18:39
maciu: pole kwadtatu to a*a?
15 sie 18:40
maciu: czekaj jeszcze raz zobacze,nie pisz rozwiazania
15 sie 18:40
6latek : (5−3)2≠5−3
15 sie 18:41
maciu: co mi w głowie mącisz,dobrze obliczyłem C 10 + −
15 sie 18:41
bezendu: (5−3)2=28−103
15 sie 18:44
6latek : Przeciez i tak nie policzyles tego z ewzorow skroconego mnozenia tylko na kalkulatorze Dlatego zapytalem jak wyszlo na kalkulatorze . zebys napisal wynik Odpowiedz przeciez sam zmieniles na b)
15 sie 18:44
6latek : bezendu nie mas sensu pisac on i tak bedzie liczyl po swojemu na kalkulatorze
15 sie 18:45
maciu: czekaj
15 sie 18:46
maciu: bok a 5−1,73=3,27 pole 3,27*3,27=10,6929
15 sie 18:47
maciu: C 28−17,32=10,68
15 sie 18:48
6latek : To teraz nie licz juz na kalkulatorze i napisz ktora to bedzie odpowidz Tobie wyszlo 10,6929 czy ktoras z odpowiedzi pasuje (ale ta konkretna ?
15 sie 18:50
maciu: C policzylem wynisi 10
15 sie 18:51
6latek : Ale odp c tp 28−103 a nie 10,6929? Ale tylko dlatego ze to jest zadanie zamkniete uznaje te odpowiedz No to teraz policz pole kwadratu o boku 2+5 Nie ma wariantow odpowiedzi i bez przyblizen
15 sie 18:55
Eta: Na tych przybliżeniach kalkulatorem ...... czasu Ci zabraknie !
15 sie 19:02
6latek : (2+5)2= (2+5)(2+5) = licz dalej
15 sie 19:15
bezendu: (a+b)2=a2+2ab+b2 (2+5)2=22+2*2*5+(5)2=4+45+5=9+45
15 sie 19:16
maciu: przykład 19 15 zrobie
15 sie 19:25
maciu: (2+52)= 2+4,98 = 6,98
15 sie 19:26
maciu: albo 2+5=7 bo pierwiastek do kwadratu to liczba bez pierwiastka
15 sie 19:27
6latek : Wszystko ale liczysz masz tak (a+b)2= a2 +2*a*b + b2 ====================== U nas a=2 b=5 i wtakiej postaci to zostaw Teraz patrz na wzor i napisz (2+5)2= Pisz jak bedzie zle to sie poprawi
15 sie 19:33
6latek : zamiast ale ma byc zle
15 sie 19:34
maciu: ale mam tyle wątpliwośćiemotkaemotka
15 sie 19:35
6latek : Do zcego te watpliwosci Patrz na wzor i licz .
15 sie 19:36
maciu: (2+52)= 4+ 2*ab 4+ 2*4,23+ b2 to ile to jest w tym przypadku b2?
15 sie 19:36
maciu: 52=5 czy 2,23*2,23
15 sie 19:37
6latek : czy ja piszse do Ciebie po chinsku ? Przeciez napialem ze 5 masz zostawic w takiej postaci a nie pisac przyblizenia
15 sie 19:38
6latek : Zaraz do tego dojdziemy ile to jest Teraz patrz na wzor i zapisz to wyrazenie wedlug wzoru
15 sie 19:39
maciu: ale ja nie chce sie tych wzorow uczyc? po co mam juz sposob na pierwiastki
15 sie 19:40
Eta: (2x−3y)2=... A/ 4x2−3y2 B/ 4x2−6xy+9y2 C/ 4x2+9y2−12xy D/ 2x2−12xy+3y2
15 sie 19:41
6latek : Skoro nie chcesz sie uczyc i masz sposob na pierwaisttki to w takim razie emotka
15 sie 19:42
maciu: emotka
15 sie 19:44
lol: Tak w ogóle po co mu pomagacie? Nie dość że jest bezczelny to jeszcze was obraża. Po za tym po co on poprawia sobie maturę z maty skoro i tak dalej nie idzie na żadne studia nie związane z matą? Równie dobrze mógłby tego nie poprawiać, wiele to nie zmieni.
15 sie 22:41