matematykaszkolna.pl
f maciu: http://pliki.echodnia.eu/pdf/matematyka%20arkusz%202016.pdf jak sie zabrac za zadnie 23? wiem że ramiona do górt i nawieksza wartość −21,czy to oznacza że c=−21? wydaje mi sie ze to byłoby za proste
14 sie 21:30
Omikron: Ramiona do dołu, bo a<0
 b 
p=−

 2a 
Oblicz p, q wierzchołka to −21 f(p)=q Podstaw i oblicz c.
14 sie 21:34
Omikron: Żeby nie było wątpliwości, współrzędne wierzchołka to (p,q) q=−21
14 sie 21:35
maciu: x=2 q=−21 teraz wierzchołek narysować?
14 sie 21:37
Omikron: Nie rysuj, podstaw do wzoru funkcji, żeby obliczyć c. f(2)=−21
14 sie 21:37
Omikron: Za x podstawiasz 2, za y −21.
14 sie 21:38
maciu: rozumiem,nie pisz narazie
14 sie 21:38
maciu: c=−19?
14 sie 21:39
Omikron: Nie
14 sie 21:39
maciu: −41
14 sie 21:42
Omikron: Nie
14 sie 21:44
maciu: x=2 y=−2x2+8x+c −21= 2*4+16+c −21= 24 +c c= −45
14 sie 21:45
Omikron: "−21= 2*4+16+c" Zgubiłeś minus przed 2.
14 sie 21:46
maciu: x=2 y=−2x2+8x+c −21= −2*(4) + 16 + c −21 = −8 + 16 + c −21 = 8 + c c=−29
14 sie 21:48
maciu: musi być dobrze
14 sie 21:48
Omikron: Dobrze
14 sie 21:52