matematykaszkolna.pl
d maciu: http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/matury/matura_matematyka_2015-06-02_PP_SM.pdf poszukuje odp do tego arkusza ,ktos moze wie gdzie one sa,pytanie kieruje głownie do ety bo to ona mi to wciscneła to moze wie,bardzo prosze
12 sie 21:37
Omikron: Spróbuj może w międzyczasie trochę inne zadanie z dowodzenia. Było ono na maturze podstawowej w czerwcu 2012. Uzasadnij, że suma kwadratów trzech kolejnych liczb całkowitych przy dzieleniu przez 3 daje resztę 2.
12 sie 22:05
maciu: ja mysle ze nie sensu sie tego uczuc,no bo zalozmy ze poswiece troche czasu i sie tego nawet naucze,to co jak tego nie bedzie?
12 sie 22:06
Omikron: Zawsze jest jakieś zadanie z dowodzenia algebraicznego.
12 sie 22:07
12 sie 22:11
Omikron: Zad 27 jest na dowodzenie.
12 sie 22:12
maciu: tam pisze wykaż...
12 sie 22:13
Omikron: Udowodnij, wykaż, uzasadnij − każde z tych słów oznacza, że jest to zadanie na dowodzenie.
12 sie 22:16
maciu: może i racja,napisz szczerze,czy to są skomplikowane zadania,czy można się ich nauczyć (w moim przypadku)
12 sie 22:19
6latek : Szczerze dla Ciebie skomplikowane i sie ich nie nauczysz Dlacego ? Bo masz klopoty rachunkowe i nie znasz wzorow skroconego mnozenia
12 sie 22:22
Omikron: Na poziomie podstawowym nie są skomplikowane, najczęściej sprowadzają się do wzorów skróconego mnożenia. Może posiedź nad tym trochę, przynajmniej to zobacz, a jak nie będziesz pojmował to trudno, zrezygnujesz.
12 sie 22:22
Omikron: No ale właśnie, naucz się wzorów skróconego mnożenia, bo w tego typu zadaniach trzeba je widzieć, wiedzieć jak do nich doprowadzić.
12 sie 22:23
Omikron: Jeżeli się tych kilku wzorów dobrze nie nauczysz to nie ma sensu się za to zabierać.
12 sie 22:23
maciu: nie wzorów się nigdy nie naucze a tym bardziej na skrócone mnożenie
12 sie 22:23
Omikron: Dlaczego?
12 sie 22:24
nick: na zadaniach uzasadnij trzeba kombinowac i myslec, nie ma schematu, wiec raczej nie dla ciebie
12 sie 22:24
Omikron: (a+b)2=a2+2ab+b2 (a−b)2=a2−2ab+b2 a2−b2=(a−b)(a+b) To wszystko, trzy linijki.
12 sie 22:25
nick: ale zawsze mozesz sprobowac
12 sie 22:25
6latek : Po drugie napisales post 21:37 Minie prawie godzina od tego czasu a Ty nawet nie sprobowales rozwiazc ani jednego zadania Po co CI te odpowiedzi najpierw rozwiaz zadanie normalnie i zobacz czy tak jest odpowiedz a potem ewentualnie korygoruj .
12 sie 22:26
maciu: a w tej trzeciej linijce to jak to ma być wynik pierwszego nawiasu razy drugi?
12 sie 22:27
Omikron: (a−b)(a+b)=a2+ab−ab−b2=a2−b2
12 sie 22:28
maciu: jak nie rozwiązałem jak rozwiązałem,tylko tu nie ma nikogo do pomocy http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/matury/matura_matematyka_2015-06-02_PP_SM.pdf rozwiązałem i chce sprawdzić czy dobrze
12 sie 22:28
maciu: 22 28 nie to nie dla mnie,te 2 pierwsze wzory pojmuje ale tego trzeciego nie
12 sie 22:29
Omikron: Poszukaj w internecie, na pewno gdzieś są odpowiedzi.
12 sie 22:29
Omikron: Czego nie pojmujesz w trzecim wzorze?
12 sie 22:30
maciu: nie pojmuje tego dlaczego nie jest tak (a−b)(a+b) =a2+ab −ba −b2 ja bym tak to pojmował
12 sie 22:31
Omikron: ba=ab Możesz zredukować ab−ab
12 sie 22:31
6latek : Ktore zadanie ? Pokaz pbliczenia Ja tez moge sobie napisac ze rozwiazalem i np napisac odp c) (niewazne ja moge sprawdzic jak beda jakies obliczenia a w tej chwili nie ma zadnych Pokaz jak liczysz zadanie nr 1
12 sie 22:33
maciu: obliczenia miałem na kartce pół arkusza zrobiłem! nie bede teraz pisał tych moich wszystkich obliczen na pewno nie strzelałem bo tych których nie umiałem to zostawiłem
12 sie 22:34
6latek : No to w takim razie nalezalo napisac zadania nr ................... zrobilem nie potrafie zrobic zdania nr.... nr.....; itd
12 sie 22:37
maciu: 2b 4c 6d 7c 9b 10a 11b 12c 13a 14a 19c 23d 24c 25b
12 sie 22:39
maciu: tylko spręzaj sie,bo jeszcze chce ogarnac kilka zamknietych ktorych nie pojmuje,noi dzisiaj lekkoatletyka ,,,,
12 sie 22:40
6latek : Ciebie chyba gosciu porąbalo (nie napisze inaczej
12 sie 22:41
maciu: no to po co był ten post 22 37? i niby czemu mnie porombało?
12 sie 22:45
6latek : Rozkaz . juz robie emotka
12 sie 22:48
maciu: to mi się podoba
12 sie 22:48
maciu: ale tak na poważnie to nie ociągaj się
12 sie 22:49
6latek : A miedzyczasie Pan hrabia moze sobie obejrzec igrzyska
12 sie 22:50
Omikron:
12 sie 22:51
maciu: dokładnie,chociaz teraz nie ma co ogladac emotka
12 sie 22:51
6latek : maciu W języku polskim istnieją takie piękne slowa jak proszę i dziękuję Naprawde ich nie znasz ?
12 sie 22:58
kyrtap: jestem trochę zniesmaczony rówieśnikami i ich wiedzą
12 sie 23:01
maciu: eta,te odpowiedzi są złe
12 sie 23:01
6latek : Maciu Jesli ktos ma nick Eta to nalezy to pisac tak jak on jest a nie z malej litery Poza tym udowodnij ze sa zle
12 sie 23:04
maciu: przedszkolak jak ci idzie arkusz?
12 sie 23:06
Omikron: Ach ten bezczelny maciu, będzie mi tego brakować jak już napiszesz maturę
12 sie 23:07
6latek : Ma byc 4c (pewnie Eta napisala przez pomylke b Ale Ty udowodnuj jej ze ma byc 4c (bez kalkulatora (wyjasnienie ustne
12 sie 23:10
maciu: a pozatym 6latku najlepszym dowodem jest to że ona w 26 napisała inaczej przedział,niż ja a sam napisałeś Dobrze (w nierównośći)
12 sie 23:10
6latek : Nie czepiaj sie jej takich rzeczy bo to mozna napisac przez pomylke nawet . Poza tym jest zmeczona bo pomaga Tobie do pozna
12 sie 23:12
maciu: a nie wpieniajcie mie wszyscy DOSYĆ TEGO OK? pomozcie mi do matury a nie pisac nie na temat,jak sie jej pomyliło to albo niech kupi inny laptop albo niech do okulisty idzie po okulary albo niech nie pisze jak pisac nie umie ja naprawde jestem juz na skraju wyczerpania wiec prosze sie zachowywac w stosunku do mnie w porzadku? przeciez tam jest wiecej bledow niz dobrych odpowiedzi
12 sie 23:12
maciu: i co ja mam teraz zrobić? ile mam czekac na te odpowiedzi,jeszcze chce sie uczyc zadan ktorych nie umiem
12 sie 23:15
Metis:
12 sie 23:17
nick: przedszkolak co sie ociągasz pomóż koleżce
12 sie 23:17
maciu: i po co takie minki wysyłasz?
12 sie 23:17
6latek : Mialem CI pomagac . Ale juz nie bede . Poza tym to ze jestes na skraju wyczerpania to jest tylko i wylacznie Twoja wina. Dlaczego obrazasz wszystkich ? Nie mozesz traktowac wszystkich jak swioch rowiesnikow Sa tutaj ludzie w twiom wieku i duzo (i to duzo starsi od Ciebie .) wiec takie odzywki w tym stylu sa tutaj nie na miejscu To jeszce w takim razie zostalo CI google . Eta naprawde moze Cie do poprawki zablokowac
12 sie 23:20
nick: maciu spróbuj dojść raz do czegoś sam i naucz się trochę samodzielności, można pytać ale ty często nawet chwile nie pomyślisz zanim zapytasz!
12 sie 23:20
maciu: bardzo prosze
12 sie 23:22
Omikron: Po wyczerpujących godzinach poszukiwań po głębiach internetu (jakieś 5 minut) odnalazłem odpowiedzi. http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/files/matury/klucze/klucz-matura-matematyka-2015-06-PP-SM.pdf Tutaj daję link arkuszy z ostatnich lat z odpowiedziami: http://jakzdacmaturezmatematyki.pl/arkusze_maturalne.php
12 sie 23:22
maciu: dzieki omikron noi super emotka z 14 odpowiedzi które udzieliłem 13 OK (26%) 11 zadan nie ruszyłem czyli załóżmy że choc 2 pkt strzele to już jest +4% ,wiecie co to oznacza dodatkowo kilka otwartych ruszyłem na plus emotka
12 sie 23:25
maciu: dobra to bierzemy się za pozostałe zamknięte których nie ruszyłem zad 3 odpada bo tego nie bedzie, nie pojmuje zadan 5,8 ,1,15,16,17,18,20,21,22 które wydaje sie najprostsz,że najłatwiej je pojąć?
12 sie 23:27
nick: jak masz 26% tylko z 14 zadań to juz se sam dalej poradzisz emotka
12 sie 23:33
Omikron: Wszystkie są proste emotka
12 sie 23:34
maciu: bardzo prosze
12 sie 23:34
maciu: naprawde,bardzo prosze co ja zrobiłem
12 sie 23:38
Omikron: Nie wiem z czym będziesz miał największy problem, trudno mi to ocenić.
12 sie 23:39
Omikron: Próbuj po kolei.
12 sie 23:40
maciu: mam problem z zadaniem 5 nie pojmuje go w ogóle...
12 sie 23:41
Smule: Pomnoz obustronnie przez x, żeby usunąć ułamek, przerzuc wszystko na jedną stronę i delta ! Jak > 0 to 2 rozwiązania jak równa zero to jedno a jak mniejsza to zero.
12 sie 23:46
maciu:
−2(x−3) 

=x−2 /*x , x≠0
x 
−2(x−3)=x(x−2) −2x+6=x2−2x x2=6 x= 6 lub x= −6 odp: C
12 sie 23:47
Smule: W osmym musisz sprowadzić do wspólnego mianownika
12 sie 23:49
nick: i co naprawde tak trudno bylo pokombinowac chwilke? matura podstawowa jest PROSTA
12 sie 23:49
nick: z rozszerzeniem już można mieć problem, ale podstawe idzie samemu ogarnac z materialami z neta emotka
12 sie 23:50
maciu: ale ja nie pojmuje tego zapisu 23 47
12 sie 23:51
maciu: ja bym to inaczej napisał jak trzeba pomnozyc przez x−2
12 sie 23:52
maciu:
x*x−1(x−1) x2−x+1 

=

x(x−1) x2−x 
12 sie 23:52
nick: ale co jest do pojmowania w tym zapisie jak to zwykle obliczenia sa?
12 sie 23:54
nick: nie wiem skad wytrzasnales 23;52
12 sie 23:54
maciu: mnożysz przez x tak?
12 sie 23:54
maciu: tylko x−2 sie mnoży przez x?
12 sie 23:56
nick: przeciez masz zapisane to po co mnei pytasz
12 sie 23:56
nick: no obie strony
12 sie 23:56
nick: dopisz se x na gorze po lewej stronie
12 sie 23:57
nick: i zauwaz cos
12 sie 23:57
nick:
−2x(x−3) 

=x{x−2}
x 
13 sie 00:02
nick: dalej nie widzisz?
13 sie 00:03
maciu: nie widze,ale pojmuje zapis 23 47,ale mam wątpliwośći w innym zadaniu,zaraz przedstawie problem
13 sie 00:05
maciu: zadanie 18 próbowałem zrobić ze wzrou z tablic na odległość punktu ax + by +c ,ale gdzie jest c w zad 18? bardzo prosze mi to zadanie objaśnić
13 sie 00:07
maciu: halo
13 sie 00:20