a
maciu: 0−3 to jest 0 czy −3?
12 sie 15:52
Jerzy:
A ile to jest: 3 − 3 ?
12 sie 15:56
maciu: 0 a co do ma do rzeczy? Prosze odpowiedziec na moje pytanie
12 sie 16:04
Jack: 1−1 = 0
1−2 = − 1
1 − 0 = 1
−1 − 0 = − 1
zatem
0 − 3 = − 3
12 sie 16:07
nick:
0 * 3 = 0
0 + 3 = 3
0 − 3 = −3
0 : 3 = 0
3 : 0 = nie da się wykonać działania
12 sie 16:36
Omikron: Trochę mnie niepokoi, że to jest pytanie maturzysty...
12 sie 16:37
nick: nie stresuj go już i tak widać, że jest zesrany xd
12 sie 16:39
Omikron: Postaram się, ale to pytanie mnie załamało
12 sie 16:41
6latek : Sprawa przedstawia sie tak .
Otoz maciu chce udowodnic CKE z mozna zdac mature nic prawe nie umiejac
Nie mam pojecia co zrobi CKE
12 sie 16:45
Omikron: Trudno żeby coś zrobiło, bo większość zadań jest zamkniętych. Jak mu z nich wyjdzie 30% to zda.
12 sie 16:46
6latek : Czym sie rozni matura czerwcowa od majowej oprocz pozioem zadan ?
12 sie 16:50
6latek : ja tego nie pojmuje .stara podsatwa , nowa podstawa
12 sie 16:50
maciu: w starej są wielomiany,i wiecej wgl trudniejszych
12 sie 16:51
maciu: ja mam już opracowany plan jak skubnąć 30−34 % ,nie jest to skomplikowane i wydaje się być
realne
12 sie 16:52
Omikron: Raczej niczym. Myślę, że poziom też jest dyskusyjny, np. słyszałem głosy, że rozszerzenie
czerwcowe było prostsze.
12 sie 16:52
6latek : To teraz ktora jest stara , majowa czy czerwcowa ?
12 sie 16:52
Omikron: "Stara matura" jest sprzed 2015 roku, trochę inne wymagania były.
12 sie 16:53
maciu: stara moze byc i majowa i czerwcowa nie wiem dokladnie to skomplikowane,ale nie wazne mam
problem z zadaniem
12 sie 16:53
Omikron: Teraz jest "nowa matura", można ją rozpoznać po czerwonym pasku na pierwszej stronie.
12 sie 16:53
6latek : I w nowej sa zmiejszone wymagania ?
12 sie 16:54
12 sie 16:55
maciu: tak 6latku
12 sie 16:55
Omikron: Chyba tak (z tego co maciu pisał to dużo odcięli wymagań), ale pewności nie mam, bo na
rozszerzeniu się skupiałem.
12 sie 16:56
maciu: Poziom podstawowy:
Usunięto wartość bezwzględną. Na maturze nie mogą pojawić się równania z wartością bezwzględną
oraz jej interpretacja geometryczna.
Usunięto wielomiany i funkcje wymierne. Znika z matury klasyczne zadanie za 2 punkty na
rozkładanie wielomianu na iloczyn czynników. Nie będzie również wyznaczania dziedziny wyrażeń
wymiernych oraz szukania miejsc zerowych funkcji wymiernych.
Usunięto równanie okręgu.
Usunięto proste równania trygonometryczne, ale rozszerzono zakres kątów, dla których trzeba
będzie umieć obliczać wartości sin, cos i tg. Poprzedni zakres to od 0° do 90°, a nowy to od
0° do 180°.
Usunięto własności prawdopodobieństwa. Teraz już nie mogą pojawić się zadania z napisami typu:
P(A∪B), P(A') itp. Kombinatorykę ograniczono do reguły mnożenia i dodawana. Zadania z rachunku
prawdopodobieństwa mogą dotyczyć jedynie prostych sytuacji opartych na prawdopodobieństwie
klasycznym (wzór P(A) = |A|/|Ω|).
Dodano błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia.
12 sie 16:56
nick: ta przed 2015 byla latwiejsza bo zawsze byly dwa pewniaki otwarte na wbicie pkt; wielomian i
funkcja kwadratowa, teraz tylko funkcja kwadratowa
12 sie 16:56
maciu: wszystkie są trudne
12 sie 16:57
nick: trudnosc to pojecie wzgledne xd
12 sie 16:57
maciu: w zadaniu 1 z linka jak zapisac odp B w postaci pierwiastka? ten minus mi przeszkadza,,,,
12 sie 16:58
Omikron: | 1 | |
maciu, odpowiedź b po przekształceniu to |
| |
| √2 | |
12 sie 16:58
Omikron: Jak jest minus to musisz liczbę odwrotną zapisać
12 sie 16:59
Omikron: Trudne? Zobacz sobie jakąś rozszerzoną maturę
12 sie 16:59
maciu: ta, a jakos C jest taka sama tylko ze bez minusa i mam
u góry przed pierwiastkiem 2 √21
12 sie 17:00
maciu: nie pojmuje tego
12 sie 17:00
maciu: umiem zapisac inne odp ale tej z minusem nie
12 sie 17:01
Omikron: W C jest √2
Jak jest minus, tak jak w a, to musisz jeszcze odwrócić liczbę
12 sie 17:02
maciu: wiem że −1/2 to 21 ale to jest jakos inne
12 sie 17:03
6latek : 18= 2*9
18=3*6
√18= √2*9= √2*√9= dokoncz
√18= √3*√6=
Ktora postac jest latwiejsza do zadania
Rozpisz sobie tak samo 32
np 32= 4*8 to √32= √4*√8 = 2*√8 ale√8= √4*√2= 2√2
czyli √32= 2*2√2= 4√2
albo inaczej tez
√32= √2*16= √2*√16= 4√2 dostales to samo ale wlasnie na tym polegaja proste
sposoby
12 sie 17:03
maciu: mozesz zapisac wszystkie przeksztalcenia A B C D ? zobacze czy mam podobnie
12 sie 17:04
maciu: ale tam jest zadanie trudniejsze
12 sie 17:04
maciu: w C ja mam u góry dwójke i √21
12 sie 17:05
6latek : Maciu
ja to licze w pamieci
√18= 3√2 wobec tego 2p[18}= 2*3√2= 6√2
√32= 4√2
2√18−√32= 6√2−4√2= 2√2
Teraz
2*√2= 2*21/2= 21+1/2= 23/2 masz taka odpowiedz?
12 sie 17:13
Omikron: maciu nie umie działań na pierwiastkach, dlatego woli sobie wszystko przybliżać.
12 sie 17:14
nick: latwiej jak 6latek rozpisal sie nie da
12 sie 17:15
maciu: da da ja nie umiem robić pierwiastków,tylko przybliżenia ale póki co daje rade z każdym
zadaniem
12 sie 17:15
maciu: 6latku mi nie chodzi o rozwiązanie wiem że wynik tego to 2,83 mi chodzi o to jak rozpisac odp c
w postaci pierwiastka
12 sie 17:16
nick: no z przyblizaniem mysle ze to dluzej zajmuje nawet, juz nie mowiac o tym ze moga dac bardziej
podobne odpowiedzi : P
12 sie 17:16
maciu: nie nie,nawet jak podobne to sobie poradze nie ważne że dłużej ważne że dobrze
12 sie 17:17
maciu: mam tak
A = 3√22 C 2√21
12 sie 17:18
maciu: D 2√23 z tym że te cyfry przed pierwiastkami są małe i u góry nie duże odp B nie umiem
przekształcić
12 sie 17:19
Omikron: Maciu, spróbuj takie zadanie zrobić:
Udowodnij, że dla każdego x należącego do liczb rzeczywistych prawdziwa jest nierówność
x2≥ 2x−1
Potrafisz coś takiego?
12 sie 17:20
6latek : Tutaj nie robisz zadnych przyblizen (zreszta zapomnij o przyblizeniach na maturze
Masz znac podstawowe dzialania na potegach
i wiedziec ze n√a= a1/n np √2= 21/2 √3= 31/3
jesli mam np policzyc √24 to wiem ze 24 moge przedstawic tak
24=4*6
albo 24=2*12
to √24= √4*6= √4*√6= 2√6 bo √4=2 ap[6} juz tak latwo nie zamienie bo to jest
liczba niwewymierna
Nie da sie inaczej robic takich zadan
12 sie 17:22
maciu: chyba potrafilbym ale nie chce mi sie tego robic
ja chce zrobic zad 1
12 sie 17:22
maciu: da się i nie denerwuj mnie bo nie masz racji
12 sie 17:22
12 sie 17:23
maciu: a i bez obrazy ale gdyby moja wiedza opierala sie tylko na tym co napisales 17 22 to zadnego
zadania z pierwiastkow bym nie zrobil w ogole z tych wszystkich matur jakie byly do tej pory
12 sie 17:24
maciu: a w zad 3? poprawne d?
12 sie 17:25
6latek : Bez obrazy ale yht nauczyl Cie korzystac z kalkulatora i umiesz policzyc
Pokaz taka odpowiedz 2,83 w tym zadaniu
12 sie 17:26
maciu: b
12 sie 17:34
maciu: d
12 sie 17:35
6latek : Cena netto +podatek Vat=cena brutto
Teraz licz i nie zgaduj np d) jak cena netto moze byc wieksza od ceny brutto?
12 sie 17:39
maciu: 123%=450180
100%=x
czego tak źle
12 sie 17:44
6latek : czekam tez na odpowiedz na moje pytanie 17:26
12 sie 17:45
maciu: co do wczesniejszego zadania napisaelm d
12 sie 17:49
maciu: bo 8 w pierwiastku to 2,83
12 sie 17:52
6latek : Tylko tam jest 23/2 a nie 2,83 (juz pomijac to ze to powinno byc napisane tak ≈2,83
A ja tam takiej odpowiedzi nie widze
12 sie 17:52
maciu: no to jest pierwiastek drugiego stopnia z pierwiastka 23 czyli pierwiastek z 8
12 sie 17:53
maciu: i co ty na to?
12 sie 17:57
6latek : To co napisales w poscie wyzej mozemy zapisac tak √√23 a to sie rowna 4√8 a nie p8}
Pokaz jak liczysz
12 sie 17:58
6latek : No ale juz pominmy to
√8= ile ?
12 sie 18:00
maciu: a gdize ja tak napisałem
12 sie 18:00
maciu: 2,83
12 sie 18:01
6latek : Post 17:53
Gdybys napisal pierwiastek drugiego stopnia z 23 to wtedy OK
to jest √8
Natomiast napisales pierwiastek stopnia drugiego z pierwiastka 23
12 sie 18:03
6latek : Dobrze teraz pokaz mi taka odpowiedz
Ktora to bedzie A,B C D ?
Ma byc konktertnie napisane 2,83
12 sie 18:04
maciu: nie pojmuje ale nie wazne
12 sie 18:05
maciu: D
12 sie 18:05
maciu: to inaczej 8 w pierwiastku czyli 2,83 ,a taki jest wynik w dzialaniu czego nie rozumiesz ahhhhh
12 sie 18:06
6latek : Zrozum wreszcie ze nie ma takiej odpowiedzi i nie dostaniesz calego punktu za to zadanie
Natomiast gdybys wiedzial ze istnieje taki wzor
am/n = n√am i wtedy √8= √23 = 23/2 i wtedy zaznaczam odpowiedz d
Nawet to juz niech bedzie bo to jest zadanie zamkniete i policzyles
Ale co bedzie jesli takie obliczenia bedziesz musial zastosowac w zadaniu otwartym i od tego
bedzie zalezezc czy zdasz czy nie zdasz?
12 sie 18:15
maciu: otwarte odpuszczam,z wyjatkiem ciagow, prawdopodobienstwa funkcji kwadratowej i nierownosc
12 sie 18:17
maciu: a tam pierwiastkow jak na lekarstwo
12 sie 18:17
maciu: ja mam dobry plan o to się nie martw,sytuacja wygląda tak na 100% mamy 25 zadan zamknietych,
tak realnie oceniając zdobęde 11−13 pkt czyli to jest około 22%−26%
dalej, z otwartych na 100% będzie nierówność kwadratowa za 2 pkt,którą pojmuje od dawna czyli
+4%,prawdopodobienstwo tez bedzie na 100% albo za 2,albo za 4pkt, załóżmy że za 2 to mamy +4%
i spora szansa że będzie zadanie z ciągów lub funkcji kwadratowej a z tym nie mam dużych
problemów więc jeślu będzie jedno z nich to też jakieś punkty wpadną
12 sie 18:22
6latek : Dobrze .
Zadnie nr 2
Odpowiedz ? ktora ?
12 sie 18:26
maciu: D
12 sie 18:27
6latek : Teraz musze wyjsc . Pozniej sprawdze
12 sie 18:27
maciu: nie musisz wiem ze dobrze
12 sie 18:28
Omikron: Zrób zadanie z 17:20, może uda Ci się jeszcze przed maturą dowodzenie twierdzeń opanować.
12 sie 19:32
maciu: ale co ja mam tam zrobć? przecież to widać że wystarczy dac za x 2 i bedzie prawda
12 sie 19:36
Omikron: Za takie rozwiązanie jest 0 punktów. Musisz udowodnić dla wszystkich liczb rzeczywistych, bez
podstawiania tylko przekształcając. Wykorzystaj własność, że kwadrat dowolnej liczby
rzeczywistej jest ≥ 0
12 sie 19:37
maciu: jak ten kwadrat wykorztstac
12 sie 19:41
Omikron: Doprowadź do wzoru skróconego mnożenia. Przerzucasz wszystko na lewą stronę.
x2−2x+1≥0
To jest wzór na kwadrat różnicy.
(x−1)2≥0
Teraz stwierdzasz, że kwadrat dowolnej liczby rzeczywistej ≥ 0 i koniec dowodu.
12 sie 19:44
maciu: delte moge w tym przypadku?
12 sie 19:53
Omikron: Możesz, delta będzie równa 0, co będzie oznaczało, że ta funkcja nie przyjmuje wartości
ujemnych.
12 sie 19:55