9 sie 02:01
Metis: Przecież to zadanie z 1 gimnazjum
9 sie 02:05
maciu: a ja myslalem ze z przedszkola,ale bez zartow jak sie za to zabrac?
9 sie 02:06
Metis: (3x3−2x)(−3x2−2)=...
9 sie 02:09
maciu: Jak sie mnozy jak jest w potedze do 3 a w drugiej do drugiej?
9 sie 02:13
Adam: mnożyć nie umiesz? do podstawówki
9 sie 02:15
maciu: Umiem ale nie wiem jak jest 3 do 3 razy −3do2 ile to jest −9do6?
9 sie 02:21
maciu: Kto pomoze za 14 dni matura:(
9 sie 02:24
maciu:
9 sie 02:24
maciu: Bardzo prosze
9 sie 02:29
maciu: Jak to sie mnozy
9 sie 02:30
9 sie 02:52
maciu: A czemu tyle jak dotego doszedeles? Krok po kroku prosze
9 sie 02:54
maciu: Nie pojmuje
9 sie 02:57
maciu: Nie pojmuje mozna jasniej?
9 sie 03:03
maciu: Pomoze ktos
9 sie 03:46
6latek : W przedszkolu Pani nas uczyla tak
(3x3−2x)(−3x2−2)= −9x5−6x3+6x3+4x= −9x5+4x= 4x−9x5=x(4−9x4)=x(2−3x2)(2+3x2)=
=x(√2−√3x)(√2+√3x)(2+3x2)
9 sie 08:03
9 sie 08:29
an: mnożyć też trzeba się nauczyć, ale tu (3x3−2x)(−3x2−2)=−x(3x2−2)(3x2+2)=...
9 sie 10:10
6latek : Kiedy tu zagladnalem po raz pierwszy (kolo 3 lata temu ) to ludzie pisali o jakims Kamilu
Starsi stazem bywalcy beda wiedziec o kogo chodzi
Wyglada na to ze maciu to chyba jego kuzyn
9 sie 11:57
maciu: czyli w mnożeniu tych nawiasów jak tu mamy
(3x3−2x)(−3x2−2) to mnoży sie miedzy sobą te trójki a potegi ich dodaje? tak?
nie mam kuzyna kamila,mam jedną kuzynke
9 sie 13:23
Jerzy:
Ile to jest: xm*xn = ?
9 sie 13:28
maciu:
xm+n
9 sie 13:30
Jerzy:
..no to w czym masz problem ?
9 sie 13:31
maciu: w tym,że jak dales ten przyklad to rozumiem,ale jak sa nawiasy to glupieje totalnie,nic nie
pojmuije wtedy
9 sie 13:32
Jerzy:
(a+b)(c+d) = ac + ad + bc + bd
9 sie 13:33
maciu: to załóżmy że to umiem,ale jak to sie ma do zadania w linku?
zad 24
9 sie 13:34
Jerzy:
Wymnażasz i sprawdzasz , która odpowiedź jest właściwa
9 sie 13:37
maciu:
−9x5 to −9*−9*−9*−9*−9=−59049?
9 sie 13:38
maciu: 59049x
9 sie 13:39
Jerzy:
Nie ... −9x5 , to −9x5 ... i już z tym nic nie robisz
9 sie 13:41
maciu: czyli jak jest np
3x3 lub 3x23 to jak x jest to sie nie poteguje?
9 sie 13:43
Metis: maciu jak ty dobrnąłeś do liceum ?
9 sie 13:44
Jerzy:
maciu ... wymnóż : ( x + 2)(x − 3) = ?
9 sie 13:46
maciu:
x2−3x+2x−6
9 sie 13:48
Jerzy:
jeszcze zredukuj wyrazy podobne
9 sie 13:49
maciu: Metis: maciu jak ty dobrnąłeś do liceum ?
a co w tym dziwnego,u mnie w klasie jest wiele słabszych uczniów z matematyki choćby i nie
liceum,w technikum też się zdaje mature,tylko tam jest straszny nacisk na egzamin zawodowy,na
to zwracaja 80%,na mature bardzo mało,i ciężko jest zdać w technikum,nie zrozumiesz jak nie
przejdziesz tego na własnej skóze
9 sie 13:50
maciu: x2+x−6=0
9 sie 13:51
Metis: Co to za szkoła?
9 sie 13:51
maciu:
źle wiem
x2−x−6=0
9 sie 13:52
Jerzy:
−3x + 2x = −x ( a nie +x) ... teraz wymnażaj post: 9:02
9 sie 13:52
Jerzy:
post: 2:09
9 sie 13:52
maciu:
−9x5+6x3+6x2+4x=0
9 sie 13:54
Jerzy:
Żle .... złe znaki ... i skąd masz: 6x2 ?
9 sie 13:57
maciu: miedzy nawiasemi mnozyłem
−2x*−3x2
9 sie 13:59
maciu: −6x2
9 sie 14:00
Jerzy:
(−2x)*(−3x2) = (−2)*(−3)*x*x2 = ?
9 sie 14:01
maciu: 6x3?
9 sie 14:01
Jerzy:
OK ... a pierwszy wyraz razy ostatni ?
9 sie 14:02
maciu: nie pojmuje....? to po co tak dziwnie to zapisałes,myslalem ze osobno cyfry,a potem x
9 sie 14:03
Jerzy:
(−2)*(−3) = 6 , x*x2 = x3 ...stąd wynik 6x3
9 sie 14:04
maciu: już pojmuje,a jak pojąć dodawanie potęg
9 sie 14:07
Jerzy:
skończ ten przykład ...
9 sie 14:07
maciu: no przecież napisałeś już,wyszło 6x3
9 sie 14:10
Jerzy:
cały iloczyn z 2:09
9 sie 14:11
maciu: −9x5−6x3+6x3+4x
9 sie 14:15
Jerzy:
i zredukuj wyrazy podobne
9 sie 14:16
maciu: −9x5+4x
9 sie 14:17
Jerzy:
.. i koniec zadania ... wskazujesz prawidłową odpowiedź
9 sie 14:18
maciu: jak sie zabrac za dodwanie?nie umiejąc robić tego no przed nawias?
9 sie 14:18
Jerzy:
za jakie znowu dodawanie ?
9 sie 14:19
maciu: dodawanie poteg
9 sie 14:19
Jerzy:
przykład ?
9 sie 14:20
9 sie 14:21
Jerzy:
a czego tutaj nie rozumiesz ?
9 sie 14:22
maciu: już ci pisze jakbym to zrobił
9 sie 14:23
maciu: mam
429 podzielić na 2−1
9 sie 14:26
maciu: 2 do potegi −1
9 sie 14:27
maciu: bo 1/2 to 2 do −1
9 sie 14:28
Jerzy:
| 429 | | 258 | |
nie na 2−1 , tylko przez 2 ... |
| = |
| = 258 − 1 = 257 |
| 2 | | 2 | |
9 sie 14:29
maciu: a w tym drugim zad z linka,odejmuje sie potegi,to wiem jak jest odejmowanie,ale le liczby
miedzy soba tez?
9 sie 14:31
maciu: jak sie za to zabrać? zad 2
9 sie 14:32
Jerzy:
jakie 2 zadanie ?
9 sie 14:33
maciu: zad 4,pomyliło mi się
9 sie 14:34
maciu: w tym linku u góry
9 sie 14:35
Jerzy:
x − cena towaru
1,2x − cena po podwyżce
1,3(1,2x) = 1,56x − cena po drugiej podwyżce
zatem: o 0,56 , czyli: 56%
9 sie 14:37
maciu: nie nie 2,procenty umiem, czwarte zadanie
9 sie 14:38
Jerzy:
wykorzystaj wzór: a2 − b2 = (a + b)*(a − b)
9 sie 14:39
maciu: nie pojmuje,można to łatwiej zrobić,ja mam trudności ze wzorami...
9 sie 14:40
Jerzy:
przecież tylko podstawiasz: .... = (50001 + 49999)*(50001 − 49999) = ?
9 sie 14:42
maciu: a moge to zrobić że wynik pierwszego nawiasu * drugi?
9 sie 14:43
Jerzy:
nie możesz, tylko musisz
9 sie 14:44
maciu: już zrobiłem wyszło mi 200 000
9 sie 14:45
maciu: a jakby tam było dodać to jaki by był wzór?
9 sie 14:45
Jerzy:
bo tyle ma wyjść
9 sie 14:45
Jerzy:
wtedy nie ma wzoru
9 sie 14:46
maciu: to co wtedy zrobić?
9 sie 14:46
Jerzy:
nikt ci nie da takiego zadania na maturze
9 sie 14:47
maciu: z czego by się jeszcze podszkolić?
9 sie 14:52
maciu: a jurek,mam problem z jednym zadaniem w katach o kregu w tym linku zad 14
9 sie 14:56
Jerzy:
Odp: D
9 sie 15:05
maciu: czekaj chwile bardzo cie prosze mam jeszcze jedna sprawe zanim to zadanie 14
9 sie 15:07
9 sie 15:09
maciu: dlaczego w pierwszym linku dodajemy 100,dlatego bo musi byc 360 ok rozumiem,ale w drguim, już
bed dodawania się oblicza że 215,to troche bez sensu,przyjrzyj się tym 2 zadanią
9 sie 15:11
maciu: dlaczego w pierwszym linku aby wyznaczyc wpisany musimy dodac 200, a wpisany do 100, a nie 180
zaś w drugim linku bez dodawania wychodzi ze ma być 115?
9 sie 15:13
Jerzy:
W pierwszym zadaniu kat środkowy = 100o ( obliczamy)
W drugim zadaniu kat środkowy = 230o ( podany)
9 sie 15:13
maciu: aha, srodkowy jest tak jakby u dołu ,a nie w figurze?
9 sie 15:15
Jerzy:
tak ... w obydwu przypadkach
9 sie 15:16
maciu: a czemu w zad 14, ci wyszło 1lfa 72,beta 72 wydaje mi sie ze alfa jest srodkowy i z racji tego
ze ma 72 beta automatycznie powininen miec 36,bo lezy przy wierzcholku ale takiej odpowiedzi
nie ma?
9 sie 15:16
maciu: bo zobacz ze alfa jest srodkowy a beta ewidentnie lezy przy wierzcholkju nie pojmuje
9 sie 15:17
Jerzy:
zwróć uwagę,że kąt AOD jest też równy α i jest dwa razy wiekszy od kata ACD , czyli = 72
| 1 | |
Kat β jest [połowa kata 2*α , a więc: β = |
| *2α = α = 72 |
| 2 | |
9 sie 15:19
maciu: AOD? nie pojmuje gdzie on jest?
9 sie 15:22
Jerzy:
połącz środek okregu z punktem A ... zobaszysz kąt AOD
9 sie 15:23
maciu: połączyłem i co?
9 sie 15:24
Jerzy:
i nic ...nie widzisz kąta AOD ( wierzchołek O i ramiona OA i OD ) ?
9 sie 15:27
maciu: AOD i DOC jest taki sam trojkat
9 sie 15:38
maciu: i co dalej?
9 sie 15:39
Jerzy:
no właśnie więc kąt AOD jest taki sam jak α
9 sie 15:40
maciu: wszystko jasne
9 sie 15:41
Jerzy:
Kat AOD jest katem środkowym opartym na tym samym łuku co kąt ACD , czyli jest dwa razy od
niego większy,
zatem α = 2* kat ACD = 2*36 = 72o
9 sie 15:42
maciu: a mi się wydaje ze ACD jest 2 razy większy
9 sie 16:23
maciu: ACD to tak jaby 2 trójkąty AOD
9 sie 16:24
Mariusz:
W 24 nie trzeba było nawet mnożyć czy dzielić wielomianów
Wiadomo że stopień iloczynu będzie równy 5 więc B oraz D odpadają
Po wstawieniu jakiejś liczby za x wyeliminujesz odpowiedź C
11 sie 10:17