co jest bardziej optymalne?
Bartek: co jest lepsze w kolejności programu nauczania w szkole ponadgimnazjalnej?
a) trójkąty −> trygonometria −> funkcja liniowa −> funkcja kwadratowa −> ogólne własności
funkcji
b) trójkąty −> trygonometria −> ogólne własności funkcji −> funkcja liniowa −> funkcja
kwadratowa
20 lip 22:59
Metis: Co to za pytanie ?
20 lip 23:02
Bartek: dydaktyczne
20 lip 23:03
Bartek: w jakiej kolejności lepiej jest się uczyć poszczególnych działów
20 lip 23:03
Metis: b....
20 lip 23:04
b.: > co jest bardziej optymalne
Nic, optymalne już jest optymalne i nie może być bardziej
21 lip 00:44
Mariusz:
Pytasz ich ?
Przecież oni nie mieli ani metodyki nauczania ani żadnego kursu pedagogicznego
Co więcej uważają że nie jest im potrzebny
Wybierasz punkt P na okręgu i rzutujesz go na oś odciętych
Otrzymujesz trójkąt na którym definiujesz funkcje trygonometryczne
Wobec tego ogólne własności funkcji ja bym przesunął
21 lip 09:50
Mariusz:
Metis ma racje że b to lepsza kolejność niż a
lecz jak już wcześniej napisałem ja bym ogólne własności funkcji jeszcze przesunął
21 lip 09:53
Max: optymalne to jest nie tracić czasu na takie rozważania
21 lip 10:00
Saizou :
Prawda jest taka że optymalna kolejność zależy od osoby.
Oczywiście, że pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, np. monotoniczność funkcji linowej
zahacza o ogólne własności funkcji itp. (a raczej jest szczególnym przypadkiem).
Ale od tego jest zasada spiralnego nauczania matematyki polegająca na tym, że zawsze można
wrócić do nauczonego materiału i go rozszerzyć.
21 lip 10:25