matematykaszkolna.pl
Stożek Eniu: Tworząca stożka ma długość 20cm i jest nachylona do podstawy pod kątem 30stopni.Oblicz długość promienia podstawy,wysokość i kąt rozwarcia tego stożka.
5 sty 21:41
zosia: l = 20 cm − tworzaca stożka α = 30 stopni −kat przy podstawie r − promień podstawy H − wysokość stożka β = ? ( kat rozwarcia stożka) r = ? H = ? 1. β − kąt rozwarcia stożka 2* α + β = 180 stopni β= 180 stopni − 2*α β = 180 stopni − 2*30 stopni β = 180 stopni − 60 stopni β = 120 stopni ( kat rozwarcia stożka) 2. r − promień podstawy r : l = cos 30 dstopni r = l* cos 30 stopni r = 20 cm * ( pierwiastek z 3 : 2 ) r = 10* (pierwiastek z 3 )cm 3. H −wysokość stożka H : l = sin 30 stopni H = l * sin 30 stopni H = 20* (1/2) H = 10 cm
5 sty 21:49
Eniu: a te cos i sin ? co to jest. nie znam tego
5 sty 21:52
zosia: interesujące,że tego nie znasz...jakim cudem zaszedłeś tak daleko?
5 sty 21:53
Eniu: Jestem w 3 gimnazjum. I nic nam nauczycielka nie mówiła o cos i sin. naprawdę . A dopiero dzisiaj nam wprowadziła temat z walcem i stożkiem
5 sty 21:55
zosia: niestety nie wiem jak to wyliczyć bez sin i cos
5 sty 21:57
Eniu: Ok. Nie ma sprawy. Przynajmniej sie postarałaś z tym cos i sin. ale tego nie miałem akurat
5 sty 21:58
zosia: skoro masz podane stopnie(30)muszą to być sin i cos...może byłeś na waksach?emotka
5 sty 22:00
Eniu: Nie chodzę. Jestem na każdej lekcji matmy. Jak Boga kocham nic takiego nie było Przed tą lekcją dzisiejszą mieliśmy jedynie ostrosłupy. Graniastosłupy, figury na płaszczyźnie. Same powtórki.
5 sty 22:03
zosia: funkcje trygonometryczne w trójkącie prostokątnym−w programie gimn.
5 sty 22:06
Eniu: Jednak w moim podręczniku tego nie ma. Matematyka 3 z plusem Nowa Wersja
5 sty 22:09
5 sty 22:11
Anna: pomogę Ci Eniu
5 sty 22:18
Anna: rysunek Dane: l=20 cm, α= 300 r,h,β = ? α = 300 ⇒ l = 2h 2h = 20 ⇒ h = 10 cm r = h3 = 103 cm β = 1800 − 2α = 1800 − 600 = 1200 Tak to wygląda bez użycia funkcji trygonometrycznych, czyli w gimnazjum.
5 sty 22:25
haa: rysunekαβΔ
18 mar 19:06