matematykaszkolna.pl
Winda -osoby 6-latek : Mam następne zadanie i w tym zadaniu mam się powolac na 2 twierdzenia Tw nr 1 Liczba wszystkich funkcji określonych na k−elementowym zbiorze X o wartościach w n−elementowym zbiorze Y jest rowna nk Tw. nr 2 Liczba wszystkich funkcji rownowatosaciowych określonym na k−elementowym zbiorze X o
 n! 
wartościach w n −elementowym zbiorze Y jest rowna Vkn=

!
 n−k 
Tresc zadania ; DO windy zatrzymującej się na 8 pietrach wsiadły 3 osoby Obliczyc na ile sposobow osoby te mogą a) opusic winde b) wysiać na roznych pietrach c) wyjść z windy na 8 piętrze Tak się zastananwiam co to będzie n a co k ? W b) to na pewno będzie funkcja roznowartosciowa
16 cze 23:41
Saizou : pomyśl skąd dokąd będą te funkcje
16 cze 23:43
6-latek : Jeśli przyjmę ze k=8 i n=3 (nie wiem czy dobrze to a) 38
16 cze 23:50
Saizou : inaczej ludziom przypisujemy piętra czy piętra przypisujemy ludziom ?
16 cze 23:53
6-latek : Ja bym powiedział ze ludziom przypisujemy pietra
16 cze 23:55
Saizou : no tak, każdy człowiek ma do wyboru, któreś piętro na pierwszym piętrze ile osób może wysiąść? na drugim... na trzecim... ... w sumie mamy 38
17 cze 00:01
6-latek : Muszse się nad tym jeszcze zastanowić Saizou bo spojrzałem do odpowiedzi i mam do a) V38=83= 512
17 cze 00:06
6-latek : Jest tak ze dziedzina tej funkcji to zbior pasazerow a zbior wartości to pietra
17 cze 00:08
Metis: rysunekPiętrom przypisujemy liczbę ludzi. Funkcją nazywamy przyporządkowanie każdemu elementowi jednego zbioru dokładnie jednego elementu drugiego zbioru.
17 cze 00:39
Metis: *Ludziom przypisujemy piętra. Źle napisałem, dobrze narysowałem emotka
17 cze 00:40
Janek191: D = { O1, O2, O3} ZW = { p1,p2,p3,p4,p5,p6,p7,p8 } k = 3 n = 8 N = 83
17 cze 07:41
6-latek : Witaj emotka A moglbys wytlumaczyc dlaczego tak ? To znaczy dlaczego dziedzina to osoby a zbior wartości to pietra ?
17 cze 08:16
6-latek : Jak to rozpoznać ?
17 cze 08:20
6-latek :
 8! 
W b) będzie V38=

 5! 
c) 3!=6
17 cze 08:24
Jerzy: Cześć emotka Sprawa jest porosta.Wiesz, co to jest funkcja i wiesz,że jednemy argumentowu fukcji (x) może być przyporządkowana dokładnie jedna wartość funkcji f(x). Zastanów się, czy pasażer może wysiąść jednocześnie na dwóch pietrach ? Z drugiej strony, gdyby dziedziną były pietra, to np. I pietru mógłbyś przyporzadkować 3 pasażerów, ,a to nie byłaby funkcja.
17 cze 08:33
6-latek : Witaj Jerzy emotka No tak . Niby proste . ale sprawia mi to jeszcze trudność .
17 cze 08:48
6latek : Jerzy a moglbys podac jeszcze pare przykladow gdzie trzeba się zastanowić co będzie dziedzina a co wartoscia funkcji ?
17 cze 13:05
jc: Na ile sposobów możesz rozdać 6 różnych książek 3 osobom tak, aby każda dostała co najmniej jedną książkę?
17 cze 13:20
Jerzy: Teraz się zastanów, czy możesz dwum osobom dać jedną książkę lub czy jedna osoba może otrzymać dwie książki (pamietaj o własności funkcji: jednemu argumentowi → jedna wartość, jedna wartość → kilka argumentów)
17 cze 13:28
Jerzy: jc trochę Ci utrudnił zrozumienie ustalenie dziedziny i przeciwdziedziny, przyjmij: na ile sposobów możesz rozdać 6 książek 3 osobom
17 cze 13:30
6latek : Czesc emotka czyli tutaj będzie n=6 i k=3
17 cze 13:30
Jerzy: daruj sobie n i k ( to Cie bedzie mylić ) , ustal co jest dziedziną, co przeciwdziedziną
17 cze 13:31
6latek : Wedlug mnie osoby to dziedzina a książki przeciwdziedzina
17 cze 13:40
Jerzy: A widzisz, nie tak emotka 3 książki trafiają do jednej osoby: 3K → 1osoba ( 3 argumentom przyporządkowana jest jedna wartość ), a więc dziedziną jest ...?
17 cze 13:45
Jerzy: rysunek Popatrz: dwie pierwsze książki trafiły do A, dwie nastepne do B, i ostatnie dwie do C
17 cze 13:48
Jerzy: Gdyby było odwrotnie ( żle) , to jednej osobie przyporządkowałbyś trzy książki, a to nie jest funkcja
17 cze 13:49
6latek : ja wlasnie Jerzy sie przed chwila zastanowiłem jeszcze raz i miałem napisac ze ma być odwrotnie Na razie dziekuje spadam do pracy .
17 cze 13:51
Jerzy: Zle napisałem .... jedną książkę nie można przyporządkować dwum osobom
17 cze 13:54
6latek : Nie miałem za dużo zcasu myslec nad tym , ale jest to dla mnie ciężkie \Po prostu nie bardzo to rozumiem
17 cze 22:51
6latek : rysunekTo chyba lepiej będzie sobie rysować grafy
17 cze 23:10