matematykaszkolna.pl
liczby zespolone Jakub555: Na płaszczyznie zespolonej narysowac zbiory liczb zespolonych spelniajacych podane warunki Re(1/z)>Im(iz) z=x+iy, z≠0 Re(1/z)= x/(x2 + y2) Im(iz)=x Po przekształceniach x(1−x2 − y2)>0 /*(−1) x(x2+y2−1)>0 Dążę do równania okręgu, ale nie wiem co zrobić z tym x przed nawiasem 2gi przykład |z−1|=|1+5i−z| z=x+iy |x+iy−1|=|−x+i(5−y)+1| teraz chciałbym się pozbyć modułów i podnieść to do kwadratu, ale tutaj pytanie: co jest podnoszone do kwadratu w pierwszym module −1 czy 1, a w drugim −x czy x
1 maj 15:18
Jakub555: up
1 maj 15:37
g: 1)
x 

> x
x2+y2 
x > 0: x2 + y2 > 1 (zewnątrz okręgu) x < 0: x2 + y2 < 1 (wnętrze okręgu) 2) Podnoszenie modułu do kwadratu najłatwiej liczyć mnożąc przez liczbę sprzężoną: [(x−1) + iy] * [(x−1) − iy] = (x−1)2 + y2 [(1−x) + i(5−y)] * [(1−x) − i(5−y)] = (1−x)2 + (5−y)2 czyli inaczej: |z|2 = z.Re2 + z.Im2 (x−1)2 + y2 = (1−x)2 + (5−y)2 ⇒ 25 −10y = 0 ⇒ y = 2,5, x dowolne
1 maj 15:44
g: Pomyłka w 1). Powinno być odwrotnie: x>0: wewnątrz okręgu, x<0: na zewnątrz. To dlatego bo gdy się odwraca strony równania to L > P przechodzi na 1/L < 1/P.
1 maj 15:56
Jakub555: jak w takim razie zinterpretować geometrycznie 2gą nierówność?
1 maj 15:56
Jakub555: Nie za bardzo rozumiem jak wywnioskowałeś te równania w 1szym zadaniu, czy idąć moim tokiem rozumowania nie da się tego również pokazać?
1 maj 15:58