matematykaszkolna.pl
Iloczyn kartezjaski 6latek : rysunekZadanie : Licznik l ułamka może być dowolna liczba calkowita , l∊C Mianownik m ułamka może być dowolna liczba calkowita rona od 0 ,m∊C−{0} Zbiorem para (l,m) odpowiadających wszystkim takim ulamkom jest zbior CxC−{0} Obrazem tego zbioru na plaszczyznie wspolrzednych z osiami OL i OM jest zbior punktów kratowych plaszcyzny nie lezacych na OL Dlaczego to sa punkty kratowe skoro np. l=25 i m=4 li m ∊C Dlaczego te punkty nie maja lezec na osi OL skoro to mianowni różny od 0 ?
1 maj 13:11
Jerzy: Bo punkty leżące na OL mają m = 0
1 maj 13:32
6latek : A wyjaśnisz te punty kratowe ?
1 maj 15:52
Jerzy: Nie rozumiem pytania
1 maj 15:56
6latek : Dobrze chyba zrozumialem
 l 25 1 
To nie chodzi o to ze tutaj będzie

=

= 6

(caly czas miałem w glowie ten
 m 4 4 
ułamek ze to nie jest liczba calkowita ) Tylko chozi o to ze punktem kratowym płaszczyzny nazywamy punkt o obu wspolrzednych całkowitych Wiec na osi OL zaznaczamy 25 a na osi OM 4 i punkt (25,4) będzie tym punktem kratowym
1 maj 16:06
Saizou :
 l 
liczbę wymierną zapisujemy jaku ułamek

, co będzie odpowiadać u nas parze uporządkowanej
 m 
(l,m), a nie możemy dzielić przez zero zatem m≠0. Stąd nie zaznaczamy punktów na osi OL, bo wtedy m=0. Z definicji liczby wymiernej m,l są całkowite, czyli będą tworzyć punkty kratowe
1 maj 16:18
6latek : Saizou emotka Nie wiem dlaczego to dzieliłem i stad wynikl ten problem
1 maj 16:22
6latek : Zobacz jeszcze na zadanie o zabawie w przedszkolu jeśli możesz
1 maj 16:23
Jerzy: odświeża mi przez minutę ..Wam też ?
1 maj 16:34
6latek : Wyjatkowo dzisiaj nie .
1 maj 16:40