Iloczyn kartezjaski
6latek :
Zadanie :
Licznik l ułamka może być dowolna liczba calkowita , l∊C
Mianownik m ułamka może być dowolna liczba calkowita rona od 0 ,m∊C−{0}
Zbiorem para (l,m) odpowiadających wszystkim takim ulamkom jest zbior CxC−{0}
Obrazem tego zbioru na plaszczyznie wspolrzednych z osiami OL i OM jest zbior punktów
kratowych plaszcyzny nie lezacych na OL
Dlaczego to sa punkty kratowe skoro np. l=25 i m=4
li m ∊C
Dlaczego te punkty nie maja lezec na osi OL skoro to mianowni różny od 0 ?
1 maj 13:11
Jerzy:
Bo punkty leżące na OL mają m = 0
1 maj 13:32
6latek :
A wyjaśnisz te punty kratowe ?
1 maj 15:52
Jerzy:
Nie rozumiem pytania
1 maj 15:56
6latek : Dobrze chyba zrozumialem
| l | | 25 | | 1 | |
To nie chodzi o to ze tutaj będzie |
| = |
| = 6 |
| (caly czas miałem w glowie ten |
| m | | 4 | | 4 | |
ułamek ze to nie jest liczba calkowita )
Tylko chozi o to ze punktem kratowym płaszczyzny nazywamy punkt o obu wspolrzednych całkowitych
Wiec na osi OL zaznaczamy 25 a na osi OM 4 i punkt (25,4) będzie tym punktem kratowym
1 maj 16:06
Saizou :
| l | |
liczbę wymierną zapisujemy jaku ułamek |
| , co będzie odpowiadać u nas parze uporządkowanej |
| m | |
(l,m), a nie możemy dzielić przez zero zatem m≠0. Stąd nie zaznaczamy punktów na osi OL, bo
wtedy m=0. Z definicji liczby wymiernej m,l są całkowite, czyli będą tworzyć punkty kratowe
1 maj 16:18
6latek : Saizou
Nie wiem dlaczego to dzieliłem i stad wynikl ten problem
1 maj 16:22
6latek : Zobacz jeszcze na zadanie o zabawie w przedszkolu jeśli możesz
1 maj 16:23
Jerzy:
odświeża mi przez minutę ..Wam też ?
1 maj 16:34
6latek : Wyjatkowo dzisiaj nie .
1 maj 16:40