matematykaszkolna.pl
a nick: równania różniczkowe − kiedy zostawia się wynik w postaci c=..., a kiedy y=... ? w czasie robienia przykładów raz jest podane tak raz tak... C się podaje gdy nie można łatwo y obliczyć, dobrze kojarzę?
24 kwi 13:34
Jerzy: rozwiązaniem równania jest zbiór funkcji z dokładnością do stałej można ją obliczyć, mając warunki brzegowe
24 kwi 13:36
nick: czyli jak np mi wychodzi: y−1/y = cx to moge to zostawic w postaci: c= y−1/yx i raczej nie obetnie mi za to pkt na kolokwium? czy koniecznie musze przeksztalcac zeby wyznaczyc y?
24 kwi 13:39
nick: bo przeksztalcenia dosc dziwne wychodza, jakies z pierwiastkami itd ; /
24 kwi 13:39
Jerzy: to zależy od prowadzącego, często wyniki zostawia się w postaci uwikłanej ( nie wyznacza się y wprost ) ten przypadek jest prosty i łatwo wyznaczyć y
24 kwi 13:40
nick: aa ok bo w wolphramie wpisałem sama koncowke i potraktowalo to jako rownanie zwykle... w takim razie nie rozumiem ostatniego przejścia, bo przeskoczyl strasznie: http://imgur.com/WKEVwWs y−1/y = cx jak mnoze przez y y−1 = ycx − nic mi to nie daje ... jak daje do potegi −1 y/y−1 = 1/cx y = y−1/cx za kazdym razem nie wiem jak sie pozbyc y z prawej
24 kwi 13:54
Jerzy:
 1 
y − 1 = yCx ⇔ y − yCx = 1 ⇔ y(1 − Cx) = 1 ⇔ y =

 1 − Cx 
24 kwi 13:56
nick: dziękuje bardzo za szybką pomoc, może dam rade sie do jutra nauczyć na kolosa jeszcze emotka
24 kwi 13:57
nick: bo najwieksze problemy mam z ostatnimi przeksztalceniami wlasnie
24 kwi 13:58